איך לשפר את האאודי RS שלכם
המומחים של אאודי יצרו חבילת Competition עבור RS4 Avant במרכב סטיישן, RS5 במרכב קופה ו-RS5 Sportback במרכב ליפטבק שהופכת את דגמים אלה ליותר ספורטיביים. שלושת המכוניות ממשפחת RS מצוידות במנוע טווין-טורבו V6 2.9 TFSI המפיק 450 כ"ס ו-600Nm. המהנדסים לא נגעו במנוע, אך השיפור במאפיינים הדינמיים הוא ניכר מאוד. פירוש המילה האנגלית Competition הוא "תחרות, מרוץ". נספר איך לשפר את האאודי RS שלכם ללא שדרוגי מנוע יקרים.
מכוניות אלו גם ככה נראות מגניבות ואגרסיביות, סימני ההיכר של מכוניות ממשפחת ה-RS אלה גריל בצורת משושה וגימור שחור מבריק, כונסי האוויר המחומשים הגדולים וחצאיות צד אווירודינמיות. קשתות הגלגלים הנפוחות והרחבות מזכירות על הגנים האגדיים של quattro. את התמונה משלימים הפגוש האחורי יחד עם דיפיוזר RS מקורי. בישראל מוצעים כל הדגמים ממשפחת RS הלוהטת.
איך הכל עובד
נתחיל מהעיקר: המכוניות המטורפות הפכו לעוד יותר מהירות הודות לחבילת האופציות Competition. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש התקצרה ב-0,2-0,1 שניות: אאודי RS5 במרכבי קופה וליפטבק מאיצה תוך 3,8 שניות, RS4 במרכב סטיישן תוך 3,9 שניות. הגבלת המהירות נדחפה ל-290 קמ"ש, דבר שלא היה זמין קודם: המהירות המרבית הייתה 280 קמ"ש (רק בתוספת תשלום).
איך הכל יוצא לפועל
קיימות שתי חבילות חדשות: Competition הרגילה ו-Competition Plus - הגרסה הספורטיבית יותר. הראשונה מורכבת מבולמי זעזועים אדפטיביים, צמיגים ספורטיביים Pirelli P Zero Corsa, דיפרנציאל אחורי אקטיבי עם קושחה חדשה ובלמים קרבון-קרמיים. עודכנה גם הקושחה של התיבה האוטומטית עם 8 הילוכים, כעת היא מעבירה הילוכים מהר יותר. חלק מבידוד הרעשים הוסר על מנת להפחית את משקל הרכב ב-8 ק"ג ו"לקרב" בין הנהג ולמנוע ה-V6. כמו כן, הותקנה מערכת פליטה מוקלת RS sports exhaust plus.
אם זה לא מספיק לכם, מוצעת החבילה הקיצונית יותר Competition Plus. היא יקרה יותר וכוללת מתלים חדשים עם קפיצים ומייצבים נוקשים יותר. בולמי הזעזועים יעניקו לבעלים את האפשרות להרגיש מכונאי בפיט-סטופ: יש להם כוונון נוקשות וריבאונד מכאני. כדי להתקרב לקרקע, מרווח הגחון הוקטן ב-10 מ"מ, בולמי הזעזועים מאפשרים להנמיך את הרכב ב-10 מ"מ נוספים.