יונדאי i20 קרוס היא גרסת "שטח" של הסופרמיני i20 הקטנה, שהושקה על-ידי החטיבה ההודית של המותג הקוריאני יונדאי בשנת 2015. כדי להפוך את ההאצ'בק למיני-קרוסאובר, הגדילו היוצרים את מרווח הגחון, התקינו מוטות אורך על הגג, הוסיפו לוחות מיגון לפגושים והתקינו בודי קיט מפלסטיק לאורך כל המרכב. כך הופיעה ההאצ'בק עם אופי של קרוסאובר.
יונדאי i20 קרוס. האצ'בק עם אופי של קרוסאובר
AUTOBOOM

יונדאי i20 קרוס. האצ'בק עם אופי של קרוסאובר

יונדאי i20 קרוס. האצ'בק עם אופי של קרוסאובר

יונדאי i20 קרוס היא גרסת "שטח" של הסופרמיני i20 הקטנה, שהושקה על-ידי החטיבה ההודית של המותג הקוריאני יונדאי בשנת 2015. כדי להפוך את ההאצ'בק למיני-קרוסאובר, הגדילו היוצרים את מרווח הגחון, התקינו מוטות אורך על הגג, הוסיפו לוחות מיגון לפגושים והתקינו בודי קיט מפלסטיק לאורך כל המרכב. כך הופיעה ההאצ'בק עם אופי של קרוסאובר.

מתחרה. דאצ'יה סנדרו סטפוויי שנת 2020. מיני 5 דלתות, דור 3.

יונדאי i20 קרוס ממוצב בתור מתחרה לפולקסווגן פולו קרוס ודאצ'יה סנדרו סטפוויי

מתחרים
דאצ'יה סנדרו סטפוויי ‏2020. מושבים קדמיים. מיני 5 דלתות, 3 דור
תא נוסעים. מתחרה. דאצ'יה סנדרו סטפוויי שנת 2020. מיני 5 דלתות, דור 3.

ראשית, "גרסת השטח" של i20 עם התוספת Active הופיעה בהודו, שם היא הוצעה במחיר של כ-650,000 רופי. קצת מאוחר יותר, הציגה החברה את אותו דגם לשוק הפיליפיני, רק הפעם בשם i20 Cross Sport. אבל רק כמה חודשים לאחר מכן, נצפה על כבישי אירופה יונדאי i20 קרוס בתצורת הגה שמאלי המוכרת לאירופאים. המסירות של i20 Active/Cross לסוכנויות באירופה החלו ב-2016. וכבר בשנת 2017 המכונית הגיעה לישראל, כיום ניתן לרכוש אותה בשוק יד שנייה.

יונדאי i20 קרוס שנת 2016. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

בכבישי ישראל אפשר לפגוש רק כ-2,000 ג'יפונים כאלה.

מעניין

עיצוב חיצוני

ההאצ'בק בעל עבירות מוגברת קיבל מרווח גחון מוגדל ל-190 מ"מ, קשתות גלגלים מורחבות עם מיגון פלסטיק, פנסי ערפל עגולים, חצאיות צד מפלסטיק, מוטות אורך על הגג ומולדינגים עמידים על הדלתות. מימדיו של הקרוס-האצ'בק גדולים יותר בהשוואה ל-i20 הרגיל: הוא ארוך ב-10 מ"מ, רחב ב-26 מ"מ וגבוה ב-50 מ"מ. מידות: 4,065×1,760×1,529 מ"מ (אורך x רוחב x גובה), בסיס גלגלים – 2570 מ"מ.

יונדאי i20 קרוס שנת 2018. ג'יפ 5 דלתות, דור 1, שדרוג.

הסופרמיני יונדאי i20 הרגילה, שעליה מבוססת גרסת הקרוס, מוצעת בישראל בגרסת הדור השלישי שנת 2020. המכונית מצוידת במנוע טורבו 1.0 ל' בהספק 100 כ"ס בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטית. במאי 2023 הדגם עבר עדכון. אין הרבה הבדלים בינו לבין הקודם, אבל הם קיימים גם מבפנים וגם מבחוץ.

לפרוטוקול
יונדאי i20 קרוס שנת 2018. ג'יפ 5 דלתות, דור 1, שדרוג.

עיצובו של i20 קרוס "האירופאי" כמעט זהה לגרסה האסייתית. דגם זה קיבל פגוש קדמי עוצמתי עם גריל שונה, הפנסים הקדמיים צוידו בלדים, המתלים הם אגרסיביים יותר והג'נטים הוגדלו.

חלל פנימי

תא הנוסעים של הרכב הותאם לטעמם של הקונים באירופה. למכונית האירופאית יש כעת מולטימדיה עם מסך גדול יותר, בעוד שלגרסה ההודית יש רק מערכת שמע עם צג צנוע יחסית. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל "10,25 מגיע בשילוב עם מסך בגודל דומה עבור מערכת הבידור-ידע, התומכת ב-Android Auto ו-Apple CarPlay.

תא הנוסעים מעוצב היטב, כל הפקדים נמצאים במקומות נוחים והארגונומיה הכללית אינה רעה. ה"אבל" היחיד הוא שצבעי ריפוד הבד הם כהים ויש הרבה פלסטיק שחור, עם זאת, זה מאוד פרקטי. מתחת לרצפת תא המטען יש צמיג רזרבי. תא המטען עצמו הוא קטן: 326 ליטר בלבד, אבל עם מושבים אחוריים מקופלים מדובר ב-1,042 ליטר.

יונדאי i20 קרוס ‏2018. מושבים קדמיים. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

האבזור הסטנדרטי כולל: פנסי ערפל קדמיים ואחוריים, חיישני חניה מלפנים ומאחור, כניסה ללא מפתח, מצלמה אחורית, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, בקרת אקלים, מערכת שמע בת 6 רמקולים, בקרת שיוט, מראות צד עם קיפול חשמלי וחימום. על הבטיחות אחראים: התראת סטייה מנתיב, סיוע בזינוק בעליה, 6 כריות אוויר וכו'.

מנועים

בפיליפינים הרכב הוצע עם מנועי בנזין ודיזל בנפח 1.4 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בלבד. אקטיב ההודי קיבל מנוע בנזין 84 כ"ס ומנוע דיזל חזק יותר. הגרסה האירופית של יונדאי i20 קרוס צוידה במנוע טורבו 4 ציל' 1.6 ליטר מתקדם בהספק של 150 כ"ס, וכן במנוע T-GDI טורבו 1.0 ל' בעל הזרקה ישירה בשתי אפשרויות הספק – 100 ו-120 כ"ס. תיבה: 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטומטית.

יונדאי i20 קרוס ‏2016. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

למרות שה-i20 הזה נקרא "קרוס", עדיף לא לבדוק אותו בתנאי שטח קשים, שכן המכונית מגיעה אך ורק עם הנעה קדמית.

חשוב

היצע המנועים של יונדאי i20 קרוס האירופי דומה לזה של ה-i20 הסטנדרטי. הוא צויד במנועי בנזין 1.2 (75 ו-84 כ"ס) ו-1.4 ליטר (100 כ"ס) ובמנועי דיזל בנפח 1.4 ליטר בהספק 75 ו-90 כ"ס. עבור גרסאות הדיזל זמינה רק תיבת הילוכים ידנית, דגמי הבנזין מצוידים גם בתיבה אוטומטית.

מה תבחרו?
101 קולות