מאזדה MX-5 או מאזדה Miata (בשוק האמריקאי) זהו רודסטר דו-מקומי קומפקטי עם הנעה אחורית, המיוצר על ידי חברת Mazda היפנית מאז שנת 1989. כיום בשוק ניתן לרכוש את הדור הרביעי של מאזדה MX-5, הנמצא בייצור מאז שנת 2015.
רודסטר מאזדה MX-5. דור רביעי, שנת 2015.
AUTOBOOM

רודסטר מאזדה MX-5. דור 4 (2015)

רודסטר מאזדה MX-5. דור רביעי, שנת 2015.

מאזדה MX-5 או מאזדה Miata (בשוק האמריקאי) זהו רודסטר דו-מקומי קומפקטי עם הנעה אחורית, המיוצר על ידי חברת Mazda היפנית מאז שנת 1989. כיום בשוק ניתן לרכוש את הדור הרביעי של מאזדה MX-5, הנמצא בייצור מאז שנת 2015.

עיצוב חדש

מאזדה MX-5 הרביעית יוצרה על פי תקנות של הנדסת Kansei, המבוססת על התפיסה הרגשית של המוצר על ידי הקונה. מימדי MX-5 החדשה הוקטנו באופן משמעותי. היא נהייתה אפילו קצרה יותר מהדור הראשון. כמו כן בנוגע למשקל, עכשיו מאזדה MX-5 שוקלת שוב כמו בזמנים הטובים, בסביבות הטון. ועם זאת, קשיחות המרכב הוגדלה מהותית. הכל למען "הרמוניה בין הרוכב לסוסו" או "Jinba ittai" – כך היצרנים כינו את הפילוסופיה של MX-5.

הודות למתלים עצמאים, לבלמי דיסק מאווררים מקדימה ודיסק אחיד מאחורה, למימדים קומפקטיים (3915 מ"מ לאורך), ולמשקל יחסית נמוך, לרודסטר מאזדה MX-5 החדש אחיזה מצוינת, התנהגות כביש יוצאת מן הכלל ואף אופי די אגרסיבי.

גרסאות

MX-5 החדשה מיובאת לישראל עם מנוע בנזין SKYACTIVE-G בנפח 2 ליטר ובהספק 183 כ"ס, המאפשר להשיג מהירות מרבית של 219 קמ"ש ותאוצת מ- 0 ל- 100 קמ"ש ב- 6,5 שניות. האוטו מצויד בגיר 6 הילוכים ידני.

רמות גימור

עבור לקוחות בישראל, מאזדה MX-5 שנת 2019/2020 מוצעת ברמת גימור Standart – תמצאו בה את כל הדברים ההכרחיים. ראשית, חבילת מערכות עזר לנהג כמעט מלאה, כולל בקרת סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים, סיוע בזינוק בעליה, מערכת למניעת התנגשויות ואפילו בחירת מצבי נהיגה.

תוסיפו מעל זה מושבי ספורט עם ריפוד עור וחימום, בקרת אקלים, הגה רב תכליתי נוח מכוסה עור, מצלמת רוורס וחיישני חנייה אחוריים, בקרת שיוט אדפטיבית, פנסי LED מסתגלים – ותקבלו את רודסטר מאזדה MX-5 החדש או "הורמון אושר" אמיתי! גל אנדורפינים אצל הנהג של MX-5 מובטח!