טויוטה היילקס – פיק-אפ במידות בינוניות מאת יצרנית המכוניות היפנית Toyota. מיוצר משנת 1968 ומונה כבר 8 דורות. הגרסה האחרונה ניתנת לרכישה בישראל. גרסת הדור השמיני של הפיק-אפ, שיצאה בשנת 2015, עברה כבר שתי מתיחות פנים – ב-2017 וב-2020. השדרוג של שנת 2020 בישראל מוצע כפיק-אפ קבינה כפולה (הנתונים נכון לשנת 2021).
טויוטה היילקס ‏2020. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 8 דור, שדרוג 2
AUTOBOOM

טויוטה היילקס 4X4. דור 8, מתיחת פנים 2020

טויוטה היילקס ‏2020. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 8 דור, שדרוג 2

טויוטה היילקס – פיק-אפ במידות בינוניות מאת יצרנית המכוניות היפנית Toyota. מיוצר משנת 1968 ומונה כבר 8 דורות. הגרסה האחרונה ניתנת לרכישה בישראל. גרסת הדור השמיני של הפיק-אפ, שיצאה בשנת 2015, עברה כבר שתי מתיחות פנים – ב-2017 וב-2020. השדרוג של שנת 2020 בישראל מוצע כפיק-אפ קבינה כפולה (הנתונים נכון לשנת 2021).

לפיק-אפ קבינה כפולה היילקס 2015 ארבע דלתות וחמישה מקומות ישיבה. המידות שלו מרשימות במיוחד: 5,325 מ"מ אורך, 1,855 מ"מ רוחב, 1,815 מ"מ אורך ובסיס גלגלים באורך 3,085 מ"מ.

מאפיינים ייחודיים

פיק-אפ קבינה כפולה טויוטה היילקס 2020 צויד במתלים משודרגים, פנסי ערפל לד קדמיים. אובזר במסך צבעוני חדש בגודל 4,2 אינץ' על גבי לוח המחוונים. אך החשוב ביותר – כל קו המנועים והמתלים של הרכב עברו שדרוג קפדני אף יותר מהמצופה בדרך-כלל.

לרכב עדיין משקל כבד, אך הקווים הפכו למהודרים יותר והפגושים לעוד יותר עוצמתיים. הופיעה רשת גריל חדשה ונועזת וחישוקי סגסוגת קלה יצוקים. כך בדיוק נראים כוח ועוצמה בלתי מתפשרים המגולמים במתכת.

חלל הפנים של טויוטה היילקס צויד במגוון אופציות מתקדמות: לוח מחוונים מחודש בגודל 4,2 אינץ', מערכת מולטימדיה מתקדמת וחדישה עם מסך מגע 8 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple Carplay/Android Auto. כל חומרי הגימור באיכות מעולה ועמידים במיוחד. מלבד זאת, תא הנוסעים כולל 11 מקומות אחסון נוספים.

בנוסף לכך בוצע שדרוג בתפקוד בולמי הזעזוע ומתלי קפיצי העלים. כל זה תרם משמעותית לחווית הנסיעה. הגה הכוח עבר כיול מחדש, למערכת המולטימדיה נוספה אופצית הצגת מצב הגלגלים לנהג. נוספה חבילת מערכות הבטיחות Toyota Safety Sense.

מנועים

לישראל היילקס 2020\2021 החדש מיובא עם סוג הנעה כפול או אחורי לבחירה. הרכב מצויד בשני סוגי מנוע דיזל: מנוע 4 צילינדרים בנפח 2,4 ליטר ועם הספק בסך 150 כ"ס ומנוע 2,8 ליטר עם הספק בסך 204 כ"ס. האחרון חדיש יותר, מספק 204 כ"ס ו-500 נ"מ, בעוד שרוב עוצמת המשיכה זמין כבר ב-1,600 סל"ד. פיק-אפ כזה מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 10,7 שניות. כפי שמיוצג בנתונים הרשמיים, זה מהר יותר בהשוואה לדגם הקודם.

חברת Toyota מציינים בנוסף, כי הצליחו להוריד את מהירות הסרק מ-850 סל"ד ל-680 סל"ד. בהתאם לתכנון, הדבר יאפשר תנועה חלקה יותר בשטח. בנוסף לכל, שני מנועי הדיזל, (כולל את המנוע בנפח 2,4 ליטר בעל ההספק בסך 150 כ"ס), הפכו לחסכוניים יותר. המנוע החלש יותר צורך ג-10,4 ליטר ל-100 ק"מ בממוצע. תיבות ההילוכים נותרו ללא שינוי – תיבת ידנית ואוטומטית, שתיהן בעלות 6 ההילוכים.

רמות גימור

האבזור הבסיסי של פיק-אפ החדש כולל: 7 כריות בטיחות, נעילה מרכזית, אימובילייזר, הגה כוח רב-תפקודי, בקרת שיוט אדפטיבית, בורר מצבי נהיגה ומגוון שלם של מערכות עזר, כולל ABS, ESP, מערכת סיוע בבלימה (BAS, EBD, EBA), מערכת למניעת ההחלקה ASR, מערכת למניעת התנגשויות, מערכת בקרת נתיב וזיהוי תמרורי הדרך. ובנוסף – גלגל רזרבי בכל רמות הגימור ומערכת שטיפת פנסים.

אם תרצו לקבל חלונות מוכהים, בקרת אקלים חד-אזורית ומושבים מתקפלים, כדאי שתבחרו ברמות הגימור Adventure ו-Sahara. האחרונה כוללת בנוסף לכל ריפוד עור בתא הנוסעים, חימום ההגה והמושבים הקדמיים, מושבים קדמיים חשמליים ופנסי לד.

מהו הפיק-אפ היפני הטוב ביותר לדעתך?
13 קולות