יונדאי i25 היא מכונית מקטגורית B עם הנעה קדמית המיוצרת על-ידי החברה דרום הקוריאנית Hyundai Motor. מוצעת בצורות מרכב סדאן והאצ'בק. הרבה מאמינים כי היא פותחה במיוחד עבור ישראל או קולומביה, שכן היא נמכרה דווקא במדינות אצלנו ובקולומביה. אבל הדבר הוא לא לגמרי נכון. המכונית החדשה שהופיעה בשנת 2010 תחת האינדקס i25, נקרא
יונדאי i25. אקסנט המוכר והטוב
AUTOBOOM

יונדאי i25. אקסנט המוכר והטוב

יונדאי i25. אקסנט המוכר והטוב

יונדאי i25 היא מכונית מקטגורית B עם הנעה קדמית המיוצרת על-ידי החברה דרום הקוריאנית Hyundai Motor. מוצעת בצורות מרכב סדאן והאצ'בק. הרבה מאמינים כי היא פותחה במיוחד עבור ישראל או קולומביה, שכן היא נמכרה דווקא במדינות אצלנו ובקולומביה. אבל הדבר הוא לא לגמרי נכון. המכונית החדשה שהופיעה בשנת 2010 תחת האינדקס i25, נקראה ברוסיה סולריס ובמדינות אחרות הייתה ידועה בתור אקסנט (קוריאה, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, אוקראינה וכו') או ורנה (הודו). כך שיונדאי i25 אינו אלא אקסנט המוכר והחביב של הדור הרביעי – דגם פופולרי שנהגים רבים מכירים היטב ומזמן. בשוק הפנימי של קוריאה אקסנט החדש הוצג בנובמבר 2010 תחת הסלוגן "Guy's license". הקוריאנים הפנו את הדגם בראש ובראשונה לקהל הצעיר. בעקבות קונספט ה-i החדש למתן שמות לדגמים אירופאים, גרסת הייצוא קיבלה את השם יונדאי i25.

עיצוב חיצוני

העיצוב של המכונית פותח בהתאם לקונספציה "fluidic sculpture" (פסל נוזלי), שעליה מבוססים כל הדגמים של יונדאי בין השנים 2009 – 2011: סונטה (i45), טוסון (ix35), אלנטרה MD (שנת 2011). בעיצוב נעשה שימוש באלמנטים גרפיים דינמיים ואלגנטיים: פנסים קדמיים המזכירים עיני נשר, פנסי ערפל בצורת L מקורית וגריל משושה מסיבי. הקווים המובלטים שעוברים מפנסי הערפל הקדמיים ועד לפנסים האחוריים מדגישים את התנוחה המעודנת.

העיצוב החיצוני היה זהה בכל המדינות, פרט לסין. לבחירה הוצעו תשעה צבעי מרכב: שחור פנינה, לבן, כסף מטאלי, אדום רימון פנינה, אפור מטאלי, כחול מטאלי, כחול פנינה, סגול פנינה, בז' מטאלי. למרכב הסדאן המימדים הבאים: אורך 4,370 מ"מ, רוחב 1,700 מ"מ, גובה 1,470 מ"מ, בסיס גלגלים 2,570 מ"מ. מרווח הגחון הוא 160 מ"מ, מה שכלל לא רע לרכב מהקטגוריה.

תא נוסעים ואבזור

בחלל הפנימי נעשה שימוש בפלסטיק איכותי ובחומרי גימור בצבע האפור הבטוח, מה שמעניק לתא הנוסעים מראה מאופק ומודרני. מושב הנהג וההגה מתכווננים בזוויות שונות ולגובה. רמת הארגונומיה בסביבת הנהג היא טובה. כל הכפתורים, הידיות והמקשים הם נוחים ונמצאים במקום המתאים. לוח המחוונים הוא מספיק אינפורמטיבי, קל לקרוא את המחוונים. מתחת לקונסולה נמצאת גומחה לטלפון, שם ממוקמים בנוסף יציאות AUX ו-USB ל-iPod והשקע החשמלי.

