יונדאי ולוסטר היא האצ'בק קומפקטית עם 4 דלתות בעלת מרכב אסימטרי - דלת אחת בצד שמאל ושתיים בצד ימין. היא החליפה את הטיבורון המפורסם. טיבורון זה כריש בספרדית. יותר בולטת מיונדאי קופה, אבל למעשה זוהי אותה מכונית. גיבור המשחק Need for speed, טיבורון היה פופולרי בחיים, בדרך כלל בקרב צעירים. לאחר עזיבתו של "הכריש
יונדאי ולוסטר ‏2018. מרכב, צורה. האצ'בק 4 דלתות, 2 דור
AUTOBOOM

יונדאי ולוסטר. מורדנית קטנה

יונדאי ולוסטר ‏2018. מרכב, צורה. האצ'בק 4 דלתות, 2 דור

יונדאי ולוסטר היא האצ'בק קומפקטית עם 4 דלתות בעלת מרכב אסימטרי - דלת אחת בצד שמאל ושתיים בצד ימין. היא החליפה את הטיבורון המפורסם. טיבורון זה כריש בספרדית. יותר בולטת מיונדאי קופה, אבל למעשה זוהי אותה מכונית. גיבור המשחק Need for speed, טיבורון היה פופולרי בחיים, בדרך כלל בקרב צעירים. לאחר עזיבתו של "הכריש" מהביוספירה, מורדנית בא להחליף את הטורף, ולוסטר האצ'בק 4 דלתות. בפעם הראשונה היא הוצגה בשנת 2011 בתערוכת הרכב הבינלאומית בצפון אמריקה בדטרויט, וב-2012 כבר שוחררה גרסה הבכירה של הדגם יוצא הדופן.

הישגיה של יונדאי ולוסטר הם מגוונים ולפעמים מסקרנים. בנוסף למועמדויות ל"מכונית השנה" באירופה ובארצות הברית, המכונית זכתה להערכה רבה מצד מגזין פלייבוי. האצ'בק יוצאת דופן נכנסה למשחק בטלפונים חכמים. בשנת 2014, המומחים האמריקאים של הסוכנות האנליטית Vincentric הכינו רשימה של המכוניות המשתלמות ביותר, ולוסטר זכתה. וכל זאת למרות שבנובמבר 2012 שילמה יונדאי פיצויים לבעלי ולוסטר על כך שהקטינו נתוני צריכת הדלק. אבל כנראה ולוסטר המצחיקה ביותר זוהי Zombie Survival Machine להגנה במקרה של אפוקליפסת זומבים. מכונית האנטי-זומבי הוצגה בתערוכת מעריצי הקומיקס המפורסמת Comic-Con בסן דייגו.

דור ראשון

יוצר בין 2011 ל-2018. ארבע דלתות של ולוסטר היוצאת דופן היו כדלקמן: מצד הנהג - אחד, מהנוסע - שתיים, הדלת האחורית - מוסוות, ידיתה מוסתרת בתמוכה האחורית של המרכב. מידות מרכב: אורך — 4220 מ"מ, רוחב — 1790 מ"מ, גובה — 1415 מ"מ. הממדים של גרסת הטורבו מעט גדולים יותר: 4250 מ"מ x 1805 מ"מ x 1415 מ"מ.

הוולסטר הראשונה צוידה בארבע גרסאות של מנוע בנזין גמא בנפח של 1.6 ליטר. הראשון הפיק 131 כ"ס והאיץ את המכונית ל-100 קמ"ש ב-9.7 שניות (עם תיבה ידנית) או ב- 10.3 שניות (עם רובוט DSG). המנוע השני, המצויד בהזרקת GDI ישירה, הפיק 140 כ"ס והיה מעט מהיר וחסכוני יותר. החזק ביותר - מנוע גמא טורבו עם הזרקת GDi - יוצר ב- 2 גרסאות: 186 ו-204 כ"ס היו שלוש תיבות הילוכים, כולל אוטומטיות. כולן בעלי 6 הילוכים.

