יונדאי אלנטרה N או N-line. דור 7, עדכון שנת 2023
אלנטרה ה"אזרחית" עברה עדכון באביב של 2023 ובימים האחרונים של יולי הוצגו הגרסאות הספורטיביות המעודכנות N ו-N Line. דגמי הסדאן ה"חמים" זכו לריענון קל של העיצוב החיצוני, תא הנוסעים לא השתנה, אך שוכלל החלק הטכני. תחילה הרכבים יופיעו בשוק הביתי ולאחר מכן בשאר העולם.
הדור השביעי הנוכחי מיוצר החל משנת 2020. העדכון של 2023 הוא קוסמטי בלבד: עודכן העיצוב החיצוני של הדגמים, ותא הנוסעים והחלק הטכני נשארו כמו שהם.
יונדאי אלנטרה היא אחת המכוניות האהובות ביותר בישראל, לפי התוצאות של שנת 2022 המשפחתית הקוריאנית הפופולרית נכנסה לעשרת המובילים בשוק הישראלי. בשווקים אחרים המכונית משווקת תחת שמות שונים: בארץ המוצא היא נקראת אוונטה, באוסטרליה וניו-זילנד – i30 סדאן. יונדאי אלנטרה N היא הגרסה הספורטיבית של אלנטרה בעלת הספק מוגבר. גרסת N Line מציעה את אותם הביצועים כמו אלנטרה הרגילה אך עם מראה ספורטיבי. בישראל ובאירופה מוצע ההאצ'בק הספורטיבי יונדאי i30N, אך גרסת ה-N של אלנטרה מיועדת רק לשוק ארה"ב.
עיצוב חיצוני
יונדאי אלנטרה N שנת 2023 נראית מרועננת: פסים צרים יותר, פגושים הבעתיים יותר, החלק האחורי קיבל קטע שחור גדול יותר. דגם ה-N מהודר בתוספות דקורטיביות בצבע אדום ובג'נטים R19 בעיצוב מקורי. למכונית יש אלמנטים מסיבי פחמן: בתי מראות הצד, הכנף על מכסה תא המטען ואפילו קצוות האגזוז הכפולים. N Line הצנועה יותר גם נראית ספורטיבית: ג'נטים R18 ובודי קיט פחות אגרסיבי.
חלל פנימי
בתא הנוסעים לא בוצעו שינוים. מותקנים אותם מושבי הספורט הקדמיים בריפוד משולב מעור ואלקנטרה. ההגה הספורטיבי בעל כפתורים מיוחדים, האופייני לסדרת ה-N, גם הוא מרופד באלקנטרה. לוח המחוונים הדיגיטלי משמח בגרפיקה מיוחדת. בלם היד מצויד בידית מסורתית במקום מקש. לרשימת האופציות הוסיפו מפתח דיגיטלי ומצלמות 360°.
מערכת הנעה ושאסי
יונדאי אלנטרה N שנת 2023/2024 נבדלת במתלים בעלי כיול ספורטיבי בתוספת בלמים עוצמתיים יותר מאשר בגרסאות הרגילות. מערכת ההנעה היא קדמית, בסרן הקדמי מותקן דיפרנציאל מוגבל החלקה בניהול אלקטרוני.
המנוע נשאר זהה: טורבו 4 צילינדרים בנפח 2 ליטר מסדרת GDI המפיק 280 כ"ס ו-392Nm בשילוב עם תיבת 8 הילוכים DCT כפולת מצמדים או 6 הילוכים ידנית. התוספות האלקטרוניות הספורטיביות נשמרו. להזכירכם: N Green Shift (NGS) מאפשר להגביר את לחץ הגידוש במשך 20 שניות, מה שמאפשר להגביר את ההספק ל-290 כ"ס. המצב מופעל באמצעות כפתור על ההגה. מאחר ולא נאמר דבר על הדינמיקה של אלנטרה N לאחר העדכון, נסתמך על הנתונים של הגרסה הקודמת: האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 5,3 שניות, מהירות מרבית – 250 קמ"ש.
גרסת יונדאי אלנטרה N Line שנת 2023/2024 יותר לא מצוידת בתיבת הילוכים ידנית. מנוע 1,6 ליטר טורבו מסדרת T-GDI מפיק 204 כ"ס ו-265Nm בשילוב עם תיבת 7 הילוכים DCT בלבד. בדרום קוריאה גרסת N Line מוצעת עם מערכת הנעה היברידית על בסיס מנוע 1,6 ליטר אטמוספרי המפיק 141 כ"ס.