קיה סטינגר היא מכונית בתצורת ליפטבק בעלת הנעה אחורית שמיוצר על-ידי יצרנית הרכב דרום הקוריאנית Kia Motors משנת 2017. עובדה מעניינת לגבי הרכב הזה, היא שהוא מגיע בגרסה בעלת הנעה אחורית - תופעה נדירה היום. היו לו גם גרסאות בעלות הנעה כפולה. עובדה נוספת - הוא פותח על-ידי החטיבה האירופאית של Kia ונבחן במסלול נורבורגרינ
קיה. סטינגר עוזב ומפנה מקום למכונית ספורט חשמלית עם טווח נסיעה של מעל 700 ק"מ
AUTOBOOM

קיה סטינגר במרכב ליפטבק. דור ראשון מתיחת פנים שנת 2020

קיה. סטינגר עוזב ומפנה מקום למכונית ספורט חשמלית עם טווח נסיעה של מעל 700 ק"מ

קיה סטינגר היא מכונית בתצורת ליפטבק בעלת הנעה אחורית שמיוצר על-ידי יצרנית הרכב דרום הקוריאנית Kia Motors משנת 2017. עובדה מעניינת לגבי הרכב הזה, היא שהוא מגיע בגרסה בעלת הנעה אחורית - תופעה נדירה היום. היו לו גם גרסאות בעלות הנעה כפולה. עובדה נוספת - הוא פותח על-ידי החטיבה האירופאית של Kia ונבחן במסלול נורבורגרינג המפורסם. לכן, היצרנית הסתפקה בעדכון קל של סטינגר שהתקיים באוגוסט של שנת 2020: עודכנו פנסים, חישוקי הגלגלים ומסך של מערכת מולטימדיה. על הרכב המעודכן בתצורת ליפטבק - בכתבה שלנו.

עיצוב חיצוני

פרטים סודיים על 2023 קיה סטינגר GT1 Tribute Edition

באופן כללי, המראה החיצוני הבולט והמיוחד - צורת קופה והחלק הקדמי היפה - לא השתנה. הדגם מגיע עם הפנסיםקדמיים ואחוריים חדשים. הפנסים הקדמיים עברו עדכון קל, בחלק האחורי, לעומת זאת, מחזיר האור המחבר בין הפנסים הפך ליחידת לד. הדגם מגיע עם הפגוש האחורי בעל מחזירי אור גדולים יותר ודיפיוזר שונה, לוחית השם ''Stinger'' על גבי הדלת של תא המטען. הגרסה הבכירה GT מגיעה עם אגזוזי פליטה גדולים יותר. בין השינויים הנוספים היו שני סוגים של חישוקי סגסוגת קלה בגודל 18 או 19 אינץ' ושתי חבילות אופציונליות לעיצוב החיצוני. חבילת Dark Package בעלת לוחיות שם, דיפיוזור ואגזוזי פליטה בצע שחור וחבילת Black Package: חישוקי גלגלים שחורים בגודל 19 אינץ', ספוילר קטן ופרטי עיצוב שחורים על המראות והכנפיים הקדמיות.

עיצוב פנים

החידוש המרכזי בתוך תא הנוסעים של קיה סטינגר דגם שנת 2020/2021 הוא מערכת המולטימדיה החדשה עם מסך בגודל 10.25 אינץ' שהגיע כחלופה למסך הקודם בגודל 8 אינץ'. אחת מהפונקציות החדשות שלה היא חיבור מרחוק באמצעות סמארטפון, שאף יכול לשדר תמונה מהמצלמה ההיקפית. המסך של מחשב הדרך הפך לצבעוני במקום שחור-לבן הקודם (בגודל 4.2 אינץ'). גרסאות יקרות יותר נשארו עם צג בגודל 7 אינץ'. הפנל הקדמי והלוחות של הדלתות מגיעים עם תפירה בחוט. בנוסף, קיה מוצעת עם מספר סוגי גימור של תא הנוסעים, בהתאם לשוק.

מנועים

תחת מכסה המנוע נמצא מנוע טורבו חדש בנפח 2.5 ליטר בעל סימון T-GDi, שלפני כן ''נחשף'' ברכבים של Genesis. בדגם סטינגר המנוע הזה מפיק 304 כ''ס ו-422 נ''מ. מגוון המנועים עדיין כולל מנוע טורבו בנפח 2 ליטר עם 4 צילינדרים (197 או 247 כ''ס), שהגיע כברירת מחדל לגרסה הישראלית של הדגם. עדיין רלוונטית הגרסה המובילה GT בעלת מנוע בנזין V6 3.3 T-GDi עם מגדש טורבו כפול. המנוע שלה מגיע ללא שינויים, אמנם מערכת הפליטה החדשה עם שסתום נוסף (הוא נפתח במצב Sport) אפשרה להגדיל את ההספק ב-3 כ''ס (373 כ''ס). כל הגרסאות מצוידות כמו קודם בתיבת 8 הילוכים אוטומטית. קיה סטינגר החדשה בעל מנוע בנפח 2 או 2.5 ליטר מגיעה בגרסאות בעלות הנעה אחורית או כפולה, אך בישראל מיוצגות גרסאות בעלות הנעה אחורית בלבד.

מה דעתכם על קיה סטינגר?
6 קולות