JAC T6 זהו טנדר אמיתי עם שלדת סולם ותצורה קלאסית. הדגם מיוצר משנת 2015 ומיוצא לשווקים חיצוניים החל מ-2018. כיאה לרכב מסין, לטנדר הזה יש היסטוריה מורכבת ומתאימה לתרבות הסינית. הגרסה הראשונה בשם 4R3 מבחוץ הזכירה מאוד את הטנדר הפופולרי ביותר בעולם, פורד F-150. העובדה הזאת לא שימחה במיוחד את היצרנית האמריקאית והעיצו
JAC T6. טנדר מגניב וזול
AUTOBOOM

JAC T6. טנדר מגניב וזול

JAC T6. טנדר מגניב וזול

JAC T6 זהו טנדר אמיתי עם שלדת סולם ותצורה קלאסית. הדגם מיוצר משנת 2015 ומיוצא לשווקים חיצוניים החל מ-2018. כיאה לרכב מסין, לטנדר הזה יש היסטוריה מורכבת ומתאימה לתרבות הסינית. הגרסה הראשונה בשם 4R3 מבחוץ הזכירה מאוד את הטנדר הפופולרי ביותר בעולם, פורד F-150. העובדה הזאת לא שימחה במיוחד את היצרנית האמריקאית והעיצוב שונה. הניסיון השני כבר לא התאים להנהלת JAC. הגרסה השלישית והאחרונה יחד עם השם הסופי הוצגה בשנת 2014. היצרנית הבטיחה שזה יהיה טנדר ראוי וגם במקביל יהיה אחד מהזולים בעולם. בואו נברר מה הטנדר הזול הזה יכול להציע.

העיצוב החיצוני

בתחילת הדרך אין להימנע מהדמיון למותגים אחרים, ולכן יהיו כאלה שיראו ברכב הסיני את הסגנון של רכבי השטח מאת מרצדס מהעשורים הקודמים. מכסה המנוע מורכב מכמה צלעות מסיביות בגימור כרום. כל הרכב נראה גדול – מפגוש לפגוש. מבחינת המימדים, JAC T6 מתקרב לטנדר המופתי טויוטה היילקס הנמכר כיום בישראל: אורך 5,325 מ"מ, רוחב 1,880 מ"מ, גובה 1,830 מ"מ. בסיס הגלגלים עומד על 3,090 מ"מ. באשר למרווח הגחון, יש כאן שתי אפשרויות: 198 מ"מ בגרסה עם מנוע בנזין ו-216 מ"מ עם מנוע דיזל.

האבזור

מפרט האבזור הבסיסי כולל שתי כריות אוויר, ABS, רדיו דיסקי, חלונות חשמל, הגה רב-תכליתי, מזגן, חישוקי סגסוגת קלה R17 וחיישני חניה אחוריים. לרשימת האופציות הוסיפו בקרת יציבות, ריפוד עור מלאכותי, כניסה ללא מפתח, מצלמה אחורית ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע ועם תמיכה בחיבור סמארטפון דרך Bluetooth.

יחידת הכוח ושאסי

JAC T6 שנת 2022 מגיע עם שני מנועים לבחירה: בנזין טורבו I4 בנפח 2 ליטר המפיק 177 כ"ס ו-290Nm ודיזל המפיק 136 כ"ס ו-320Nm. הרכב מצויד בתיבת 6 הילוכים ידנית, ההנעה היא רק כפולה עם סרן קדמי משתלב. מערכת המתלים – עצמאיים מסוג עצמות עצה כפולות בסרן הקדמי וסרן חי עם קפיצי עלים מאחור. כושר ההעמסה גם תלוי בסוג המנוע: 820 ק"ג בגרסת בנזין ו-900 ק"ג בגרסת דיזל.

ובכן, האם JAC T6 מצדיק את הטנדר כ"מגניב וזול"?
11 קולות