פולקסווגן גולף אולטרק היא גרסה של פולקסווגן גולף הפופולרי במיוחד במרכב סטיישן, שמיוצרת משנת 2014 ומרחיבה את היצע הדור ה-7 וה-8 של הדגם הבסיסי (לכן ספירת הדורות מתחילה מהשביעי). הדגם נבדל מגולף הרגיל במרווח גחון מוגדל במקצת, בבודי קיט ובהנעה כפולה. אולטרק קיבל מראה רגוע ומצויד במנועי בנזין ודיזל. כל הגרסאות מצוידו
גולף אולטרק. קצת יותר, מאשר גולף
AUTOBOOM

גולף אולטרק. קצת יותר, מאשר גולף

גולף אולטרק. קצת יותר, מאשר גולף

פולקסווגן גולף אולטרק היא גרסה של פולקסווגן גולף הפופולרי במיוחד במרכב סטיישן, שמיוצרת משנת 2014 ומרחיבה את היצע הדור ה-7 וה-8 של הדגם הבסיסי (לכן ספירת הדורות מתחילה מהשביעי). הדגם נבדל מגולף הרגיל במרווח גחון מוגדל במקצת, בבודי קיט ובהנעה כפולה. אולטרק קיבל מראה רגוע ומצויד במנועי בנזין ודיזל. כל הגרסאות מצוידות במערכת הנעה כפולה בעלת אימיטצית נעילת דיפרנציאל רוחבי.

דור שביעי

בסתיו 2014 בפריז פולקסווגן הציגה לראשונה את דגם הסטיישן הקומפקטי בעל כושר עבירות מוגבר. גרסת השטח של גולף, כמו גם פאסאט אולטרק, קיבלה מערכת הנעה כפולה, בודי קיט מיוחד מפלסטיק ומרכב מוגבה. הדגם מבוסס על סטיישן Variant הרגיל. מבחינה חיצונית, הרכב נבדל מדגם בבודי קיט מפלסטיק בעל תוספות אלגנטיות אך פגיעות בצבע כסף, בעיצוב מיוחד של הג'נטים, בבתי מראות ומסילות גג בצבע כסף, בגריל בעל שבכה בעיצוב חלת דבש ובפגוש קדמי שונה. הבודי קיט לא השפיע משמעותית על מימדי המכונית: אורך 4,562 מ"מ, רוחב 1,799 מ"מ, גובה 1481 מ"מ. אורך בסיס גלגלים הוא 2635 מ"מ. מרווח הגחון הוגבה ל-165 מ"מ. החלל הפנימי גם הוא נלקח מגרסת הסטיישן הרגילה, רק קושט בסמלי Alltrack ובפרטים קטנים ונעימים (דוושות אלומיניום, תאורת אזור הרגליים של הנהג, תוספות בקונסולה המרכזית).

הקרוס-סטיישן מצויד בארבעה מנועים. אחד בנזין טורבו 1,8 ליטר (180 כ"ס, 280Nm) בשילוב עם תיבת 6 הילוכים רובוטית DSG. רכב כזה מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 7,8 שניות וצורך 6,8 ליטר ל-100 ק"מ. השאר הם מנועי דיזל טורבו הצורכים כ-5 ליטר ל-100 ק"מ. נפח המנועים נע בין 1,6 ל-2,0 ליטר, ההספק הוא מ-110 עד 150 כ"ס. תיבה – 6 הילוכים ידנית. ישנה גם גרסה חזקה למנוע הדיזל בנפח 2 ליטר המפיקה 184 כ"ס בשילוב עם תיבה רובוטית. מערכת הנעה כזו מאפשרת להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 7,9 שניות. מערכת המתלים קיבלה כיול המותאם לנהיגה שטח, אך בעיקרון מדובר באותן המתלים: תמוכות מקפרסון בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחור. ראוי לציין את הבלמים המחוזקים, את מערכת ה-ABS המותאמת לשטח, והכי חשוב, את מערכת ההנעה הכפולה 4Motion עם מצמד Haldex של הדור ה-5 בשילוב עם אימיטצית נעילת דיפרנציאל רוחבי אלקטרונית. מפרט האבזור הבסיסי הוא עשיר מאוד.

דור שמיני

בעקבות הופעתו של הדור השמיני לגולף הרגיל, שוחרר פולקסווגן גולף אולטרק החדש. זה קרה בספטמבר 2020. המכונית המודרנית מוצעת עם מנוע יחיד בנפח 2 ליטר, שמרה על מערכת ההנעה הכפולה ורכשה יכולות חדשות. אם בעבר גרסאות הסטיישן של גולף הגיעו עם בסיס גלגלים באורך זהה למכוניות ההאצ'בק, כעת הוארך לא רק סרח העודף האחורי, אלא גם המרחק בין הסרנים. הוא גדל ב-45 מ"מ, כעת עומד על 2,679 מ"מ. יחד עם זאת, האורך הכולל של המרכב התארך ב-77 מ"מ, מ-4,562 ל-4,639 מ"מ.

התדמית החיצונית של גולף אולטרק שנת 2020/2021 כמעט זהה לזו של גולף הרגיל, ההבדלים ניכרים מהצד: המרכב ארוך יותר, צורת חלונות הצד היא שונה. בנוסף לכך, פנסי ערפל מעוצבים בתור חמש נקודות, ישנו בודי קיט שחור מספלטיק וכן מרווח הגחון הוא גבוה יותר. הודות למנוע דיזל טורבו בנפח 2 ליטר, הסטיישן מסוגל לסחוב נגרר במשקל של עד שני טון.

איזה גולף אתם רוצים?
41 קולות