קאיה סול. הנשמה של דרום קוריאה

קאיה סול. הנשמה של דרום קוריאה

קאיה סול היא מכונית סאב קומפקטית שמיוצרת מאז 2008. סול היא מכונית מסתורית מאוד: אי אפשר לקבוע בדויק את סוג המרכב שלה. היא נחשבת לסטיישן, קרוסאובר, האצ‘בק ואפילו מיקרובן. בקאיה עצמה סול מכונה "קרוסאובר עירוני תוסס". אבל חשוב יותר, יש לה הרבה מקום יחסית לגודל קומפקטי, המכונית מיועדת לעיר ונסיעות יומיומיות בה. בשנת 2021 דור שלישי של הדגם נמצא בשוק שהוא התפתחות ישירה של הקונספט המקורי. לא למכירה בישראל.

דור ראשון

יוצר בין 2008 ל-2014. עיצוב המרכב פותח בניהולו המיומן של פיטר שרייר. המכונית די פרופורציונלית והצורה המרובעת שלה הוחלקה באמצעות עיגול עדין של כל הפינות, קווי פגוש חלקים ואופטיקה גדולה וקשתות גלגלים מורחבות ועגולות. אורך המרכב הוא רק 4120 מ"מ, עם הגלגלים בפינות מה שנותן בסיס גלגלים ארוך של 2550 מ"מ. הרוחב הוא די גדול — 1785 מ"מ, גובה — 1610 מ"מ. קיבולת תא המטען היא 222 ליטר והיא גדלה ל- 570 ליטר כאשר המושבים האחוריים מקופלים. מרווח גחון של 164 מ"מ מעמיד את סול בין דגמי נוסעים רגילים וקרוסאוברים.

בחברת קאיה קוראים לסול קרוסאובר עירוני תוסס

באירופה קאיה סול הראשונה הייתה מצוידת במנועי בנזין ודיזל החל 105 עד 126-128 כ"ס. בארצות הברית ובמדינות האיחוד האירופי מסוימות סול נמכרה גם עם מנוע 2 ליטר. המנועים היו מחוברים לגיר ידני ואוטומט, כל הגרסאות היו עם הנעה קדמית בלבד. לאחר עיצוב מחדש ב- 2011 מנועי בנזין שודרגו. 140 כ"ס במקום 126, מנוע 2 ליטר, אשר עם 143 כ“ס גדל 164 כ“ס.

באירופה הן קונים והן מומחים דירגו גבוה את המכונית. בין הפרסים של הקוריאנית הקטנה היו "Red Dot" (גרמניה), "מכונית עירונית של השנה" (בריטניה, מגזין "מועדון קרוואן"), מגזין "AutoWeek" כלל את קאיה סול בטופ של "10 מכוניות לצעירים הטובות והבטוחות".

דור שני

יוצר בין 2013 ל-2017. סול השנייה גדלה מעט בגודל אבל הדור החדש עדיין בעל אותו מרכב מרובע, שוב עם קשתות גלגלים מנופחות ועיצוב חזית אגרסיבי יותר. אורך מרכב — 4140 מ"מ, רוחב — 1800 מ"מ, גובה — 1605 מ"מ. בסיס הגלגלים גדל ל- 2570 מ"מ, מרווח גחון ירד ל- 160 מ"מ.

המנועים של סול השנייה היו 1.6 ליטר - הן בנזין והן דיזל. מנוע בנזין עם הזרקת דלק ישירה (132 כ"ס) הוחלף ב- 2015 בגרסת טורבו (204 כ"ס). גיר ידני (6 הילוכים, ועם מנוע טורבו - 7 הילוכים). הדיזל פיתח 136 כ“ס בשיתוף פעולה עם גיר ידני, אוטומט רק במכונית עם מנוע 2 ליטר (הזרקת דלק ישירה, 150 כ"ס), שהופיעה מאוחר יותר. בנוסף הוצעה גם גרסה חשמלית של סול!

עיצוב מחדש קטן הופיע בקיץ 2015. השדרוג השפיע על המראה החיצוני, מרווח גחון גדל בסנטימטר, מנוע טורבו דיזל ירד מהפרק, ואופציות חדשות נוספו לרשימת הציוד.

