יונדאי קונה. דור 2 שנת 2023
יונדאי קונה זהו קרוסאובר קומפקטי המיוצר משנת 2017. הדגם נמכר בשווקים רבים, מוצע בגרסה חשמלית EV ובגרסה ספורטיבית N. קונה הוא רכב מוכר ואהוב בישראל, נכון להיום בארץ נמכר הקרואסובר המעודכן אחרי שדרוג משנת 2020. בינואר 2023 בקוריאה הושק הדור השני לקרוסאובר הפופולרי, שעל הפרמיירה שלו כבר סיפרנו. הדגם הגדול, החדש והמרווח יותר מתקרב לקטגורית הרכבים המשפחתיים. הוא צויד ביחידת כוח היברידית ובגרסה מסורתית עם מנוע בעירה פנימית וכן בגרסה הספורטיבית N Line עם עיצוב אגרסיבי יותר. בינתיים לא ידוע מתי הרכב יגיע לישראל.
במרץ 2023 יצא יונדאי קונה EV החשמלי החדש. השיווק באירופה של קונה ה"רגיל" בגרסת הדור השני עם מנוע בעירה פנימית צפוי להתחיל כבר באפריל. קונה החשמלי יגיע לסוכנויות רק באוגוסט 2023.
עיצוב חיצוני
יונדאי קונה 2023 החדש גדל במימדים: אורך המרכב גדל ב-175 מ"מ (ל-4,355 מ"מ), בסיס הגלגלים התארך ל-2,660 מ"מ (תוספת של 60 מ"מ). בנוסף לכך הרכב גם התרחב ב-25 מ"מ (1,825 מ"מ) וגבה ב-20 מ"מ (1,575 מ"מ). לגרסאות הבנזין (כולל גרסאות היברידיות) יש מולדינגים מפלסטיק על קשתות הגלגלים והחצאיות. דגמים אלו נבדלים מקונה EV ב"הבעת פנים" אחרת הודות לפגוש חדש. הרכבים החדשים מגיעים עם גלגלי R17, R18 או R19.
חלל פנימי
הגדלת ממדי המרכב הובילה לגידול במרווח הפנימי: המרחק בין המושבים הקדמיים והאחוריים גדל ב-8 ס"מ. על הפאנל הקדמי מותקנים שני מסכים בגודל "12,4 כל אחד של מערכת המדיה ולוח המחוונים המאוחדים לבלוק מסוגנן יחיד. בורר ההילוכים היגר לגל ההגה ובמקומו השגרתי התקינו מחזיקי כוסות נוחים. החלטה פרקטית אחת נוספת: השליטה בבקרת האקלים לא מוחבאת במערכת המולטימדיה, אלא מורכבת משלוש בקרי חוגה מסתובבים או (בהתאם לרמת הגימור) מכפתורים עם מסך קטן משלהם. נפח תא המטען עם מושבים אחוריים מקופלים גדל ב-30% בהשוואה לדור הקודם והגיע ל-723 ליטר.
מפרט האבזור של קרוסאובר דור שני כולל מפתח "דיגיטלי", מערכת פתיחת תא מטען ללא מגע, טיהור אוויר בתא הנוסעים, מערכת טעינה אוטומטית ומניעת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית. הדלת האחורית צוידה במנגנון חשמלי, לכן ניתן לכוונן את גובה הפתיחה במערכת המולטימדיה. בתוספת תשלום זמינים חימום בכל המושבים, אוורור וכוונונים חשמליים במושבים הקדמיים וכן מצלמות 360ׂ°.
יחידות הכוח ושאסי
יונדאי קונה שנת 2023 מוצע עם מנוע בנזין ובגרסה היברידית HEV (ללא אפשרות טעינה מרשת). הרכבים עם הנעה קדמית מצוידים בסרן קשיח מאחור, בגרסאות הנעה כפולה מותקן מערך רב-חיבורי. גם דגמי הבנזין וגם הדגמים ההיברידיים של קונה יקבלו עם הזמן את הגרסה הספורטיבית N Line. ההיצע בשוק קוריאה כולל שלוש גרסאות:
- מנוע 2 ליטר בנזין 149 כ"ס, גיר רציף והנעה קדמית
- מנוע טורבו 1.6 T-GDi (בהספק 198 כ"ס 265Nm) ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. ההנעה היא קדמית או כפולה.
- הגרסה ההיברידית כוללת מנוע אטמוספרי מסדרת Smartstream 1.6 GDi בהספק 105 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק 44 כ"ס בשילוב עם תיבת 6 הילוכים רובוטית. ההספק המרבי הוא 141 כ"ס ו-256Nm. ההנעה היא קדמית בלבד.