אינפיניטי QX60 – קרוסאובר עם שבעה מקומות ישיבה מבית Infiniti, חטיבת יוקרה של יצרנית רכב היפנית Nissan. הושק בשנת 2013. זהו קרוסאובר גדול הראשון מאת אינפיניטי המכיל שלוש שורות מושבים. מצויד בהנעה קדמית או כפולה. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון לאחר מתיחת פנים בדגם שנת 2016.
אינפיניטי QX60 ‏2016. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

אינפיניטי QX60. פאר לשבעה

אינפיניטי QX60 ‏2016. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

אינפיניטי QX60 – קרוסאובר עם שבעה מקומות ישיבה מבית Infiniti, חטיבת יוקרה של יצרנית רכב היפנית Nissan. הושק בשנת 2013. זהו קרוסאובר גדול הראשון מאת אינפיניטי המכיל שלוש שורות מושבים. מצויד בהנעה קדמית או כפולה. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון לאחר מתיחת פנים בדגם שנת 2016.

דור ראשון

בשנת 2011 מותג אינפיניטי היפני הציג את קרוסאובר JX שכבר היה מוכן לייצור המוני. בסוף שנת 2013 לרכב העניקו את השם QX60 בהתאם למדיניות החדשה של החברה: כל רכבי השטח קיבלו אינדקס QX, והסדאנים – Q. באוקטובר 2014 דגם QX60 נחת בישראל. המאפיין המרכזי של הרכב הינו תא נוסעים בן שבעה מקומות המאורגן בצורה כה מיומנת שלמיניוואנים רבים נותר רק להשוויץ.

QX60, בדומה לדגמים האחרים של המותג, מתאפיין בהופעה בולטת, את הפרופיל המרהיב שלו אפשר לזהות באופן מיידי, הקורה האחורית ניחנת בעיקול לא שגרתי, ובעיקרון הקרוסאובר מזכיר מיניוואן במידה מסוימת. בעת אורך מרכב של 4,99 מטר ובסיס גלגלים של 2,9 מ' לרכב שלוש שורות מושבים. חייבים לציין כי בקטגוריה הנוכחית דווקא QX60 מציע מרחב מחייה מרווח ביותר עבור הנוסעים ותא מטען גדול ביותר (446 ליטר או 787 עם מושבים מקופלים). וזה מחזיר אותנו לשורשים של הדגם: בראש ובראשונה המותג פונה לשוק האמריקאי, היכן אוהבים מרחב.

עיצוב הפנים של הקרוסאובר נאה, בעת רוחב מרכב של 1960 מ"מ וגובה של 1742 מ"מ תא הנוסעים יצא מרווח, והגימור הבהיר מרחיב אותו וויזואלית עוד יותר. המושבים הקדמיים – רחבים ונוחים, לשורה השנייה יש אפשרות טרנספורמציה. ניתן לכוונן את זווית משענות הגב, המחולקות ביחס 60:40, יש אפשרות להזיז חלק מהספה לפנים או לאחור וגם לקפל אותה בכדי לספק מעבר נוח לשורה השלישית – הכל לפי המסורות הטובות ביותר של מיניוואנים. והשורה האחרונה – "בוגרת" למדי, נועדה לשני אנשים בגובה ממוצע.

המאפיין המרכזי של הרכב הינו בבירור תא הנוסעים בן שבעה מקומות, המאורגן בצורה כה מיומנת שלמיניוואנים רבים נותר רק להשוויץ.

אינפיניטי QX60 יוצר עם מגוון של מערכות הנעה. גרסאות הנעה כפולה צוידו במנוע בנזין 3,5 ליטר V6 בהספק 262 כ"ס ו- 334Nm, או בחטיבה היברידית על בסיס מנוע בנזין 4 ציל' 2,5 ליטר 231 כ"ס ומנוע חשמלי צנוע בהספק 19 כ"ס ("היבריד קל"). גרסת הנעה קדמית צוידה במנוע V6. תיבת הילוכים הוצעה אחת בלבד: רציפה עם 7 "הילוכים" וירטואליים. גרסת הנעה כפולה V6 הינה דינאמית למדי: הקרוסאובר הגדול מזנק מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 8,4 שניות, וההיבריד לפי הדרכון – תוך 8,6, אמנם בפועל מציינים את המתינות של הרכב. צריכת דלק לגרסת בנזין: 14,4 ליטר/100 ק"מ בעיר ו- 8,5 ל'/100 ק"מ בכביש מהיר; להיבריד: 10,7 ליטר בעיר ו- 7,3 מחוצה לה.

לקרוסאובר QX60 מערך מתלים פופולארי בקרב מכוניות נוסעים רבות: תמוכות מקפרסון מקדימה, ורב-חיבורי מאחורה. הנעה כפולה – כבר הפכה לאופציה קלאסית ופשוטה שמוכרת היטב לבעלי ניסאן (ולא רק), – מערכת All Mode 4WD. כלומר, הנעה קדמית בבסיס המשלבת את הסרן האחורי בעת סחרור גלגלים. מרווח גחון – 178 מ"מ, סביר בשביל קרוסאובר, אמנם לצאת לשטח יפריעו סרחי עודף ארוכים וכמעט 3 מטרים של בסיס הגלגלים. למתלים מהלך קצר, וקרוב לוודאי שייעודם זה אספלט.

מתיחת פנים 2016

באוגוסט 2016 הרכב עבר מתיחת פנים שמטרתה הייתה שיפור העיצוב והחלק הטכני. הרכב החל להראות סולידי ואגרסיבי יותר הודות לחרטום החדש. ברשימת השינויים: צורת גריל חדשה, פנסי בי-קסנון גדולים וצרים יותר, פנסי ערפל חדשים בגימור כרום, ופגוש מרשים חדש. בחלקו האחורי הקרוסאובר גם השתנה לטובה בזכות דלת מטען חדשה, והג'נטים החדשים עולים בקנה אחד עם המעמד הגבוה של הדגם. בתא הנוסעים השינויים נגעו בידית גיר, מעט השתנה סידור כפתורי זיכרון מושבים, נוספו שקעי USB, שוכלל בידוד רעשים. לטובת שיפור התנהגות כביש שונה כיול המתלים ושוכלל הגה כוח. לאחר מתיחת פנים מההיצע ירדה הגרסה ההיברידית.

בסרטון: אינפיניטי QX60 2016 שנת. ג'יפ.
איזה אינפיניטי תעדיפו היום?
6 קולות