מרצדס EQS – ליפטבק יוקרתי חשמלי לחלוטין, נמצא בייצור משנת 2021. ספינת הדגל של התת-מותג החשמלי Mercedes-EQ. הייצור של EQS מתבצע באותו מפעל Factory 56 בסינדלפינגן, היכן מיוצר S קלאס החדש. כיום בישראל ניתן לרכוש את מרצדס EQS החדש בדגם שנת 2021/2022. וכבר ידוע המחירון: הגרסה ה"פשוטה" ביותר בעלת מנוע אחד EQS 450+ Platinu
מרצדס EQS ‏2021. מרכב, צורה. ליפטבק, 1 דור
AUTOBOOM

ליפטבק מרצדס EQS. דור ראשון (2021)

מרצדס EQS ‏2021. מרכב, צורה. ליפטבק, 1 דור

מרצדס EQS – ליפטבק יוקרתי חשמלי לחלוטין, נמצא בייצור משנת 2021. ספינת הדגל של התת-מותג החשמלי Mercedes-EQ. הייצור של EQS מתבצע באותו מפעל Factory 56 בסינדלפינגן, היכן מיוצר S קלאס החדש. כיום בישראל ניתן לרכוש את מרצדס EQS החדש בדגם שנת 2021/2022. וכבר ידוע המחירון: הגרסה ה"פשוטה" ביותר בעלת מנוע אחד EQS 450+ Platinum EV Plus תעלה בסביבות 890,530₪ (כולל אגרת רישוי), המתקדמת והמשוכללת ביותר EQS 580 4matic Platinum EV Plus עם חבילת AMG Line תעלה 1,390,530₪.

EQS החדש – אלטרנטיבה ידידותית לסביבה של S קלאס עם מנוע בעירה פנימית מסורתי. תוסיפו לכאן טכנולוגיות חדשניות, עיצוב מרהיב, פונקציונליות ונוחות ללא פשרות, והמכונית החשמלית הזו ללא ספק תרשים אתכם. במיוחד – המחיר שלה. ככל הנראה, מדובר בדגם חשמלי היקר ביותר של מרצדס נכון להיום.

מבחוץ

בסרטון: מרצדס EQS 2021 שנת. סדאן.

מרצדס EQS החשמלי – לא סדאן, אלא ליפטבק בעל חמש דלתות עם מכסה מטען גדול. בסיס הגלגלים מתוח ככל האפשר, סרחי העודף נעשו קצרים, ותא הנוסעים הוזז קדימה. קווים מדויקים, פיסול מעולה של הדפנות, מעברים חלקים ונקיים ללא גבולות ויזואליים. פנסים חדשניים המחוברים על ידי פס אור, גריל שחור שלהופעתו הבלעדית ניתן להוסיף עיצוב כוכבי תלת מימדי, ויחידות תאורה אחוריות בצורת ספירלה מעוקלת מהווים תדמית ייחודית ואקספרסיבית. מימדי המרכב הם הבאים: 5216 מ"מ לאורך, 1926 מ"מ לרוחב, 1512 מ"מ לגובה. אורכו של מרצדס EQS קרוב מאוד לדור החדש של S קלאס. נפח תא המטען – 610 ליטר – מעט יותר גדול מזה של S קלאס. ניתן לקפל את המושבים האחוריים ולהגדיל את הנפח עד 1770 ליטר. עם זאת, ל- EQS אין בכלל תא מטען קדמי.

Mercedes-Benz EQS 450+.

החברה מבטיחה ש- EQS – דגם המוני האווירודינמי ביותר בתולדות החברה, עם מקדם גרר השווה ל- 0,20. זה הושג בעזרת צורת המרכב, הגחון השטוח, ידיות דלת המוסוות והגלגלים המיוחדים (בגודל 19 עד 22 אינץ'). EQS החדש הינו בעל דלתות נטולות מסגרת, ותמורת תשלום נוסף ניתן לציידן במנגנון חשמלי המופעל הן מתוך תא הנוסעים והן ממרחק. פנסי Digital Light אופציונליים מסוגלים "לצייר" רמזים בתור חצים וסימנים על הכביש. בכל פנס מותקנים שלושה לדים עוצמתיים ומטריצה המורכבת מ- 1,3 מיליון מיקרו-מראות שבהם האלקטרוניקה משתמשת ליצירת "תמונה": בסך הכל יוצאים 2,6 מיליון פיקסלים.

חלל הפנים ואבזור

בסרטון: מרצדס EQS 2021 שנת. סדאן. מרצדס EQE 2021 שנת. סדאן.

