אסטון מרטין וולקן היא מכונית ספורט בעלת שם "מדבר", שיוצרה בשנות 2015/2016. בסך הכל הורכבו רק 24 עותקים. ה"מפלצת" הזו עם מנוע קדמי ומרכב מקרבון נוצרה אך ורק כדי לשרוף את האספלט על המסלול. 7 הליטרים העצומים מתחת למכסה המנוע מפיקים 816 כ"ס. הוולקן מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 2,9 שניות בלבד. המכונית היפהפיה הפרושה על הקרקע מצא
אסטון מרטין וולקן: 7 ליטר לפליטת לבה
AUTOBOOM

אסטון מרטין וולקן: 7 ליטר לפליטת לבה

אסטון מרטין וולקן: 7 ליטר לפליטת לבה

אסטון מרטין וולקן היא מכונית ספורט בעלת שם "מדבר", שיוצרה בשנות 2015/2016. בסך הכל הורכבו רק 24 עותקים. ה"מפלצת" הזו עם מנוע קדמי ומרכב מקרבון נוצרה אך ורק כדי לשרוף את האספלט על המסלול. 7 הליטרים העצומים מתחת למכסה המנוע מפיקים 816 כ"ס. הוולקן מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 2,9 שניות בלבד. המכונית היפהפיה הפרושה על הקרקע מצאה חן גם בעיני אלה שלא מוכנים לראות אותה רק על המסלול, אלא גם רוצים לקחת אותה לכבישים ציבוריים. לכן, מאוחר יותר RML Group הציעה גרסת כביש שונה.

עיצוב חיצוני

מבחינה חיצונית, הוולקן אינו דומה לאף אחד מהדגמים האחרים של המותג הבריטי. הבסיס הוא מונוקוק קרבון, המרכב הוא רחב ונמוך, עם תא נוסעים מוזז אחורה ומכסה מנוע ארוך – מתחתיו מסתתר מנוע 12 צילינדרים המותקן לאורך. יחידות התאורה הקדמיות נראות לא שגרתיות: פנסים צרים "זועפים" ואין איתותים כלל. מכונית המסלול מרמזת באופן חד-משמעי על אופייה: כונסי אוויר ענקיים, ספליטר בולט מלפנים וכנף מפוארת מאחור. החלק האחורי מעוטר בפנסים יפים המורכבים מ-27 פסי תאורה בודדים מימין ומשמאל. כל היופי המרהיב הזה נוצר תחת ניהולו הקפדני של המעצב הראשי באסטון מרטין, מרק רייכמן. בהשוואה לואלקירי, שהיא פונקציונלית מדי מכדי להיות יפה, קווי המתאר של וולקן ראויים להערצה – זוהי מכונית נהדרת.

אסטון מרטין ולקאן ‏2015. מרכב, צורה. קופה, 1 דור
החלק האחורי מעוטר בפנסים יפים המורכבים מ-27 פסי תאורה בודדים מימין ומשמאל

מערכת הפליטה המפוצלת של הוולקן עשויה מטיטניום וממוקמת בצידי המרכב. בעת מעבר להילוכים נמוכים יותר מקצוות האגזוז מתפרצות להבות, שמצדיקות את שם הדגם.

מגניב

חלל פנימי

אסטון מרטין וולקן מבוסס על מונוקוק הקרבון של דגם One-77, איתו הוא חולק את בסיס הגלגלים באורך של 2,791 מ"מ. תא הנוסעים עשוי כמעט כולו מסיבי פחמן (כמו גם לוחות המרכב) ואותו משלים כלוב התהפכות. מהפאנל הקדמי יוצאת מחיצה המחלקת את הקוקפיט לשניים; מאחורי ההגה, שעליו נמצאים הכפתורים לתפעול מערכות שונות, יש מסך קטן עם נתונים. המושבים המסיביים מותאמים ללקוח הספציפי. כדי להשיג ראות מרבית, קורות ה-A הדקות מוסתרות מאחורי הכלוב. אלקנטרה, עור, קרבון, אלומיניום וטיטניום נמצאים בשימוש רחב בגימור הפנימי, והכל מבוצע ברמה הגבוהה ביותר האופיינית לאסטון מרטין, תוך הקפדה על כל פרט ופרט.

מערכת הנעה ושאסי

בסרטון: אסטון מרטין ולקאן 2015 שנת. קופה.

כדי להתפרע במסלולי המירוץ, וולקן צויד במנוע V12 אטמוספרי בנפח 7 ליטר. המנוע מפיק 816 כ"ס ולפני הופעתה של ואלקירי, בעלת יחידת הכוח המדהימה בהספק 1000 כ"ס, זהו היה המנוע החזק ביותר של החברה. מכונית המרוץ קיבלה הנעה אחורית עם תיבת הילוכים 6 הילוכים Xtrac סיקוונסיאלית, שהותקנה קרוב יותר לסרן האחורי כדי לשפר את חלוקת המשקל.

אסטון מרטין ולקאן ‏2015. מנוע. קופה, 1 דור

מערכת המתלים של המכונית היא ספורטיבית, עם בולמי זעזועים אדפטיביים מתכווננים ומייצבים רוחביים. ישנו דיפרנציאל מוגבל החלקה בסרן האחורי. כדי לאזן את דינמיקת התאוצה, הותקנו בלמי ברמבו קרבון-קרמיים בקוטר 380 ו-360 מ"מ מלפנים ומאחור, בהתאם. המכונית רומסת את משטח המסלול באמצעות צמיגי מרוצים מבית Michelin במידות 345/30 R19. אסטון מרטין וולקן מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 2,9 שניות, המהירות המרבית שלה עומדת על 360 קמ"ש. לוולקן יחס הספק למשקל טוב יותר ממכוניות המתחרות באליפות העולם במרוצי סיבולת (WEC).

אסטון מרטין ולקאן ‏2015. מנוע. קופה, 1 דור

לפני יציאתה של ואלקירי, שמחירה התחיל ב-3,2 מיליון דולר, הוולקן נחשבה למכונית היקרה ביותר של המותג הבריטי: תג המחיר ההתחלתי עמד על 2,3 מיליון דולר.

מחיר

מה עוד כלול במחיר

שיעורי נהיגה ממומחי אסטון מרטין: מיומנויות נרכשו והושחזו מאחורי ההגה של מכוניות הכביש V12 Vantage .

הבריטים כללו במחיר המכונית תוכנית מיוחדת ללקוחות. הסעיף הראשון שלה היה שיעורי נהיגה ממומחי אסטון מרטין: מיומנויות נרכשו והושחזו מאחורי ההגה של מכוניות הכביש V12 Vantage S, One-77 ומכונית המרוצים Vantage GT4. שנית, סדרה של ימי מסלול בלעדיים מאחורי ההגה של וולקן במסלולים מפורסמים, שהחלה בשנת 2016, כאשר כל 24 העותקים הוענקו לבעלים המאושרים.

מה עוד צריך להיכלל במחיר של מכוניות כאלו?
7 קולות