JAC iC5. ליפטבק חשמלי מסוגנן
JAC iC5 היא הגרסה החשמלית של Jiayue A5, המיוצרת משנת 2021. הליפטבק החשמלי המסוגנן מיוצר בסין על-ידי המיזם המשותף JAC Volkswagen Automotive Co, שהוקם במיוחד לייצור מכוניות חשמליות.
הדגם הראשון בקו Jiayue בשנת 2019 היה Jiayue A5 במרכב ליפטבק בגודל בינוני, בעל המימדים הבאים: 4,772 × 1,820 × 1,492 מ"מ (אורך x רוחב x גובה); אורך בסיס הגלגלים – 2,760 מ"מ. הרכב מצויד במנוע טורבו 4 צילינדרים בנפח 1,5 ליטר המפיק 150 כ"ס ו-210Nm בשילוב עם תיבת 6 הילוכים ידנית או גיר רציף. בשונה ממנו, JAC iC5 החדש הוא חשמלי לחלוטין.
עיצוב חיצוני
מבחינת המידות, הגרסה החשמלית כמעט ולא נבדלת מדגם הבנזין המקורי: אורך 4,770 מ"מ (-2 מ"מ), רוחב 1,820 מ"מ, גובה 1,510 מ"מ (+18 מ"מ), בסיס גלגלים 2760 מ"מ. המראה המסוגנן ממילא לא השתנה בהרבה. הגריל כמובן הוסר, והפאנל האטום עם הפתח לשקע הטעינה הפך לחלק מהפגוש הקדמי.
באופן טבעי, בפגוש האחורי החדש אין מקום לשני קצוות אגזוז. חוץ מזה, לא נראים שינויים נוספים שבוצעו על-ידי המעצב הראשי דניאל גליונה. כל הגרסאות של JAC iC5, מלבד הבסיסית, מצוידות בצמיגי Michelin Primacy 4 (215/55 R17). הגרסאות הבכירות כוללות סאנרוף פנורמי.
חלל פנימי
בתא הנוסעים נערכה עבודה טובה יותר: ידית ההילוכים הוחלפה בבקר חוגה, לתוספות הדקורטיביות על הפאנל הקדמי והדלתות הוסיפו עיצוב מיוחד. לוח המחוונים הדיגיטלי הוגדל מ-"7,0 ל-"10,25. מסך מערכת המולטימדיה בגודל "10,4 לא השתנה, הוא זהה לזה שבגרסת הבנזין.
ישנו מגוון מרשים של מערכת בטיחות. המולטימדיה מציעה רשימה רחבה של פונקציות שונות. הגרסאות היקרות כוללות תפעול קולי ותאורת אווירה בת 64 גוונים. נפח תא המטען הוא מכובד – 540 ליטר.
מערכת הנעה
המנוע החשמלי היחיד מפיק 204 כ"ס ו-340Nm, כך ש-iC5 מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7,6 שניות, מה שכלל לא רע בשביל ליפטבק חשמלי השוקל 1,700 ק"ג (בזמן שגרסת הבנזין לא מרשימה בדינמיקה). המהירות המרבית היא 142 קמ"ש. הסוללה בקיבולת 64,5 קוט"ש מאפשרת לעבור 530 ק"מ בין טעינות (מחושב לפי שיטת NEDC הסינית המיושנת).