לקסוס RZ זהו קרוסאובר מאת מותג היוקרה היפני הפותח את קו הדגמים החשמליים לחלוטין שאינם קשורים להיצע הקודם. מצד שני, קיים קשר לדגמים של טויוטה וסובארו: הדגם החדש של לקסוס מבוסס על פלטפורמת e-TNGA שאותה הוא חולק עם טויוטה bZ4X ועם סובארו סולטרה. את הסטטוס הגבוה של RZ מדגיש ההספק של המנועים, שגבוה פי 1,5 ממנועי טויוט
לקסוס RZ. הסנונית הראשונה במשפחה החשמלית של לקסוס
AUTOBOOM

לקסוס RZ. הסנונית הראשונה במשפחה החשמלית של לקסוס

לקסוס RZ. הסנונית הראשונה במשפחה החשמלית של לקסוס

לקסוס RZ זהו קרוסאובר מאת מותג היוקרה היפני הפותח את קו הדגמים החשמליים לחלוטין שאינם קשורים להיצע הקודם. מצד שני, קיים קשר לדגמים של טויוטה וסובארו: הדגם החדש של לקסוס מבוסס על פלטפורמת e-TNGA שאותה הוא חולק עם טויוטה bZ4X ועם סובארו סולטרה. את הסטטוס הגבוה של RZ מדגיש ההספק של המנועים, שגבוה פי 1,5 ממנועי טויוטה וסובארו: 313 כ"ס לעומת 217. הסנונית הראשונה במשפחה החשמלית החדשה של לקסוס כבר הופיעה ביפן, אירופה וארה"ב, המשלוחים לקונים התחילו בסוף שנת 2022. בהמשך דגמים חשמליים מאת לקסוס יופיעו כמו מפולת, לפחות לכך מקווה היצרנית.

לקסוס RZ 450E של שנת 2023 בישראל. רכב חשמלי חדשני מסוג קרוסאובר.

העיצוב החיצוני

החרטום של לקסוס הוא מיוחד במינו. את תווים החדים של RZ החדש עם העיצוב הייחודי המוכר של החברה אי-אפשר לבלבל עם טויוטה. מצד שני, שני הדגמים דומים זה לזה מנקודת מבט מהצד: המרחק בין הסרנים הוא זהה, 2,850 מ"מ. מבחינת אורך המרכב (4,805 מ"מ), RZ עולה על הדגמים המקבילים ב-10 ס"מ בזכות סרחי העודף המאורכים, הרי לקסוס אמור להיות גדול וטוב יותר מכל בחינה. שאר מימדי המרכב: רוחב 1,895 מ"מ, גובה 1,635 מ"מ. אם לא לחשוב על כך שהוא קשור ל-bZ4X, הסגנון מספק הנאה אסתטית גדולה, הוא אגרסיבי, מלא ביטחון עצמי ומפגין זאת בכל קו וקו. הגג יורד בקו שיפוע חלק ומעודן, המדלל את שפע הקווים החדים במראה הנועז ומהדהד את קשתות הגלגלים. הרכב מגיע עם ג'נטים בקוטר R18 או R20.

חלל הפנים והאבזור

נתחיל מכך שבנוסף להגה הרגיל בתור אופציה מוצע "הגה מטוסים" עם היגוי אלקטרוני. היעדר גל ההגה מאפשר לשנות את יחס ההעברה לחד במיוחד, מה שמאפשר להכניס את כל טווח הסיבוב ל-150 מעלות (כלומר, פחות מחצי סיבוב). פיצ'ר בולט נוסף – מערכת מדיה עם מסך "14 גדול. כמובן, יש לוח מחוונים דיגיטלי מתקדם ותצוגה עילית מודרנית. לעומת זאת, בקרי החוגה של בקרת האקלים נראים מיושנים.

לקסוס RZ שנת 2022 מצויד במכלול עוזרים אלקטרוניים Lexus Safety System. ברשימת האופציות – מסך במראה הפנימית המשדר את התמונה מהמצלמה האחורית. פינוק נוסף – גג פנורמי אלקטרוכרומי עם שקיפות המתכווננת באמצעות כפתורים. יש לציין את המנעולים החשמליים בדלתות שלא דורשים למשוך את הידית על מנת לפתוח את הדלת, מספיק רק ללחוץ עליה, ובנוסף לכך, הם ננעלים כאשר החיישנים מזהים רכב מתקרב.

יחידת כוח ושאסי

לקסוס RZ החדש זהו קרוסאובר בעל הנעה כפולה ולכן קיבל שני מנועים חשמליים: הקדמי מ-bZ4x עם הנעה קדמית, בהספק 204 כ"ס ו-265Nm. האחורי – בהספק 109 כ"ס ו-169Nm, גם מאת טויוטה. מערכת ההנעה הכפולה Drive4 מאפשרת להעביר עד 100% מהמומנט לאחד מהסרנים, בעוד שהיא מבצעת חלוקת מומנט מתמדת בין כל הגלגלים בהסתמך על נתונים ממערכת החיישנים. לדברי היצרנית, הדבר מספק האצה אפקטיבית והתנהגות כביש משופרת.

סוללת ליתיום-יון בקיבולת 71,4 קוט"ש גם הושאלה מ"קרובי המשפחה" הזולים יותר, היצרנית מבטיחה עד 450 ק"מ של טווח בין טעינות. RZ אמור להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 5,6 שניות, המהירות המרבית שלו מוגבלת ל-160 קמ"ש. הקרוסאובר קיבל מתלים פשוטים: מקפרסון בסרן הקדמי ועצמות עצה כפולות מאחור. עם זאת, הותקנו בולמי זעזועים אדפטיביים חדשניים.

מה הדבר החשוב ביותר כשבוחרים מכונית?
10 קולות