עד ה-1 ביוני של שנת 2022 הקיבולת המרבית של רכב השטח האגדי עמדה על 5 מקומות. בקיץ יצאה לאור הגרסה החדשה של לנד רובר דיפנדר 130 - כעת הוא מגיע עם 3 שורות מושבים ו-8 מקומות ישיבה, לצד יחידות כוח ההיברידיות. הדגם החדש נוצר על בסיס רכב השטח עם 5 מקומות הרגיל, יש להם בסיס גלגלים זהה בגודל 3,022 מ''מ, אך המתלה האחורי ש
לנד רובר דפנדר ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור
AUTOBOOM

לנד רובר דיפנדר 130. 3 שורות של מושבים ו-8 מקומות

לנד רובר דפנדר ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

עד ה-1 ביוני של שנת 2022 הקיבולת המרבית של רכב השטח האגדי עמדה על 5 מקומות. בקיץ יצאה לאור הגרסה החדשה של לנד רובר דיפנדר 130 - כעת הוא מגיע עם 3 שורות מושבים ו-8 מקומות ישיבה, לצד יחידות כוח ההיברידיות. הדגם החדש נוצר על בסיס רכב השטח עם 5 מקומות הרגיל, יש להם בסיס גלגלים זהה בגודל 3,022 מ''מ, אך המתלה האחורי של הדגם 130 הוארך ב-340 מ''מ וכתוצאה האורך שלו צמח ל-5,358 מ''מ. הדבר איפשר לאבזר את הרכב ב-8 מושבים, בעוד ששורת המושבים האחורית התגלתה כמרווחת מספיק ל-3 נוסעים מבוגרים. נפח תא המטען בגרסה החדשה (בהתאם למצב של המושבים) נע בין 389 לבין 2291 ליטר. לנד רובר דיפנדר 130 החדש לא מוצג בישראל, אך מוצעת גרסת 5 המקומות הרגילה שלו.

Land Rover Defender 2019. SUV 5-door, 2 generation.

בישראל נמכר רשמית דגם דור 2 של לנד רובר דיפנדר 2019. רכב שטח בהנעה כפולה בגרסת 3 דלתות מצוידת במנועי טורבו דיזל בנפח 3 ליטר בעלי הספק 200 או 249 כ''ס. גרסת 5 הדלתות מוצעת עם מנוע ''שישיית טורבו'' בנפח 3 ליטר בעל הספק 400 כ''ס או עם מנועי טורבו דיזל בנפח 2 ליטר בעלי הספק 200 או 240 כ''ס או בנפח 3 ליטר בעלי הספק 200 או 249 כ''ס.

חשוב
בסרטון: לנד רובר דיפנדר 2019 שנת. ג'יפ.

למה בשם של הדגם מופיע מספר 130? הבריטים באופן מסורתי קוראים לגרסאות של דיפנדר בהתאם לאורך של בסיס הגלגלים שלהן, אבל הם לא מדויקים במיוחד, בדגש לתקופה האחרונה: בסיס הגלגלים של גרסת 110 עומד על 119 אינץ'. בסיס הגלגלים של גרסת 130 החדשה הוא זהה. לכן, אנחנו יכולים רק לנחש מהי המשמעות האמיתית של המספרים בשמות של הדגמים. אבל ידוע בוודאות שלנד רובר דיפנדר 130 יצא ארוך יותר ב-37 ס''מ בהשוואה ללנד קרוזר 300 וב-9 מ''מ בהשוואה לשברולט טאהו. רכב השטח מגיע עם מפרט אבזור בסיסי עשיר ועם אופציות בלעדיות, לצד מחיר יוצא הדופן: גבוה יותר בשליש בהשוואה לדגם 110. קבלת ההזמנות כבר התחילה. הרכבים הראשונים במחיר שמתחיל מ-73.9 אלף פאונד (בסביבות 93.6 אלף דולר) יגיעו לקונים הבריטיים. בארה''ב הרכב מגיע במחיר 68 אלף דולר, באוסטרליה המחיר של גרסת D300 דיזל עומדת על 124,1 אלף דולר אוסטרלי ( 89.2 אלף דולר ארה''ב).

עיצוב חיצוני

מתלה אחורי מוארך גרם להפחתת זווית הירידה - בגרסת 130 במצב גבוה ביותר של מתלים פנאומטיים הוא עומד על 28,5 מעלות. בגרסאת 110 המדד עומד על 37.6-37.9 מעלות (בהתאם לסוג המתלים). אך לרוב הלקוחות הקיבולת היא מדד הרבה יותר חשוב. לכן, הבריטים השקיעו הרבה מאמצים בגרסה המוארכת: החלק האחורי עודכן, כדי לשמור על העיצוב המאוזן. כל שאר יכולות השטח נשארו ברמה גבוה: מרווח גחון עומד על 290 מ''מ, עומק מעברת מרבי הוא 90 ס"מ. במיוחד לגרסה החדשה הורחב מגוון צבעים של המרכב - הופיע גוון חדש ובלעדי בשם Sedona Red. בנוסף הוצגה חבילת העיצוב החיצוני Bright.

עיצוב פנים

לנד רובר דיפנדר 130 2022/2023 יגיע בגרסאות 8 ו-5 מקומות. שורת המושבים השלישית היא לא פחות טובה: למרות שיש לה מושבים צרים יותר בהשוואה לשורת המושבים השניה, אך הנוסעים יהנו משקעי USB אישיים, ממחזיקי כוסות וממתלים לחפצים קטנים. גרסת רכב השטח החדשה היא גם המתקדמת ביותר במשפחת הרכבים: לראשונה כאופציה מוצעת מערכת בקרת אקלים 4-אזורית, בעוד שמערכת המולטימדיה Pivi Pro החדשנית עם מסך בגודל 11.4 אינץ' נכללת בגרסה הבסיסית (בגרסאות הנוספות של הדגם היא מגיעה כאופציה). הגרסה המוארכת מגיעה עם מרכיבי גימור חדשים בסגנון עץ בתא הנוסעים ועם מושבים מרופדים בעור מחורר. כל הגרסאות באבזור הבסיסי מגיעות עם קטע נוסף של הגג הפנורמי בחלק האחורי.

מנועים

מגוון המנועים לא כולל מנוע V8, למרות שזה נראה הגיוני לרכב גדול כל-כך. מבחר המנועים כולל אך ורק מנועים ממשפחת Ingenium בנפח 3 ליטר עם 6 צילינדרים שמגיעים עם מתנע-מצבר בהספק 48 וולט. מוצגות גרסאות P300 ו-P400 בנזין בהספק 300 ו-400 כ''ס בהתאם וגרסאות D250 ו-D300 בהספק 250 ו-300 כ''ס. תיבת ההילוכים היא תיבת 8 הילוכים אוטומטית בלבד, סוג ההנעה - iAWD כפול עם הילוך כוח. המתלים הם פנאומאטים בלבד.

מה דעתכם, יש צורך בגרסת דיפנדר עם 8 מקומות?
14 קולות