Hyundai i30 – מכונית קומפקטית קטגוריית "C" מאת יצרנית רכב הדרום-קוריאנית Hyundai Motor, הנמצאת בייצור מאז שנת 2007. נכון ל- 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השלישי של ההאצ'בק 5 דלתות אחרי מתיחת פנים ב- 2018.
יונדאי i30 ‏2020. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 3 דור, שדרוג 2
AUTOBOOM

יונדאי i30. מכונית קוריאנית עם סטייל אירופאי.

יונדאי i30 ‏2020. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 3 דור, שדרוג 2
עדכון:

בשנת 2020 הדור השלישי עבר מתיחת פנים שנייה.

Hyundai i30 – מכונית קומפקטית קטגוריית "C" מאת יצרנית רכב הדרום-קוריאנית Hyundai Motor, הנמצאת בייצור מאז שנת 2007. נכון ל- 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השלישי של ההאצ'בק 5 דלתות אחרי מתיחת פנים ב- 2018.

מלבד האצ'בק 5 דלתות, יונדאי i30 מוצע גם במרכב סטיישן (נכון ל- 2020 אינו מיובא רשמית לישראל). דגם סטיישן 5 דלתות i30 Crossover Wagon נמכר בארה"ב ובקנדה יחד עם יונדאי אלנטרה תחת השם Elantra Touring.

דור ראשון

הדור הראשון של יונדאי i30 שווק בין השנים 2007 ל- 2012, ועבר מתיחת פנים ב- 2010. דגם i30 הראשון, החולק פלטפורמה עם Kia Ceed, אינו הונדס מהיסוד כרכב חדש לחלוטין, אלה בוסס על הדור הרביעי של אלנטרה. עיצוב המרכב ותא הנוסעים פותח על ידי מעצבים גרמנים באגף האירופאי של יונדאי. במבחני ריסוק של המינהל הלאומי לבטיחות תחבורה של ארה"ב (NHTSA) בשנת 2007 יונדאי i30 קיבל 5 כוכבים מתוך 5 אפשריים על התנגשות חזיתית, ו- 4 כוכבים – על התנגשות צדדית והתהפכות.

דור שני

הדור השני של יונדאי i30 שווק בין השנים 2011 ל- 2017, ועבר מתיחת פנים ב- 2015. דגם i30 השני גם שיתף בסיס עם קיה סיד, הוא יוצר בצ'כיה והפך למעניין יותר מכל בחינה, למשל עיצוב החזית אשר השתנה לטובה ואיכות ההרכבה והחומרים. בשונה מגרסת השלוש דלתות, נוכחות הדלתות הנוספות אצל ההאצ'בק 5 דלתות תורמת לנוחות בשימוש משפחתי. העיצוב האקספרסיבי בסגנון "קו זורם" מפסל את האישיות הספורטיבית ואנרגטית של i30 השני. ומפרט מערכות בטיחות טוב למדי אפשר לו לעמוד בכבוד מול אתגרי מבחני הריסוק. בשנת 2012 האצ'בק יונדאי i30 נעמד למבחן Euro NCAP, בו הוא קיבל 90% על בטיחות נוסע מבוגר וילד, ו- 86% על בטיחות אקטיבית.

בשנת 2012, האצ'בק יונדאי i30 נעמד למבחן Euro NCAP, בו הוא קיבל 90% על בטיחות נוסע מבוגר וילד, ו- 86% על בטיחות אקטיבית.

דור שלישי

הדור השלישי של יונדאי i30 נמצא בייצור משנת 2017 ועד עתה, החל מ-2018 בגרסה מחודשת. i30 השלישי שמר על הפלטפורמה הקודמת (עם מספר שכלולים), אך קיבל הופעה צנוע יותר מקודמו, ועיצוב מחודש לגמרי מבפנים. על המפרט הטכני ועיצובו של i30 השלישי עבדה החטיבה האירופאית של יונדאי. בסיס הגלגלים לא השתנה, גובה המרכב מעט הונמך, הרוחב והאורך – הוגדלו.

יונדאי i30 החדש מצויד במערכת מולטימדיה עם מסך מגע התומכת ב- Apple CarPlay ו- Android Auto, ובטעינה אלחוטית לסמארטפון. אך אחד המאפיינים העיקריים של יונדאי i30 שנת 2018/2019 – חבילת בטיחות מתקדמת הכוללת בקרת שיוט "חכמה" עם מידע על הגבלות מהירות לנהג, מערכת ניטור שטחים מתים בצדדים ומאחור, סיוע בשמירת נתיב ופונקציית בלימה אוטונומית במצבי חירום. החלפת תאורת חזית אוטומטית ובקרה על תשומת לב הנהג כמו כן נוכחים בחבילה זו.

מתיחת פנים ב- 2018 העניקה ל- i30 פגושים חדשים, גריל חדש, דיפיוזר מעודכן, פנסים חדשים עם תבנית לדים בצורת V, מערכת מולטימדיה, חטיבות כוח היברידיות ומנוע טורבו בנפח 1,0 ליטר.