לאחר היציאה בסוף שנת 2022 של גרסאות הבנזין והגרסאות ההיברידיות של קרוסאובר קוריאני דור שני, סוף-סוף הושקה הגרסה החשמלית שתצא לכבוש את אירופה כבר בקיץ של 2023. זה אומר שבקרוב נוכל לראות את יונדאי קונה EV שנת 2023 גם בשוק הישראלי. הקרוסאובר החשמלי עבר עדכון קל בעיצוב ויוצע בשתי גרסאות עם טווח נסיעה של 392 או 490 ק"מ
יונדאי קונה EV. דור 2, שנת 2023
AUTOBOOM

יונדאי קונה EV. דור 2, שנת 2023

יונדאי קונה EV. דור 2, שנת 2023

לאחר היציאה בסוף שנת 2022 של גרסאות הבנזין והגרסאות ההיברידיות של קרוסאובר קוריאני דור שני, סוף-סוף הושקה הגרסה החשמלית שתצא לכבוש את אירופה כבר בקיץ של 2023. זה אומר שבקרוב נוכל לראות את יונדאי קונה EV שנת 2023 גם בשוק הישראלי. הקרוסאובר החשמלי עבר עדכון קל בעיצוב ויוצע בשתי גרסאות עם טווח נסיעה של 392 או 490 ק"מ. מערכת ההנעה היא קדמית בלבד, כמו בדגם הקודם. המכירות של יונדאי קונה דור 2 באירופה צפויות להתחיל באפריל, אך מדובר רק בגרסאות עם מנוע בעירה פנימית, קונה EV החשמלי יגיע לסוכנויות רק באוגוסט. ובכן, נחכה!

יונדאי קונה EV שנת 2018. רכב שטח 5 דלתות, דור 1.

הדור הראשון לקרוסאובר העירוני הקומפקטי יצא בשנת 2017 ונמכר היום בהצלחה בישראל אחרי מתיחת פנים משנת 2020. קונה EV החשמלי בינתיים מוצע רק בגרסת הדור הקודם. הגרסה הבסיסית מצוידת במנוע חשמלי בהספק 136 כ"ס ובסוללה בקיבולת 39,2 קוט"ש. טווח הנסיעה הוא 305 ק"מ. אבל קיימת גם גרסה מתקדמת עם סוללה גדולה יותר בקיבולת 64 קוט"ש המאפשרת לעבור עד 484 ק"מ על טעינה בודדת. כאן הסברנו למה היא עולה יותר.

להזכירכם

העיצוב החיצוני

היצרנית טוענת כי העיצוב של יונדאי קונה 2023 פותח במיוחד עבור הגרסה החשמלית של הקרוסאובר, שנלקחה כבסיס לעיצוב של שאר הגרסאות. קונה EV החשמלי נבדל בעיצובו מהדגמים עם מנועי דלק, בתדמית חוזר הנושא של פיקסלים: בחזית, מאחור ואפילו בג'נטים. כלומר, פס מקווקו של אורות היום מלפנים ושל אורות החניה מאחור. מכסה שקע הטעינה המצויד בפונקצית חימום ממוקם בחלק השמאלי של החרטום. מתחת ל"מכסה המנוע" נמצא תא מטען נוסף בנפח 27 ליטר המיועד בעיקר לכבל הטעינה. נפח תא המטען העיקרי גדל ל-466 ליטר. יש לציין שמקדם הגרר של יונדאי EV החדש הוא 0,27. למרות שמימדיו גדלו, הקרוסאובר החשמלי נשאר בקטגוריה הקומפקטית: אורך 4,355 מ"מ, רוחב 1,825 מ"מ, גובה 1,580 מ"מ, בסיס גלגלים 2,660 מ"מ. עם זאת, קוטר הגלגלים מגיע ל-19 אינץ'.

חלל הפנים

מבפנים, קונה EV החדש זהה לחלוטין לגרסאות עם מנועי בנזין, פרט ללוח המחוונים והמולטימדיה שקיבלו תצוגה שונה. משאר הבחינות, מדובר באותם המסכים המאוחדים (לוח המחוונים ומערכת המדיה) בגודל "12,3 כל אחד וכן בבלוק בקרת אקלים עם מקשים. בורר ההילוכים מוסתר די טוב: כעת הוא נמצא על גל ההגה מתחת לפקד הימני. תא הנוסעים נהיה מרווח יותר: המרחק בין שורות המושבים גדל ב-77 מ"מ ומרווח הראש גדל ב-11 מ"מ. בחלק האחורי של תא הנוסעים התקינו שקע למכשירי חשמל. מכסה תא המטען קיבל מנגנון חשמלי, גובה הפתיחה שלו מתכוונן דרך מערכת המדיה. בין אופציות: כוונון חשמלי ואוורור במושבים הקדמיים, חימום של כל המושבים, מצלמות 360° וחבילה מקיפה של עוזרים אלקטרוניים.

יחידת כוח ושאסי

יונדאי מתכננת להיכנס לשלישיית המובילים בשוק הרכבים החשמליים

יונדאי קונה EV שנת 2023 מוצע בשתי גרסאות: Standard Range הבסיסית ו-Long Range המתקדמת. Standard Range מצוידת בסוללה בקיבולת 48,4 קוט"ש, מה שאפשר להגדיל את טווח הנסיעה מ-305 ל-392 ק"מ (על פי WLTP). למנוע החשמלי היחידי העניקו תוספת הספק של 20 כ"ס (ל-156 כ"ס), אבל המומנט שלו ירד ל-255Nm (היה 395Nm). גרסת Long Range מפיקה 218 כ"ס במקום 204 כ"ס, וגם כאן המומנט ירד מ-395Nm ל-255Nm. עם זאת, קיבולת הסוללה נהייתה מעט גדולה יותר, 65,4 קוט"ש, אך ההשפעה על טווח הנסיעה היא מזערית: מ-484 ל-490 ק"מ. בנוסף לכך, הוסיפו מצב נהיגה באמצעות דוושה אחת הנקרא i-Pedal.

אנו מזכירים שבשנת 2023 המחירים על הדגמים ההיברידיים והחשמליים של יונדאי בישראל עלו, בממוצע מ-4 עד 15 אלף ש"ח. המחירים על דגמים עם מנועי בעירה פנימית לא השתנו.

חשוב
דעתכם על עיצוב הרכב?
9 קולות