יונדאי H100 הוא רכב מסחרי רב-תכליתי. יוצר בין השנים 1987 – 2004 והוצע בעיקר בתור מיניוואן או ואן מסחרי סגור. באסיה שווק תחת השם Grace. יונדאי H100 הוא רכב נוח מכל הבחינות: מתאים גם לנסיעות עם המשפחה, גם לפנאי וגם לעבודה.
יונדאי H100. למשפחה, לפנאי ולעבודה
AUTOBOOM

יונדאי H100. למשפחה, לפנאי ולעבודה

יונדאי H100. למשפחה, לפנאי ולעבודה

יונדאי H100 הוא רכב מסחרי רב-תכליתי. יוצר בין השנים 1987 – 2004 והוצע בעיקר בתור מיניוואן או ואן מסחרי סגור. באסיה שווק תחת השם Grace. יונדאי H100 הוא רכב נוח מכל הבחינות: מתאים גם לנסיעות עם המשפחה, גם לפנאי וגם לעבודה.

ל-H100 יש שתי גרסאות של בסיס גלגלים הנבדלות באורך, מנועי בנזין ודיזל, מתלים פשוטים, גרסאות להובלת נוסעים, נוסעים-מטען או רק מטען המכילות 3, 6, 9 או 12 מקומות. ההנעה היא אחורית בלבד.

דור ראשון

ההיסטוריה של H100 התחילה בשנת 1987, כאשר יונדאי רכשה את הרישיון לייצור של מיצובישי דליקה. לכן, אם קניתם H100 יד שנייה בגרסת הדור הראשון, קחו בחשבון שחלקים מסוימים הושאלו ממיצובישי. הוואן הגיע במגוון רחב של גרסאות: הבסיסיות היו נוסעים, נוסעים-מטען ומסחרית. היצע של המנועים כלל שני מנועים בנזין ושלושה מנועי דיזל.

יונדאי H100 ‏1987. מרכב, צורה. מיניבוס, 1 דור

הדמיון של גרסת הדיזל של ה-H100 לוואן המקורי מבית מיצובישי טמון במערכת חלוקת הדלק, ברצועה של מנגנון תזמון השסתומים עם שני גלי איזון, המסתובבים באמצעות רצועת שיניים.

הבהרה

דור שני

ייצור הדור השני של H100 החל בשנת 1993. הרכב עבר מודרניזציה מהותית. כל הגרסאות המסחריות זכו להגברת כושר ההעמסה וקיבולת המטען, הופיעו דלתות צדדיות רחבות ונוחות. הוצעו שתי אפשרויות של בסיס גלגלים – קצר וארוך. המיניבוסים ככלו 9 או 12 מקומות. הוואנים המסחריים הוצעו עם 3 מקומות או 6 מקומות, עם זיגוג של תא המטען או בלי. בשנת 1996 התקיימה מתיחת פנים – השתנו הפנסים, המראות ומספר אלמנטים חיצוניים.

החל משנת 1996 יונדאי החלה לפתח תחליף מודרני יותר ל-H100, את ה-H1. בתקופה שבין 1996 – 2004 שני הרכבים יוצרו במקביל ושניהם נהנו מביקוש יציב. הייצור של H100 נמשך עד 2004, אז הוא הוחלף לגמרי על-ידי H1.

היתרונות של H100

גרסאות הנוסעים של הרכב מציעות תא נוסעים מרווח ואיכותי, ואמנם הוא לא משתווה לפלח המנהלים מבחינת רמת הנוחות, שכן הוא נוצר במקור לשימוש מסחרי, אבל הוא בהחלט עונה על כל הדרישות עבור רכבי עבודה רגילים.

סביבת הנהג היא נוחה, פונקציונלית ואין בה שום דבר מיותר. הראות ממושב הנהג היא מצוינת, תנוחת הישיבה גבוהה, כמו באוטובוס. הגרסאות המסחריות הפשוטות יכולות להגיע ללא מזגן וחלונות חשמל, הכל כדי לחסוך. גרסאות הנוסעים, להיפך, בדרך כלל מאובזרות היטב: הגה כוח, מזגן, כוונונים חשמליים.

יונדאי H100 ‏1993. מרכב, צורה. מיניבוס, 2 דור

אם יש צורך להוביל מטען ניתן להסיר את המושבים בקלות, המקום לנוסעים הוא מספיק, והפונקציה השימושית ביותר ברכב היא אפשרות הטרנספורמציה ל"מיטה". לדוגמה, כשיוצאים לפיקניק, אין צורך להקים אוהל – פשוט מקפלים את המושבים ומקום השינה מוכן. נוח לישון לשני אנשים, ועוד עדיין יש מקום למטען מתחת למושבים.

גרסאות הבנזין צוידו במנוע 4 צילינדרים טורי בנפח 2,4 ליטר המפיק 110 כ"ס. המנוע מגיע עם הזרקה רב-נקודתית (בכל הרכבים אחרי שנת 1994) או מאייד (תחילת שנות ה-90). ישנו מנוע בנזין שני באותו נפח המפיק 150 כ"ס. גרסאות הדיזל צוידו במנוע 2,5 ליטר בהספק 78 כ"ס או טורבו דיזל המפיק כ-80 כ"ס. הדיזל השלישי בנפח 2,6 ליטר מפיק 60 כ"ס (רק לשוק הפנימי של קוריאה). למנועים שודכו תיבת 5 הילוכים ידנית או 4 הילוכים אוטומטית.

יונדאי H100 ‏1993. מרכב, צורה. מיניבוס, 2 דור

יונדאי H100 לא מדגים ביצועים יוצאים מן הכלל בכבישים בינעירוניים – מהירות השיוט הנוחה נמצאת בסביבות 90 קמ"ש, ובתנאים עירוניים המהלך הקצר של ההילוכים והמנוע הגדול יחסית בנפח 2,4 ליטר מאפשרים לזנק מהמקום בביטחון.

המתלים הם פשוטים, "מוקלים": עצמאיים בסרן הקדמי מסוג עצמות עצה כפולות וסרן חי מסורתי מאחור עם קפיצי עלים. ה"מינימליזם" הזה של ה-H100 מהווה יתרון, רמת הנוחות במיניבוס היא בהחלט מספקת. מלפנים מותקן מייצב רוחבי (אחורי הוצע כאופציה). H100 מתמודד עם שיבושי כביש קטנים מבלי להעביר רעידות לתא הנוסעים.

הסרן האחורי יכול להגיע עם דיפרנציאל מוגבל החלקה המעביר את המומנט מהגלגל המחליק לגלגל בעל האחיזה הטובה יותר בעת פרפור (דבר יחסית נדיר). מנגנון ההיגוי – הגה מסרק, הגה כוח הותקן כאופציה. מערכת הבלימה היא הידראולית: בסרן הקדמי מותקנים דיסקים, מאחור – בלמי תוף.

היה לכם יונדאי H100?
6 קולות