לנד רובר דיפנדר הוא רכב שטח מודרני למערכת הנעה כפולה מיצרן הבריטי לנד רובר אשר במרכב הנוכחית מיוצר משנת 1990 ויכול לייצר בסגנון של 3 ו-5 דלתות. בשנת 2020 בשוק הישראלי למכוניות וכלי רכב היה ניתן לרכוש דור שני של Land Rover Defender מדגמי הייצור של 2019.
AUTOBOOM

לנד רובר דיפנדר רכב שטח העובר כל מכשול

לנד רובר דיפנדר הוא רכב שטח מודרני למערכת הנעה כפולה מיצרן הבריטי לנד רובר אשר במרכב הנוכחית מיוצר משנת 1990 ויכול לייצר בסגנון של 3 ו-5 דלתות. בשנת 2020 בשוק הישראלי למכוניות וכלי רכב היה ניתן לרכוש דור שני של Land Rover Defender מדגמי הייצור של 2019.

היסטוריה ואגדות

סיפור ההצלחה של הרכב שטח המפורסם יצא לדרך מכך שהאחים וילקס בשנת 1948 התחילו לייצר רכב צבאי אמריקני Willys , ששימש כמקור להקמת דגם הראשון של לנד רובר. הדגם היה בשימוש צבאי, השתלט על מדבר אפריקאי, באמצעותו הועברה עזרה לחולים ונזקקים, סייע בביצוע עבודות קשות במקומות הלא נגישים ושירת בנאמנות את משפחה המלכותית הבריטית.

בתחילת הדרך דיפנדר נקרא לנד רובר סירייס III, II, I היכן הודגש המפשק בסיס הגלגלים באינץ. זאת הייתה מכונית פשוטה ביותר בצורת ריבוע שנבנתה מגיליוני אלומיניום המסוגסות לאחר שהגיליונים הוצמדו אחת לשני בצורה המהירה ונועדה לשימוש בחקלאות בלבד. דוקא לנד רובר היה המייסד של דגמים השונים ונהיה מותג המפורסם בייצור כלי רכב. מערכת הנעה כפולה, שימוש קל ונגישות הפכו את המכונית למפורסמת ורכשה את לבהם על לקוחות למרות חוסר נוחות כללית.

משנת 1983 משם של הרכב נעלמת תוספת Series ובהמשך לאחר מכן עם הופעתו של דגם Discovery המכונית קיבלה שם הנוכחי - Defender . מהעת הזו והלאה התחילה היסטוריה המודרנית של לנד רובר דיפנדר האגדי והמפורסם.

בשנת 1997 לנד רובר דיפנדר 90 אשר היכיל בתוכו שמונה אנשי צוות וציוד עלה לפסגת אלברוס בגובה של 5,642 בהרי קווקז. בשנת 2008 לנד רובר דיפנדר 100 PickUp היה רכב הראשונה שהתגבר על המסלול מסיביר אל אלסקה דרך תעלת ברינג. בשנת 2012 שני רכבי שטח מסוג לנד רובר דיפנדר עברו הכנה מיוחדת וביצוע מסע מעיר רוסי טגנרוג אל נקודה המרוחקת הקיצונית ביותר של אירופה – הכף הצפוני נורדקאפב בנורוגיה.

דור ראשון

דור ראשון של לנד רובר דיפנדר היה בייצור מ-1990 עד 2016, כאשר בשנת 2007 בוצע שינוי עיצובי של הדגם. יתרה מכך משנת 2010 הוחלט על הפסקת היצור של הדגם אבל תודות לתהליכים טכנולוגיים ופיתוח בתוך החברה ועפ על פי שהדגם היה נראה כי יוצא מהעבר הרחוק, פעם אחרי פעם הוא קם לתחייה וחזר לשוק המודרני שהיה מרוחק מאוד מהיום תחילת יצורו בשנת 1948. בשנת 2012 בדגם היה מותקן מנוע דיזל המתקדם אשר היה עונה לדרישות של תקן " יורו-5" .

בשנת 1997 לנד רובר דיפנדר 90 אשר היכיל בתוכו שמונה אנשי צוות וציוד עלה לפסגת אלברוס בגובה של 5,642 בהרי קווקז. בשנת 2008 לנד רובר דיפנדר 100 PickUp היה רכב הראשונה שהתגבר על המסלול מסיביר אל אלסקה דרך תעלת ברינג. בשנת 2012 שני רכבי שטח מסוג לנד רובר דיפנדר עברו הכנה מיוחדת וביצוע מסע מעיר רוסי טגנרוג אל נקודה המרוחקת הקיצונית ביותר של אירופה – הכף הצפוני נורדקאפב בנורוגיה.