דור שלישי

סול האחרון נכון ל- 2021 הוצג בתערוכת רכב בלוס אנג'לס בנובמבר 2018. באירופה המכונית נמכרת רק עם מנוע חשמלי שהוצגה לראשונה בתערוכת רכב בז'נבה במרץ 2019. Kia Soul החדשה משלבת עיצוב תוסס, אופציות חדשניות ואופי ספורטיבי.

באופן כללי, הצורה מוכרת של סול נשמרה בדגם של 2018/2019 אבל המכונית הפכה ל"בוגרת" ומרהיבה יותר בשל פתרונות עיצוב שונים כגון אופטיקה אופקית — פנסים צרים מחוברים ביניהם בקו, פנסים אחוריים יוצרים סוג של פרסה ומכסים את החלק האחורי של המכונית. פגושים קמורים בעלי עיצוב מורכב תורמים לעיצוב יחודי. אורך מרכב — 4195 מ"מ, רוחב — 1800 מ"מ, גובה — 1625 מ"מ. בסיס הגלגלים 2600 מ"מ.

Kia Soul החדשה משלבת עיצוב תוסס, אופציות חדשניות ואופי ספורטיבי.

Kia Soul החדשה בעלת תא הנוסעים עשוי מחומרים איכותיים, הגה רב תכליתי מסוגנן בעל שלושה דיבורים, לוח מכשירים תמציתי עם מחוגים וצג מחשב בין מכשירי מחוגים. במרכז הקונסולה ממוקם מסך מגע בגודל 10.25 אינץ' (בגרסאות בינוניות יש 7 אינץ', בבסיסית מולטימדיה פשוטה בעלת מסך מונוכרומטי בגודל 3.8 אינץ‘). בגרסאות הבכירות המושבים הם לא רק מופעלים חשמלית, אלא גם מחוממים ועם אוורור. תא המטען בנפח עד 364 ליטר, כאשר מושבים מקופלים עד 1388 ליטר.

ה-2020/2021 Kia Soul מוצעת לבחירה עם שלושה מנועי בנזין 4 צילינדרים:

  • 1.6 ליטר אטמוספרי עם הזרקת דלק מבוזרת, הספק 123 כ"ס ב- 6,300 סל"ד ומומנט של 151 ניוטון מטר של מומנט ב- 4850 סל"ד. גיר 6 הילוכים ידני או אוטומטי;
  • מנוע 2 ליטר אטמוספרי MPI מספק 150 כ"ס ב- 6200 סל"ד ו- 192 ניוטון מטר של מומנט ב- 4000 סל"ד. תיבה — אוטומטית;
  • גרסת הספורט GT Line כוללת מנוע טורבו T-GDI 1.6 ליטר והזרקת דלק ישירה, בהספק של 200 כ"ס ב- 6000 סל"ד ו- 265 ניוטון מטר של מומנט ב- 4500 סל"ד. גיר רובוטי בעל 7 הילוכים עם שני מצמדים יבשים מרובי דיסק.
Kia Soul X-Line, 2020 г.

Kia Soul 2021 בגרסה בסיסית מצוידת בשש כריות אוויר, גלגלי פלדה 16 אינץ', מיזוג אוויר, ABS, ESP, חלונות חשמליים, מערכת שמע עם שישה רמקולים, מראות חשמליות ומחוממות ואופציות נוספות. גרסה הבכירה קיבלה מיזוג אוויר דו אזורי, ריפודי עור, מושבים קדמיים ואחוריים מחוממים, אופטיקה LED מלאה, גלגלי מגנזיום בגודל 18 אינץ', פתיחת דלתות והתנעת מנוע ללא מפתח, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חימום הגה והשמשה הקדמית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמע Harman/Kardon, גגון, ניטור שטחים מתים, אוורור מושבים קדמיים ועוד ועוד.

אם סול היתה נמכרת בישראל, היית קונה לך?

מכוניות חשמליות

ועוד עבור מכוניות חשמליות