קארמה GS-6. אותה קארמה רברו GT רק במחיר נגיש יותר
בפברואר בשנת 2021 החרבה האמריקאית Karma Automotive שנמצאת בשליטה הסינית, הציגה רכב העל ההיברידי החדש בתצורת סדאן GS-6. לאחר ניתוח קפדני התגלה שזוהי אותה קארמה רברו GT רק במחיר נמוך יותר ב-50 אלף דולר. להזכירכם, רברו GT זוהי הגרסה המעודכנת של קארמה רברו שנת 2016, שהיא התגלמותו שחזר לפעילות של פיסקר קארמה דגם שנת 2008 שלא היה מוצלח. בינתיים, הצלחת החברה היא די צנועה: כל שנה נמכרים לא יותר מ-1,000 יחידות הרכב. אבל עדיין יש לה תוכניות גדולות (כל עוד המימון הסיני מאפשר), לכן החברה הכינה צעד חכם שמיועד להגביר את הביקוש: שם הדגם קארמה רברו GT שונה ל-GS-6, והשם רברו נשמר לדגמים הבאים שיהיו מתקדמים ויוקרתיים יותר.
עד היום, בארה"ב המחיר של קארמה רברו התחיל מ-135 אלף דולר. תמורת גדם בצורת מרכב סדאן עם שם חדש תשלמו 86 אלף דולר בלבד. לצערנו, החברה לא הסבירה בזכות מה התקבלה "מבצע" משמעותית כל-כך. אולי הם סוף כל סוף הפסיקו לצייר בעבודת יד את הלוגו. בנוסף, כבר ידוע, כי הגרסה העתידית החשמלית לחלוטין GSe-6 תהיה נגישה עוד יותר: המחיר שלה יתחיל מ-79,900 דולר.
להזכירכם
ההבדל בין קרמה רברו GT לבין קארמה הסטנדרטית הוא בעיצוב חדש של החלק הקדמי והחלק האחורי מעודכן מעט, בתוך תא הנוסעים נוספו הגה ופתחי אוורור חדשים. החלק הטכני, לעומת זאת, קיבל יותר שינויים: במקום מנוע טורבו GM בנפח 2 ליטר עם 4 צילינדרים מורכב מנוע BMW 1.5 עם 3 צילינדרים שלא משתף פעולה עם גלגלים ופועל אך ורק בתור אלטרנטור. הרכב מונע על-ידי שני מנועים חשמליים שמורכבים על הציר האחורי ומפיקים יחד 542 כ"ס, במקום 409 הקודמים. המומנטום המרבי עומד על 746 נ"מ. קיבולת הסוללה צמחה מ-21.4 ל-28 קילוואט. טווח הנסיעה המרבי על כוח חשמל צמח מ-80 ל-129 ק"מ, וטווח הנסיעה המרבי הכללי גדל מ-483 ל-579 ק"מ תאוצה מ-0 ל-60 מייל לשעה (97 קמ"ש) הצטמצמה מ-5.4 ל-4.5 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ב-201 קמ"ש.
מה השתנה (או שלא)
הרכב נשאר ללא שינוי. למעט פרטי עיצוב וצבעים חדשים, כל שאר נשאר כמו קודם. חוץ מהמחיר. קארמה GS-6 החדשה תוצע בשלוש גרסאות: Standard, Luxury ו-Sport שההבדל העיקרי ביניהם הוא במפרט האבזור ופרטי העיצוב. גרסת Sport (שנשא לפני כן שם קארמה רברו GTS) מגיע בנוסף עם יחידות שליטה במנוע חשמלי נפרדות, מה שמספק לה פונקצית בקרת ההספק.
קארמה GS-6 שנת 2022/2023 עדיין מצוידת ביחידת הכוח ההיברידי הרציפה, שמורכבת ממנוע טורבו בנזין BMW בנפח 1.5 ליטר עם 3 צילינדרים, שפועל בתור אלטרנטור, ושני מנועים חשמליים בעלי הספק כולל בסך 542 כ"ס, שמורכבים על הציר האחורי. סוללה עם קיבולת 28 קילוואט מספקת טווח הנסיעה המרבי על כוח חשמל בלבד בסך 129 כ"מ, טווח הנסיעה המרבי הכללי, כולל טעינה מהאלטרנטור, עומד על 579 ק"מ.