יונדאי סטאריה הוא מיניוואן בגודל מלא עם הנעה קדמית או כפולה המיוצר משנת 2021. עבור חברת יונדאי סטאריה היא, נצטט: "צעד לעתיד של ניידות, בטיחות ורב-תכליתיות". המיניוואן נועד "לשקף את שאיפתה של יונדאי לעמוד בראש תעשיית הניידות של העתיד בתור ספקית פתרונות ניידות מודרניים". המיניוואן מאופיין בעיצוב מקורי, בחלל פנימי נדי
יונדאי סטאריה ‏2021. מרכב, צורה. מיניוואן, 1 דור
AUTOBOOM

יונדאי סטאריה. מיניוואן מהעתיד

יונדאי סטאריה ‏2021. מרכב, צורה. מיניוואן, 1 דור

יונדאי סטאריה הוא מיניוואן בגודל מלא עם הנעה קדמית או כפולה המיוצר משנת 2021. עבור חברת יונדאי סטאריה היא, נצטט: "צעד לעתיד של ניידות, בטיחות ורב-תכליתיות". המיניוואן נועד "לשקף את שאיפתה של יונדאי לעמוד בראש תעשיית הניידות של העתיד בתור ספקית פתרונות ניידות מודרניים". המיניוואן מאופיין בעיצוב מקורי, בחלל פנימי נדיב ובמכלולים מודרניים. מושלם הן ככלי רכב למשפחה גדולה והן כשותף אמין לעסק.

השם "סטאריה" נוצר משילוב המילים star ("כוכב") ו-"ria" ("אזור צר וארוך שנוצר בעת שיטפון עמק של נהר), כתוצאה מקבלים "שיטפון כוכבי". סטאריה כבר הספיקה להפתיע את כולם בעיצוב שלה וקיבלה אפשרויות רבות של פריסת החלל הפנימי. הנוחות, הפרקטיות והעיצוב העתידני הבלתי שגרתי בוודאות ימשכו מעריצים רבים. במדינות אחרות המיניוואן הופיע במחצית השניה של 2021, סטאריה בינתיים לא נמכרת בישראל, אבל מי יודע, אולי נראה אותה בעתיד. לעניות דעתנו, היא תשתלב היטב בשוק שלנו.

דור ראשון

הופעת הבכורה הרשמית העולמית של המיניוואן המחליף את Starex (המוכר גם כ-H-1), התקיימה ב-13 באפריל 2021. את יונדאי סטאריה שנת 2021/2022 ניתן להשוות לשלב חדש בחייה של יצרנית הרכב. המיניוואן מבוסס על פלטפורמה מודרנית: מנוע רוחבי, הנעה קסמית ומתלים אחוריים עצמאיים. הרכב הוא גדול, מימדיו הם הבאים: אורך 5,253 מ"מ (ארוך ב-103 מ"מ מסטארקס), רוחב 1,997 מ"מ (ב-77 מ"מ), גובה 1,990 מ"מ (ב-65 מ"מ). בסיס גלגלים התארך ב-73 מ"מ בהשוואה לדגם הקודם (מ-3,200 ל-3,273 מ"מ). מעניין שהקוריאנים הצליחו להנמיך את המפלס ובכך לספק מרווח גדול יותר בתא הנוסעים.

חשוב לציין שסטאריה החדשה פותחת קו שלם של דגמים ייעודיים: מיניוואן יוקרתי, קמפר, אמבולנס… בספטמבר 2021 הופיעו גם גרסאות להובלת מטען, האוסטרלים היו הראשונים שקיבלו אותן. הוואנים המסחריים לא מצטנעים ומגיעים עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית, 7 כריות אוויר וכן הלאה. סטאריה קרגו המסחרית כוללת שלושה מקומות בקבינה ותא מטען בנפח חמישה קוב. תהיה בנוסף גרסה עם שתי שורות מושבים.

עיצוב חיצוני

העיצוב של יונדאי סטאריה החדשה הוא מאוד יוצא דופן (מה שאופייני לכל הדורות האחרונים של דגמי יונדאי). היא מזכירה חללית בצורות החלקות שלה ויחידות התאורה המשונות: פס לד צר על פני כל רוחב החרטום בתור אורות יום, בעוד שהפנסים הראשיים שקועים בגריל. הפנסים האחוריים הם גם פסים צרים, הממוקמים באופן אנכי ותופסים כמעט את כל גובה המרכב. הם עוצבו בצורת ריבועים קטנים המזכירים פיקסלים.

גרסאות

מיניוואן להובלת נוסעים נקרא סטאריה טורר, תא הנוסעים שלו מכיל 11 מקומות ישיבה, המושבים מסודרים ב-4 שורות (3+3+3+2). ישנה גרסת 9 מקומות המצוידת בשתי שורות קדמיות עם מושבים נפרדים, בעוד שבשורה השנייה ניתן לסובב אותם לכיוון הנגדי ובכך ליצור מעין חדר קצינים או מיני-חדר ישיבות. רמת האבזור במיניוואנים כאלה היא לא הגבוהה ביותר: מחוונים אנלוגיים, מזגן ומערכת שמע פשוטה. עם זאת, אפילו בגרסאות אלו לא התקמצנו על שבע כריות אוויר, בלם חניה אלקטרוני וג'נטים "17. יש אינטרקום פנימי המספק תקשורת לכל אחד מהנוסעים.

הגרסה עם 9 מקומות נקראת סטאריה פרימיום וכוללת מספר שינויים בעיצוב, כמו ג'נטים "18 וגימור כרום. את תא הנוסעים מהדרת תאורת אווירה בת 64 גוונים. האבזור הוא, כמובן, עשיר יותר: לוח מחוונים דיגיטלי, ריפוד עור (עור נאפה בתוספת תשלום), מערכת שמע יוקרתית, אוורור מושבים בשורה הראשונה והשנייה, גג זכוכית דו-חלקי. תמורת תשלום נוסף ניתן לצייד את הרכב במושבים מפוארים גדולים בשורה השנייה עם כוונון חשמלי, חימום, אוורור ומשענת רגליים נשלפת.

מנועים

יונדאי סטאריה 2021/2022 מוצעת לבחירה עם שלושה מנועים. הדגש העיקרי הוא על הטורבו-דיזל 2.2 VGT המפיק 177 כ"ס ו-431Nm. הוא מגיע עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטומטית (זמינה בנוסף עם הנעה כפולה HTRAC). כמו כן, יש מנועי בנזין V6 בנפח 3,5 ליטר (272 כ"ס ו-331Nm) וגרסת הגז שלו 3.5 LPI המפיקה 240 כ"ס ו-314Nm. רכבים עם V6 מצוידים בתיבה אוטומטית בלבד.

אילו תכונות של היונדאי החדש הן יעילות בעיניכם?
9 קולות