מכונית האחרונה בסיגנון ובעיצוב התחילתי לנד רובר סירייס יצא מקו הייצור בשנת 2016. לנד רובר הכריז באופן רשמי על הפסקת היצור של המכונית. התאריך היה 29 לינואר 2016 וזה קרה למרות היסטוריה המרתקת וחיבה עמוקה של לקוחות בכל רכבי העולם. לפחות כך זה נראה אז בממלכה הבריטית.

דור שני

הדור השני של לנד רובר מיוצר מ-2019 עד לעת עתה. בהשוואה עם הדור הראשון בדיפנדר 2019\2020 אינה נכללת שלדה רצופה וקורות חיזוק אך נשמרו כל מעפיינים של רכב שטח מדגם המקורי, כלומר אפשרות להילוך יורד, תיבת העברה כפולה, מערכת הנעה כפולה, אפשרות לנעילת דיפרנציאל אחורי ומתלי אוויר.

בסרטון: לנד רובר דיפנדר 2019 שנת. ג'יפ.

למרות ש-Discovery עוצב ובנוי על אותה פלטפורמה אשר דיפנדר מדור הראשון, דיפנדר מדור השני שונה לחלוטין מהקודם לו בערך ב-95 %. הרכב של השלדה עדיין רובו אלומיניום. כנפיים קדמיים וכל חמישה דלתות עשויים מהמתחת. חלק הקדמי של הגג מוגן על ידי שכבת פלסטיק.

לאחר שכל הביצועים החשבום של מנוע הרכב נשמרו, בדיפנדר החדש הושתלו מספר מרכיבים חדשים על מנת להגביר הספק – סף משקוף הדלת שחול, תגבור לוחות הרצפה, שינוי חלקי של מתווה הרכב. במטרה לשפר תכונות העברה של הרכב בשטח קוצרו חלקים הקדמיים על מנת להוריד משקל העומס מקדימה. חבילת רדיאטורים הועברה למעלה יותר לאומק בשלדת המרכב. כמו כן סרן האחורי הוסט לאחור שהקטין עומס על פגוש ומגן האחורי. יתרון נוסף בכך שיותר לא צריך להחזיק בו גלגל החילוף כמו היה אפשר ב-Discovery. למעשה גלגל רזרבי נמצא על המכסה תא מטען אשר נפתח ימינה, לצד המתאים לכיוון תנועה צד ימין. המרוח של מכסה תא מנוע קוצר לטובת קשיחות של השלדה. יציבות השילדה (שאסי) של לנד רובר דיפנדר 2020 מאפשרת לעבור קצה המדרכה בגובה של 15 סמ' היכן זוית העליה של 90 מעלות במהירות של 60 קמ''ש. יותרה מזאת דיפנדר מחודש בקלות מתגברר על מכשול בגובה 20 סמ'.

כאמור דיפנדר חדש בקלות מתגבר על מכשול בגובה 20 סמ' כאשר ייחודיות של שלדת המרכב מאפשר לדיפנדר לתפוס את המעמד הכלי רכב אמין ועמיד ביותר מכל הדגמים אשר יוצרו בחברת לנד רובר אי פעם.

לנד רובר דיפנדר הנוכחי זה ביטוי ל-70 שנה של הפיתוח וחיפוש פתרונות טכנולוגיות שמדגיש סיפור של מכוניות שטח, תהילה של הדורות הקודמים, האגדה ויחד עם זה גם היום זו מכונית מודרנית הכוללת פיתוחים טכנולוגים והנדסיים של מחר. בדגם הותקנו טכנולוגיות מתקדמות אשר הומצאו כדי שנוכל להנות מטיולים ומסעות רבות ומרתקות אשר ניתן לבצע בעת הזו במאה XXI. כאמור הדגם קל לשימוש יחד עם אפשרויות להתחבר לכל מקום בכל עת. דיפנדר מוכן לבצע נסיעות שונות בכך קיימת אפשרות במכונית להעפיל מערכת התאמה לתנאי דרך שונים בעזרת Terrain Response. שלדת המרכב הייחודית מאפשרת לדיפנדר 2020\2021 להיקלט בציבור נהגים ככלי רכב אמין ועמיד ביותר אשר יוצר בחברת לנד רובר אי פעם.