הדור החמישי לקרוסאובר הפופולרי במימדים בינוניים יושק בקוריאה באוגוסט 2023, ולשאר השווקים הוא יגיע במחצית הראשונה של 2024. ליונדאי סנטה פה החדש העניקו עיצוב שונה לחלוטין, תא נוסעים יוקרתי ומרווח, מנועי בנזין עוצמתיים עם ובלי טורבו וכן מערכות הנעה היברידיות.
יונדאי סנטה פה. דור 5 שנת 2023
AUTOBOOM

יונדאי סנטה פה. דור 5 שנת 2023

יונדאי סנטה פה. דור 5 שנת 2023

הדור החמישי לקרוסאובר הפופולרי במימדים בינוניים יושק בקוריאה באוגוסט 2023, ולשאר השווקים הוא יגיע במחצית הראשונה של 2024. ליונדאי סנטה פה החדש העניקו עיצוב שונה לחלוטין, תא נוסעים יוקרתי ומרווח, מנועי בנזין עוצמתיים עם ובלי טורבו וכן מערכות הנעה היברידיות.

הסקירה המפורטת האחרונה של יונדאי סנטה פה 2024.

עיצוב חיצוני

הקרוסאובר הקוריאני החדש דומה מאוד לרכבי השטח של לנד רובר. אבל אי-אפשר לזרוק האשמות לגבי העתקה: המעצבים יישמו אלמנטים עיצוביים מקוריים רבים. הבולט ביותר ביניהם הם פנסי הלד הקדמיים, שהוצגו לראשונה בקרוסאובר הקטן אקסטר, הפנסים האחוריים האופקיים הם מאוד לא שגרתיים, אך יש להם יתרון: דלת תא המטען, שעליה הם ממוקמים, תופסת את כל רוחב החלק האחורי של המרכב.

יונדאי סנטה פה 2024 ארוך מהדור הקודם של הקרוסאובר ב-4,5 ס"מ. אורך המרכב גדל מ-4,785 ל-4,830 מ"מ, הגובה מ-1,685 ל1,720--1,780 מ"מ (בהתאם לאבזור). הרוחב נותר זהה (1,900 מ"מ). המרחק בין הסרנים גדל מ-2,765 ל-2,815 מ"מ.

השוואה

מבחינה ויזואלית, הדור החמישי החדש של סנטה פה נראה הרבה יותר מסיבי וקשוח מקודמו, בין היתר הודות לגלגלים הגדולים יותר: מ-R18 עד R21 (בדור הקודם הוצעו R17 – R20). המשקל העצמי של הקרוסאובר הוא 2,060 – 2,295 ק"ג בהתאם לגרסה.

על קורות המרכב (מאחורי הדלתות האחוריות) הותקנו ידיות להקלה על הגישה לתא החפצים על הגג. בגומחות אלו יש אפילו חריצי ניקוז. בקיצור, המהנדסים עשו את המיטב כדי להתאים את הקרוסאובר ככל האפשר למסעות ארוכים עם כמות רבה של כבודה.

יונדאי סנטה פה ‏2023. תא מטען. רכב שטח 5 דלתות, 5 דור

מובטחת גרסת XRT בסגנון שטח: המאפיינים העיקריים יהיו צמיגי שטח, תא מטען עם גלגל חלופי על הדלת האחורית וסולם מאחור.

תא נוסעים ואבזור

"העולם הפנימי" העשיר של יונדאי סנטה פה שנת 2024 דומה מבחינות רבות לדגמים אחרים מבית יונדאי. בין מכנים משותפים: פאנל מעוקל גדול שעל גביו יושבים לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המולטימדיה בגודל "12,3 כל אחד. ישנם שני תאי כפפות, אחד מהם (ד"ש מהקורונה) מצויד במנורת אולטרה סגול לחיטוי. בקרת האקלים עם מסך נפרד בגודל "6,6 נשלטת באמצעות בקרים מסתובבים וכפתורי מגע. בורר תיבת ההילוכים ממוקם על גל ההגה. יש משטח טעינה אלחוטי לשני סמארטפונים. הגימור הפנימי מבוצע מחומרים ידידותיים לסביבה עם שימוש בחומרים ממוחזרים.

אם לקפל את מושבי השורה השנייה והשלישית מתקבלת רצפה ישרה המאפשרת לארגן שני מקומות שינה. ברמת הגימור הבסיסית השורה השנייה הוא מושב אחיד לשלושה נוסעים ובתוספת תשלום ניתן לקבל שני מושבים נפרדים עם כוונון זווית של משענת הגב והכרית. המרחק בין השורה הראשונה לשנייה גדל ב-35 מ"מ. השורות האחוריות נהיו מרווחות יותר ומרווח הראש בשורה השלישית האופציונלית גדל ב-69 מ"מ, מה שמאפשר ליישב נוסעים בגובה עד 180 ס"מ. נפח תא המטען מתחיל ב-725 ליטר וגודל ל-1,275 ליטר אם לקפל את המושבים.

יונדאי סנטה פה ‏2023. תא מטען. רכב שטח 5 דלתות, 5 דור

מפרט האבזור כולל עד 10 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית ומגוון רחב של עוזרים אלקטרוניים. ניתן לבחור בין 5 רמות גימור: Calligraphy הבכירה יכולה להציע ריפוד מושבים מעור נאפה. בתוספת תשלום ניתן להזמין מושב נוסע קדמי נוח יותר עם משענת רגליים מתקפלת, מושבים נפרדים לשורה השנייה המצוידים במשענות יד וכוונון חשמלי. רשימת האופציות כוללת גג פנורמי בעל שני קטעים נפרדים.

מערכת הנעה

היצע יחידות הכוח של יונדאי סנטה פה שנת 2024 כולל שלוש אפשרויות (אך שום דיזלים הפעם). ההנעה היא קדמית או כפולה.

יונדאי סנטה פה ‏2023. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 5 דור
  • הגרסה הבסיסית: בנזין 4 צילינדרים 2,5 ליטר אטמוספרי, אך עם הזרקה ישירה, מפיק 194 כ"ס ו-246Nm בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית הידרו-מכנית.
  • הגרסה הבכירה: בנזין טורבו 4 צילינדרים 2.5T GDI ממשפחת Theta III המפיק 281 כ"ס ו-422Nm בשילוב עם תיבת 8 הילוכים DCT כפולת מצמדים. קרוסאובר כזה מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 8 שניות, המהירות המרבית – 210 קמ"ש.
  • גרסאות היברידיות: HEV בהספק 180 כ"ס ו-265Nm ו-PHEV פלאג-אין (160 כ"ס ו-265Nm) עם סוללה גדולה (פרטים ייחשפו מאוחר יותר). שתיהן מבוססות על מנוע טורבו T GDI Gamma III בנפח 1,6 ליטר עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית המשולבת במנוע החשמלי שהספקו לא ידוע. אבל ידוע שההספק המרבי הכולל של מערכת ההנעה הוא 235 כ"ס במקרה של HEV.
מה דעתכם על הדגם החדש?
28 קולות