יונדאי סנטה קרוז הוא טנדר קומפקטי בעל 4 דלתות ו-5 מקומות עם הנעה קדמית המיוצר משנת 2021 על-ידי חברת יונדאי. הוא לא נופל תחת קטגורית הטנדרים השגרתיים במימדים בינוניים, לכן במיוחד עבורו יצרו נישה נפרדת הנקראת Sport Adventure Vehicle. לסנטה קרוז אין מתחרים ישירים, כל שאר הטנדרים גדולים ממנו משמעותית. הקרוב ביותר אליו הו
יונדאי סנטה קרוז ‏2021. מרכב, צורה. טנדר, 1 דור
AUTOBOOM

יונדאי סנטה קרוז. טנדר מיוחד

יונדאי סנטה קרוז ‏2021. מרכב, צורה. טנדר, 1 דור

יונדאי סנטה קרוז הוא טנדר קומפקטי בעל 4 דלתות ו-5 מקומות עם הנעה קדמית המיוצר משנת 2021 על-ידי חברת יונדאי. הוא לא נופל תחת קטגורית הטנדרים השגרתיים במימדים בינוניים, לכן במיוחד עבורו יצרו נישה נפרדת הנקראת Sport Adventure Vehicle. לסנטה קרוז אין מתחרים ישירים, כל שאר הטנדרים גדולים ממנו משמעותית. הקרוב ביותר אליו הוא הונדה רידג'ליין, אמנם הוא ארוך ממנו כמעט ב-40 ס"מ. בארה"ב ובקנדה המכירות של סנטה קרוז החלו בסתיו 2021. הטנדר יישווק אך ורק בגרסאות דו-קבינה עם חמישה מקומות. לא ידוע לנו אם כדאי לצפות ליונדאי סנטה קרוז בישראל, אבל נספר עליו בכל מקרה.

דור ראשון

יונדאי סנטה קרוז נוצר על בסיס הקרוסאובר יונדאי טוסון: אורך מרכב 4,971 מ"מ, מנוע רוחב, מתלים עצמאיים. רוחב המרכב של סנטה קרוז 1,905 מ"מ, גובה 1,694 מ"מ, בסיס גלגלים 3,005 מ"מ (דרך אגב, בסיס הגלגלים של טוסון הוא רק 2,755 מ"מ). אורך הארגז של טנדר הדו-קבינה אינו גדול: 1,323 מ"מ. מערך המתלים רב החיבורי בכל אופן לא יעמוד בעומס רב: כושר ההעמסה של הטנדר הוא 640 ק"ג. עם זאת, תא המטען הקומפקטי עוצב כראוי: ישנם תאים נסתרים, כולל ארגז מתחת לרצפה. התא עצמו מצויד במכסה אטום. אופניים לא ייכנסו לתא עד הסוף, כך שאם תחליטו להוביל את החבר הדו-גלגלי שלכם אחד הגלגלים שלו יהיה מחוץ לארגז, אולם יש עיגונים מיוחדים לכך.

עיצוב חיצוני

החזית של יונדא יסנטה קרוז 2021 כמעט ולא נבדלת מהחרטום של הקרוסאובר טוסון. אורות יום משולבים בתוך הגריל באותו אופן, עם זאת, הגריל עצמו, הפגוש והפנסים הם קצת שונים. קשתות הגלגלים הן עגולות בשונה מהמלבניות של הקרוסאובר, בהן שוכנים גלגלים בקוטר "18 או "20.

תא נוסעים ואבזור

החלל הפנימי של הרכב זהה לזה של טוסון ונבדל רק בבורר ההילוכים: בטנדר מותקנת ידית רגילה, בזמן שברכב הפנאי התמסורת נשלטת באמצעות כפתורים. ללוח המחוונים האלקטרוני בגודל 10,25 אין מגן שמש, הקונסולה המרכזית נטולת כפתורים פיזיים לחלוטין. מערכת המולטימדיה עם מסך 8 אינץ' כוללת תמיכת אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, תחתיה ממוקם בלוק בקרת האקלים הנשלט באמצעות מגע.

מפרט האבזור הסטנדרטי של סנטה קרוז כולל מערכות בלימה אוטונומית ומניעת סטיה מנתיב. תמורת תשלום נוסף מוצעים בקרת אקלים מפוצלת, מושבים בריפוד עור, לוח מחוונים דיגיטלי, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, חימום ואוורור, מצלמות ראות היקפית, מערכת ניטור שטחים ותנועה מאחור, התרעת נוסעים בעת יציאה מהרכב. יותר מכך, בתור אופציה מוצעים פנסי לד, מכסה ארגז ננעל ותוספות המאריכות את הפלטפורמה.

מנועים

הטנדר החדש של יונדאי מצויד בשני מנועי בנזין בנפח זהה – 2,5 ליטר: אטמוספרי בהספק 193 כ"ס ו-244Nm בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית וטורבו בהספק 279 כ"ס ו-420Nm בשילוב עם תיבת 8 הילוכים רובוטית המשלבת הילוך מראש. שתי הגרסאות מצוידות בהנעה קדמית כברירת מחדל, בתוספת תשלום מוצעת מערכת הנעה כפולה הפועלת דרך מצמד. כושר הגרירה של סנטה קרוז הוא 1,588 או 2,267 ק"ג בהתאם למנוע.

צריכים טנדר כזה?
14 קולות