אקורה NSX היא מכונית-על דו-מקומית במרכב קופה. אקורה NSX הוא השם האמריקאי של המכונית המוכרת ברוב המדינות בתור הונדה NSX. יצאה לשוק בשנת 1990 ויוצרה עד 2005, בשנת 2015 הושקה גרסת הדור השני של הדגם. כל אחת מהגרסאות של NSX מציעה איכות גבוהה של כל המכלולים ומהרכיבים, מאפיינים דינמיים יוצאים מן הכלל ורמת אמינות גבוהה יות
מכונית-על המתמקדת באדם
AUTOBOOM

מכונית-על המתמקדת באדם

מכונית-על המתמקדת באדם

אקורה NSX היא מכונית-על דו-מקומית במרכב קופה. אקורה NSX הוא השם האמריקאי של המכונית המוכרת ברוב המדינות בתור הונדה NSX. יצאה לשוק בשנת 1990 ויוצרה עד 2005, בשנת 2015 הושקה גרסת הדור השני של הדגם. כל אחת מהגרסאות של NSX מציעה איכות גבוהה של כל המכלולים ומהרכיבים, מאפיינים דינמיים יוצאים מן הכלל ורמת אמינות גבוהה יותר בהשוואה לרוב מכוניות העל הפופולריות ממותגים מובילים.

יצירת NSX

לפי האגדה הרווחת, בפיתוח של אקורה NSX (לפי ראשי התיבות של New Sportscar eXperimental) לקח חלק איירטון סנה האגדי שנהג באב הטיפוס הניסיוני במסלול המרוצים של סוזוקי וקבע שזוהי אכן מכונית מהירה, אבל מעט שברירית. סביר להניח שהסיבה לכך היא ש-NSX יוצרה כולה מאלומיניום, אך אומרים שהמהנדסים של הונדה סמכו על הניסיון של איירטון וחיזקו את המרכב ואת השאסי. כמו כן, אומרים שההשראה לעיצוב של NSX, שפותח על-ידי הסדנה האיטלקית לעיצוב הרכב Pininfarina, נשאבה ממטוס הקרב הסילוני רב המשימתי F16 דור רביעי. השערה פופולרית נוספת: המפתחים הראשיים, מהנדס (ומנהל הגרסה הסופית) סיגרו אוייהארה והמעצב הראשי מסאהיטו נקאנו, רצו ליצור מכונית שתתחרה בפורשה ובפרארי עם מחיר נמוך יותר ועם רמת אמינות גבוהה יותר.

דור ראשון

יוצר בין השנים 1990 –2005. מכונית העל החדשה בשם אקורה NSX נחשפה בתצוגת הרכב בשיקגו בשנת 1989, בתצוגת הרכב בטוקיו ובאחרות הדגם הוצג בתור הונדה NSX. המפתחים עבדו ביסודיות על NSX, ביצעו ניסויים רבים במנועים, מבנה המרכב, רכיבים נפרדים ועוד. למעשה, הפיתוח של אקורה NSX נמשך רצוף משנת 1984 (קונספט Honda Pininfarina eXperimental), בעיקר מהיסוד, אך עם לקיחה בחשבון של כל ההישגים הטכניים האחרונים לאותה תקופה ורכבי המרוצים, כמו מכוניות פורמולה-1. כתוצאה מהניסויים עם מגוון חומרים הוחלט שהמסגרת, המרכב ורוב החלקים במערכת המתלים יווצרו מאלומיניום. יחד עם זאת, מדובר ברכב הסדרתי הראשון בעולם עם מרכב מונוקוקי. המהנדסים של הונדה עסקו מספר שנים בחלוקת המשקל, בסוף הם הצליחו למקם את מיכל הדלק ואת המושבים באופן כזה שחלוקת המשקל תהיה קבועה ברמת 42% סרן קדמי ו-58% סרן אחורי, ללא תלות בכמות הנוסעים ובכמות הדלק.