למרות שהשורה האחורית מיועדת לשלושה נוסעים היא תהיה מעט צפופה לשלושה מבוגרים, יותר מכך, יונדאי i25 צויד רק בשתי משענות ראש אחוריות. המושבים האחוריים מתקפלים ביחס 60/40. במצב אופקי הם קצת גבוהים יותר מרצפת תא המטען, שמתחתיה מוחבא הגלגל הרזרבי בגודל מלא. נפח תא המטען – 454 ליטר.

הרכב מאובזר היטב. היצרנית דאגה לפרטים הקטנים כמו מראה במגן השמש, ידיות נוחות בציפוי כרום, חימום מושבים קדמיים, קונוסלה בין המושבים עם מקום לכוסות ולמאפרה. היכולת לכוונן את גל ההגה אפשרה לכל אדם להתיישב בנוח במושב ההגה ללא תלות במידותיו. הוצעו שני סוגים של לוח מחוונים: סטנדרטי או Supervision.

רמת הגימור הבסיסית כוללת: כרית אוויר לנהג, נעילה מרכזית, חלונות חשמל קדמיים, הגה כוח, מערכת שמע, משענות ראש בכל המושבים, חגורות בטיחות 3 נקודות עם קדם מותחנים וכוונון לגובה, עיגוני Isofix לכיסא ילדים. בתוספת תשלום הוצעו כריות אוויר נוספות, חימום מושבים, מראות ומגבים, ABS (מערכת למניעת נעילת גלגלים), ESP, מזגן, פנסי ערפל ועוד.

מנועים

יחידת הכוח הייתה זמינה בשתי אפשרויות לבחירה. הגרסה הבסיסית עם מנוע בנזין 1,4 ליטר בהספק 107 כ"ס האיצה ל-100 קמ"ש תוך 12,1 שניות. מנוע 1,6 ליטר המתקדם בהספק 123 כ"ס מאיץ תוך 10,2 שניות. תיבה: 4 הילוכים אוטומטית או 5 הילוכים ידנית. כל הרכבים מצוידים במתלים קדמיים עצמאיים ובקורת פיתול בסרן האחורי ופועלים על בנזין 92.

יונדאי אקסנט החדש במקום i25

בשנת 2019 המכונית חזרה לשוק הישראלי תחת השם אקסנט. הדור החמישי הנוכחי של אקסנט מבוסס על אותה הפלטפורמה של הדור הקודם, אולם היא עברה מודרניזציה. הדגם מוצע במרכב סדאן בעל המימדים הבאים: אורך 4,370 מ"מ, רוחב 1,700 מ"מ, גובה 1,470 מ"מ, בסיס גלגלים 2,570 מ"מ. הוא מצויד במנועי בנזין חדשים, בתיבת 6 הילוכים אוטומטית או ידנית, במתלים אחוריים עצמאיים מסוג מקפרסון ובקורת פיתול בסרן האחורי. הרכב מוצע בישראל בגרסאות Inspire ("לעורר השראה" באנגלית) ו-Premium. יונדאי אקסנט שנת 2021/2022 נבדל מבחוץ בחרטום מעודכן – פנסים חדשים עם מילוי לד וכן בפגוש אחורי חדש ובפנסי לד אחוריים מעודכנים. מבפנים: עיצוב חדש של לוח המחוונים הדיגיטלי Supervision עם מסך מולטימדיה מוגדל באינץ'.

הרכב צויד במנועים חדשים לגמרי. המנוע הבסיסי בנפח 1,4 ליטר עם הזרקה רב-נקודתית כעת מפיק 100 כ"ס. עם תיבת 6 הילוכים ידנית הרכב בגרסה כזאת מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 12,2 שניות, עם תיבה אוטומטית תוך 11,5 שניות. המהירות המרבית היא 190 קמ"ש, צריכת הדלק הממוצעת היא 5,9 ליטר של בנזין במצב משולב. מנוע 1,6 ליטר החזק יותר בהספק 124 כ"ס נהיה חסכוני יותר. צריכת דלק משובלת – 6,5 ליטר ל-100 ק"מ. המהירות המרבית היא 180 קמ"ש, האצה מ-0 ל-100 קמ"ש – 11,4 שניות. חדשות טובות - הרכב עדיין יכול לנסוע כל בנזין 92.

תחת איזה שם אתם מכירים את היונדאי הזה?
136 קולות