מערכת המולטימדיה MBUX Hyperscreen החדשה פשוט מדהימה – מסך 56 אינץ' עצום לכל רוחב הפאנל הקדמי אשר משלב בתוכו שלושה צגים: לוח מחוונים וירטואלי 12,3 אינץ', מסך מגע 17 אינץ' של המולטימדיה וטאצ'סקרין 12,3 אינץ' עבור הנוסע הקדמי. כמות הכפתורים הפיזיים היא מינימלית, וכולם מוקמו על הטונל המרכזי. המפתחים מבטיחים "בינה מלאכותית", כלומר, מערכת למידה עצמית: המולטימדיה תוכל להציע פונקציות מסוימות שהנהג והנוסעים משתמשים בהן מעת לעת. אולם יופי כזה – אופציה כלל לא זולה. עם האבזור הבסיסי EQS נראה כמעט זהה ל- S קלאס: מול הנהג מותקן לוח מחוונים נפרד (12,3 אינץ'), במרכז – טאבלט אנכי של מערכת המדיה בגודל 12,8 אינץ'. במקרה זה, לחצן הפעלת הרכב וכל המקשים ה"חמים" נמצאים על הפאנל הקדמי.

תא הנוסעים מצויד במושבים נוחים בעלי מספר רב של כוונונים אינדיבידואליים למרב הנוחות. כריות הצד החדשניות מספקות תמיכת צד אינטנסיבית, ואפקט העיסוי עם חימום נעים יהפוך כל נסיעה לתענוג. תאורת LED אקטיבית בתא הנוסעים מסייעת ליצור את האווירה הרצויה.

Mercedes-Benz EQS 450+.

המפרט הכללי של האופציות הבסיסיות בהחלט מרשים: הוא ארוך כמעט כמו זה של S קלאס! נכללים חימום ואוורור מושבים, מערכות עיסוי שונות, גג פנורמי (דו-קטעי), מערכת שמע Burmester בהספק 710 וואט (15 רמקולים), מערכת מדיה עבור הנוסעים האחוריים (שני מסכי 11,6 אינץ' וטאבלט נשלף במשענת היד), דלתות אחוריות חשמליות. סך הכל לתוך EQS, בהתאם לרמת הגימור, מובנים בערך 350 חיישנים האחראים על תפקוד של מערכות שונות. לדוגמא, כאשר הנהג מתקרב לרכב האלקטרוניקה שולפת את הידיות, אשר מתחבאות בתוך המרכב לשיפור האווירודינמיקה. וברגע שהבעלים נעמד צמוד לרכב דלת הנהג תפתח באופן אוטומטי.

חטיבת כוח ושאסי

בשלב זה מוצעות שתי גרסאות של מרצדס EQS שנת 2021/2022 – חד-מנועית ודו-מנועית. שתיהן מצוידות בסוללת 400 וולט בקיבולת 107,8 קוט"ש. 15 דקות של טעינה מתחנת 200 קילוואט תגדיל את טווח הנסיעה של הדגם החד-מנועי ב- 300 ק"מ, ולגרסה השנייה תעניק 280 ק"מ. המהירות המרבית של שתי הגרסאות מוגבלת ב- 210 קמ"ש.

גרסאות

  • מרצדס +EQS 450: הדגם הבסיסי בעל הנעה אחורית ומנוע חשמלי יחיד בהספק 333 כ"ס המאפשר להאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 6,2 שניות. טווח נסיעה על טעינה אחת – 700 ק"מ.
  • מרצדס EQS 580 4Matic: הגרסה הבכירה בעלת הנעה כפולה ושני מנועים חשמליים בהספק כולל של 523 כ"ס, מאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 4,3 שניות. טווח נסיעה – 627 ק"מ.

באבזור הבסיסי של EQS נוכחים מתלי אוויר ומערכת היגוי כפול. כברירת מחדל הגלגלים האחוריים מסתובבים בזווית של 4,5°, דבר המשפר את היציבות במהירויות גבוהות ותורם לכושר התמרון בנמוכות. אך ניתן לבחור גם אופציה עם 10 מעלות – במקרה זה רדיוס הסיבוב של המכונית באורך של מעל 5 מטר יורד מ- 11,9 עד 10,9 מטר. את אופציה זו ניתן להפעיל ישר לאחר הרכישה דרך עדכון אלחוטי של מערכת ההפעלה. מעניין ש- EQS החדש – מרצדס הראשון אשר מציע כזו פונקציונליות.

בסרטון: מרצדס EQS 2021 שנת. סדאן.

בתור אופציות מציעים מערכת נהיגה אוטונומית למחצה Drive Pilot, שהיא טייס אוטומטי ברמה שלישית. הבינה המלאכותית תאפשר לנהג "לעזוב את ההגה ולדאוג לעניינים משניים" – מבטיחה היצרנית. אמנם, מנוחה כזו זמינה במהירות מתחת ל- 60 קמ"ש, אך ורק בקטעים מסוימים של הכביש ובגרמניה בלבד. וחבל…

מצד שני, מערכת החנייה עונה אפילו לרמה הרביעית של אוטונומיות: אם בחניון סגור ישנה מערכת חיישנים, אז המכונית מסוגלת להגיע למקום החנייה באופן אוטונומי לחלוטין. ולבסוף, בתפריט אפשר להפעיל שני מצבי נהיגה מיוחדים עם יכולות מוגבלות – עבור נהגים מתחילים ולשירות.

איך אתה מעריך את הסיכויים שלך לרכישת מרצדס EQS?
9 קולות