לפי האגדה הרווחת, בפיתוח של אקורה NSX (ראשי תיבות של New Sportscar eXperimental) לקח חלק איירטון סנה

במקור, במכונית העל היו אמורים להתקין מנוע V6 בנפח 2 ליטר, אבל מאוחר יותר הונדה פיתחה מנוע V6 בנפח 3 ליטר חדש לחלוטין שמשקלו ירד מהותית בהשוואה למנועים דומים הודות לבלוק מאלומיניום עם שרוולי צילינדר מפלדה, בוכנות מחושלות ושסתומי פליטה המלאים בנתרן וטלטל מסגסוגת טיטניום שנרשם על-ידי הונדה כפטנט. הגרסה הראשונית של המנוע סיפקה האצה ל-100 קמ"ש תוך 5,2 שניות והמהירות המרבית של 273 קמ"ש, בשנת 1994 המהנדסים פיתחו מנוע עוד יותר עוצמתי ודינמי. אפשר להמשיך ולמנות עד אינסוף את השינויים שביצעו מומחים מתחומים שונים בעת הפיתוח של אקורה NSX. לאחר כמה שנים של נסיונות נקבע אפילו סדר צביעת המרכב שכלל 23 תהליכים. המטרה הושגה – אקורה NSX הראשונה יצאה אמינה במיוחד וכמעט מושלמת מבחינת החלק הטכני.

מתיחת פנים שנת 2002

בשנת 2002 אקורה NSX עברה מתיחת פנים מהותית, שאמנם לא נגעה בבסיס. העיצוב נשאר בגדול זהה, סגנון המרוצים הקלאסי. המהנדסים הסירו את פנסי החזית המתקפלים המקוריים, הם היו אייקוניים אבל לא מספיק בטיחותיים, הפגוש הקדמי שוכלל וצויד בדמפפר המפחית את מקדם הגרר ואת כוח ההצמדה, הופיעו פנסים חדשים, קשיחות הקפיצים הוגברה ב-30% וכן הלאה.

תא הנוסעים בגרסת הדור הראשון של NSX עוצב בסגנון המזכיר קבינה של מטוס קרב סילוני, הוא מספק ראות מצוינת, מחוונים קריאים במיוחד ופונקציות נוחות. כמו כל הדגמים של אקורה, NSX הופיעה עם רשימה ארוכה של אבזור בסיסי ופונקציות נוחות, כולל בקרת אקלים אוטומטית, מערכת שמע, חלונות חשמל ונעילה מרכזית, בקרת שיוט, אימובילייזר ועוד.

אקורה NSX הראשונה הטריפה את עולם הרכב וצברה צבא שלם של מעריצים. גרסת הדור הראשון הרשימה נהגים ברחבי כל העולם עד כדי כך שהם יצרו מאות מועדונים של בעלי NSX ו-BBC כתבו את הספר "NSX-Honda's Super Sports Car". אך הכי חשוב, לפי החישובים והבדיקות היפניים, בין שנות ה-09 לשנת 2005 כל אקורה NSX עברה בממוצע אלף מאה ק"מ ללא שום תקלה וריקול.

דור שני

בשונה מקודמה, אקורה NSX החדשה מונעת על-ידי יחידת הכוח ההיברידית המורכבת משלושה מנועים חשמליים (שניים מקדימה ואחד מאחור) ומנוע בנזין V6 טווין-טורבו. החלק הקדמי של מכונית הספורט פועל ללא תלות באחורי, שנשלט על-ידי תיבת 9 הילוכים אוטומטית.

המכונית נולדה מחדש במסגרת הקונספט "מכונית-על המתמקדת באדם", שמציבה את הנהג בראש סדר העדיפויות בכל בחינה

תא הנוסעים של NSX מתאפיין בראות קדמית בין הטובות בסגמנט, באיברי תפעול מובנים אינטואיטיבית ובארגנומיה של סביבת הנהג. הבטיחות של הדגם מבוססת על המבנה העמיד, מפרט מערכות הבטיחות הסטנדרטיות והאופציונליות כולל:

  • כריות אוויר לנהג ולנוסע;
  • וילונות בטיחות עם חיישן בפני התהפכויות;
  • חגורות בטיחות עם שלוש נקודות עם מערכת מתיחה אוטומטית;
  • בקרת יציבות ובקרת משיכה;
  • מערכת למניעת נעילת גלגלים ועוד.

מספר שינויים ניכרים, אך לא משמעותיים, יושמו ב-NSX בשנת 2019, אבל דווקא בזכותם מכונית הספורט זכתה במקום הראשון בין רכבים היברידיים בשנת 2020 לפי Motor Trend. אקורה NSX החדשה זכתה לביקורות הטובות ביותר ולים של פרסים: בשנת 2017 נבחרה למכונית בעלת הביצועים הגבוהים הטובה ביותר על-ידי Road & Track, באותה שנה היא זכתה בפרס "Readers Choice Car of the Year" מאת AutoGuide.com ו-Green Car Journal זיכה את NSX במקום ראשון על שילוב של ביצועים ויעילות – וזהו רק חלק מהרשימה.

איזה דור של אקורה NSX יותר מדבר אליכם – הראשון או השני?
12 קולות