קיה נירו החדש הגיעה לישראל
קרוסאובר קיה נירו הדור השני הוצג באירופה עוד באביב בשנת 2022, אנחנו כבר התרשמנו ממושבי האקליפטוס, מתקרת טפט וממצב נהיגה באזור ירוק. אבל החשוב ביותר - כיום הדגם החדש, שהצטייד ביחידות כוח היברידיות וחשמליות חדשות, מיוצג בשוק הישראלי. אנחנו שמחים לבשר כי קיה נירו החדשה הגיעה לישראל. על תחילת המכירות הכריזה חברת טלקאר, היבואן הרשמי של קיה בישראל. המחיר של הגרסה הבסיסית מתחיל מ-184,900 ש"ח.
בתחילת המכירות, קיה נירו שנת 2023 החדשה תוצע בישראל בשתי גרסאות: גרסה היברידית נטענת בעלת טווח נסיעה מרבי על כוח חשמל בסך 61 ק"מ וגרסה חשמלית בעלת טווח נסיעה המרבי 460 ק"מ. הגרסה ההיברידית הרגילה תופיע ברבעון השני בשנת 2023.
הקרוסאובר מגיע עם אחריות של 5 שנים או 100,000 ק"מ. האחריות על הסוללה עומד על 5 שנים לגרסה ההיברידית הנטענת או 7 שנים לגרסה החשמלית - עד 150,000 ק"מ.
הגרסה ההיברידית הנטענת קיה נירו PHEV. יחידת הכוח מורכבת על בסיס מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם הזרקת דלק ישירה (105 כ"ס ו-144 נ"מ). הרכב מצויד בתיבת 6 הילוכים רובוטית עם מצמד כפול ונטולת הילוך אחורי. תנועה לאחור מתבצעת בזכות מנוע חשמלי. ההספק של מנוע חשמלי צמח בהשוואה לדור הראשון מ-61 ל-84 כ"ס וההספק המרבי של יחידת הכוח צמח מ-141 ל-183 כ"ס. כיום קיבולת של הסוללה עומדת על 11.1 קילוואט, מה שאפשר להגדיל טווח הנסיעה המרבי על כוח חשמל מ-49 ל-65 ק"מ (לפי המחזור WLTP). טעינת הסוללה משקע לוקחת מעל 3 שעות (בתנאי שהסוללה שמרה 20% מהקיבולת). המחיר של קיה נירו PHEV שנת 2023 מתחיל מ-184,900 ש"ח.
הגרסה החשמלית קיה נירו EV. הרכב מונע על-ידי מנוע חשמלי עם הספק 240 כ"ס, והקיבולת של הסוללה צמחה במעט מאוד לכדי 64,8 קילוואט. טווח הנסיעה המוצהר עומד על 463 ק"מ לפי המחזור WLTP - התוספת עומדת על 8 ק"מ. בין השיפורים הנוספים נמצאת אפשרות לספק אנרגיה לצרכנים חיצוניים עם הספק עד 3 קילוואט. בנוסף נמצא מקום למעין תא מטען קדמי בנפח 20 ליטר. המחיר של קיה נירו EV שנת 2023 עומד על 199,900 ש"ח.
בין היתרונות של הרכב יש לציין במיוחד את: הנפח של תא המטען הראשי של המכוניות, כעת הוא עומד על 348 ליטר בגרסה PHEV ו-475 ליטר בגרסה החשמלית. וזה יותר בהשוואה לגרסת דור ראשון של קיה נירו. התנהגות הכביש של גרסת PHEV השתפרה, כיום היא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 9.8 שניות. הגרסה EV החדשה, לעומת זאת, עושה את אותו התרגיל ב-7.8 שניות, בדיוק כמו שהגרסה החשמלית הדור הראשון.
הרכבים המיועדים לישראל יאובזרו ביד רחבה, במיוחד הגרסה החשמלית. קיה נירו PHEV שנת 2023 יקבל חישוקי גלגלין בגודל 18 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 10.25 אינץ', מראה דיגיטלית, בקרת אקלים דו-אזורית, טעינה אלחוטית לנייד, חיישני אור וגשם, חיישן חניה אחורי ומצלחה אחורית. קיה נירו EV יגיע עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', חיישני חניה קדמי ואחורי, פנסי לד מלאים ועוד.
קיה נירו החדשה נכנסה לרשימה של פיינליסטים של תחרות אירופית "רכב השנה 2022" ולקח מקום 4 והמכובד. איזה רכבים עוד השתתפו בתחרות ואיזה מהם זכה - קראו כאן.