בגרסת בסיס יונדאי ולוסטר היתה מצוידת בשש כריות אוויר, מושבים קדמיים מחוממים, מיזוג דו-אזורי, מערכת ייצוב ונגן תקליטורים. רמת גימור הבכירה כללה ריפודי עור, גג פנורמי, מושב נהג חשמלי, מצלמה אחורית ומערכת מולטימדיה BlueLink.

בתחילת מרץ 2015 ולוסטר שודרגה. השינויים בחלק החיצוני לא היו משמעותיים מדי: צורת מכסה המנוע וגריל השתנו, הופיעו גלגלים בעלי עיצוב חדש. גרסת טורבו צוידה במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר בנפח 186 כוחות סוס מחובר ל"רובוט" חדש בעל 7 הילוכים. האצ'בק כזו האיצה ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות. האבזור של כל הגרסאות הפך לעשיר יותר.

דור שני

ב-16 בינואר 2018, בתערוכת הרכב של דטרויט, הציגה יונדאי את הדור השני של ההאצ'בק, המיוצר עד היום (נתוני שנת 2021). יונדאי ולוסטר החדשה קיבלה גרסאות טורבו ו- N. מידות מרכב: אורך 4240 מ"מ, רוחב 1800 מ"מ, גובה 1400 מ"מ. ההאצ'בק נעשתה קצת יותר נמוכה ורחבה, בסיס גלגלים נעשה רחב יותר.

גרסאות

  • יונדאי ולוסטר 1.6: קיבלה מנוע גמא T-GDI בנפח 1.6 ליטר והספק של 204 כ"ס (טורבינה, הזרקת דלק ישירה). מנוע כזה חובר לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים או "רובוט" 7 הילוכים עם מצמד כפול EcoShift® DCT בתוספת תשלום. אבזור של הגרסה הוא העשיר ביותר: מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' ומערכת ניווט, עם ממשק לאפל קארפליי ו-Android Auto, מערכת שמע פרימיום אינפיניטי® עם סאב וופר ו-8 רמקולים, מערכת למניעת התנגשות חזיתית עם בלימת חירום אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, מערכת סיוע בחניה ברוורס, מערכת ניטור שטחים מתים, תצוגה מוקרנת Heads-up Display, טעינה טלפון אלחוטית, גג פנורמי וכו'.
  • יונדאי ולוסטר 2.0: מנוע בנזין 2 ליטר Nu MPi בהספק של 147 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית בעלת 6 הילוכים. האבזור כולל: מערכת מולטימדיה עם מסך 7 אינץ', בעלת קישוריות לאפל קארפליי ו-Android Auto, מערכת למניעת התנגשות חזיתית, מראה אחורית עם בקרת שטחים מתים וכו'. ישנם שני מנועים נוספים באותו נפח, אך חזקים יותר - 250 כוחות סוס ו-275 כ"ס, הפועלים בחיבור לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים. כל הדגמים הם בעלי הנעה קדמית.

על "הרובוט" כדאי לומר כמה מילים בנפרד. יש לו פונקציית בקרת שיגור (launch control) ומצב נהיגה ספורטיבי N Power Shift אשר מופעל באופן אוטומטי כאשר אתה לוחץ על דוושת הגז עד הסוף, התיבה שומרת על ההילוך זמן רב ככל האפשר מבלי לעבור להילוך הבא למען האצה אינטנסיבית יותר. יש עוד מצב "רע" N Grin Shift, אשר מופעל על ידי כפתור על ההגה. כתוצאה מכך, מומונט של המנוע גדל ב- 20, במקום Nm 353, הוא כבר מפיק 378 ניוטון מטר, והתיבה עוברת למצב פעולה האגרסיבי ביותר. שימו לב לכך שהמכונית עם תיבה רובוטית מהירה יותר מאשר עם תיבה ידנית: עד 100 קמ"ש הגרסה הרובוטית של ולוסטר N מאיצה ב- 5.6 שניות.

אז, באיזה רכב היית נוהג בכביש מהיר?
33 קולות