ב-5 ביולי 2023, מרצדס-בנץ הציגה את קו ה-CLE החדש שיכלול מכוניות קופה וקבריולטים. מבחינת המידות הדגם קרוב ל-E קלאס קופה. מבחינה ויזואלית וטכנית, מרצדס CLE קרובה יותר ל-C קלאס קופה, ממנה לקחו את הפלטפורמה, את השלדה ואת תא הנוסעים. גרסת הקופה הופיעה באירופה בסתיו 2023, הקבריולט יגיע לשוק בשנת 2024.
מרצדס CLE. משפחת קופה וקבריולטים חדשה של מרצדס-בנץ
AUTOBOOM

מרצדס CLE. משפחת קופה וקבריולטים חדשה של מרצדס-בנץ

מרצדס CLE. משפחת קופה וקבריולטים חדשה של מרצדס-בנץ

ב-5 ביולי 2023, מרצדס-בנץ הציגה את קו ה-CLE החדש שיכלול מכוניות קופה וקבריולטים. מבחינת המידות הדגם קרוב ל-E קלאס קופה. מבחינה ויזואלית וטכנית, מרצדס CLE קרובה יותר ל-C קלאס קופה, ממנה לקחו את הפלטפורמה, את השלדה ואת תא הנוסעים. גרסת הקופה הופיעה באירופה בסתיו 2023, הקבריולט יגיע לשוק בשנת 2024.

מרצדס E-קלאס שנת 2023. סדאן, דור 6.

משפחת הקופה והקבריולטים החדשה CLE נועדה להחליף את הגרסאות הדו-דלתיות של C ו-E קלאס. החזקת שני סטים של מכוניות קופה וקבריולט דומות בגודלן כנראה אינה משתלמת. לכן, הדורות החדשים של C קלאס ו-E קלאס לא יקבלו גרסה דו-דלתית. במקום זאת, מעתה יש משפחת CLE יחידה.

הבהרה
מרצדס-בנץ CLK-קלאס שנת 2005. קופה-הרדטופ, דור 2, שדרוג.

מבחינה היסטורית, ניכרת אנלוגיה למרצדס CLK, משפחת הרכבים הדו-דלתיים הזו יוצרה בין השנים 1997 – 2010, החליפה שני דורות והייתה ממוצבת בין דגמי C ו-E קלאס המסורתיים.

עיצוב חיצוני

במבט ראשון, מרצדס CLE החדש הוא תערובת של מאפיינים מדגמים שונים: הפנסים האחוריים עם ה"גשר" במרכז מזכירים את ה-E קלאס, הפגוש הקדמי המאסיבי והפנסים הקדמיים מועתקים מה-CLA, מהצד היא נראית כמו ה-C קאלס הדו-דלתית הקודמת – אותם חלונות, דלתות, תושבות מראות הצד ואפילו מכסה מיכל הדלק נשאר באותו המקום.

עם זאת, כל לוחות המרכב החיצוניים הם חדשים, פנסי הלד קיבלו עיצוב מקורי, וכיסויי הפלסטיק על הפגוש מכוסים בכוכבים האופייניים. קווים אקספרסיביים על הפגושים הקדמיים והאחוריים מוסיפים דינמיקה לתדמית. ה-CLE החדש מגיע כסטנדרט עם פנסי לד או כאופציה עם פנסי מטריקס Digital Light. בנוסף, יש לו מבחר ג'נטים משלו בקוטר מ-R18 עד R20 וקצוות אגזוז מזויפים בכל הגרסאות, אפילו עם חבילת AMG-Line.

מרצדס-בנץ מכנה את ה-CLE "הגדול ביותר בסגמנט", ומרמזת על יתרון על פני ב.מ.וו סדרה 4

המעצבים והמהנדסים השקיעו מאמצים רבים כדי להפוך את ה-C קלאס לשעבר לגדולה וסולידית יותר. בסיס הגלגלים של מרצדס CLE נמתח ב-25 מ"מ – ל-2,865 מ"מ. סרח העודף הקדמי הוגדל ב-98 מ"מ, האחורי ב-41 מ"מ, וכתוצאה מכך המרכב התארך ב-164 מ"מ – ל-4,850 מ"מ: מבחינה זו ה-CLE החדש עולה לא רק ה-C קלאס המקורי (4,686 מ"מ), אל גם על ה-E קלאס קופה (4,835 מ"מ). המכונית התרחבה ב-50 מ"מ (1,860 מ"מ) וגבהה ב-23 מ"מ (1,428 מ"מ).

תא נוסעים ואבזור

ההתקדמות ביחס ל-C קלאס קופה ברורה: לנוסעים מאחור ב-CLE יש יותר מרווח ראש וכתפיים, מרווח הרגליים גדל ב-7 ס"מ. מפלס הרצפה בתא המטען הונמך, התא עצמו הפך למרווח יותר – מכיל עד 420 ליטר (ב-E קלאס קופה 425 ליטר). מנגנון קיפול המושבים למעבר לשורה האחורית השתנה: במקום ידית הוצבה לולאת עור מסוגננת.

תא הנוסעים של מרצדס CLE שנת 2023/2024 הוא כמו ב-C קלאס ברמת גימור יקרה. מול הנוסע מותקן לוח מחוונים וירטואלי בגודל "12,3 ומסך מגע אנכי של מערכת המדיה MBUX בגודל "11,9 עם מערכת הפעלה מעודכנת לגרסה האחרונה (כמו ב-E קלאס) הכוללת TikTok, Zoom ו-Angry Birds. המערכת תומכת ב-5G. תצוגה עילית נכנסת למפרט הסטנדרטי.

רוכשי CLE לא יצטרכו לשלם תוספת עבור מושבים קדמיים בעלי שפע כוונונים, תמיכת גב-תחתון פנאומטית, זיכרון הגדרות וחימום, בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת בלימה אוטומטית ועוזר חניה. בין אופציות – מושבים מאווררים עם שבעה מצבי עיסוי, ריפוד עור אמיתי ומערכת שמע Burmester 3D עם שני רמקולים במשענות הראש.

מרצדס CLE ‏2023. מושבים קדמיים. קבריולט, 1 דור
תא נוסעים. קברקיולט CLE.

מרצדס CLE קבריולט הוצג יחד עם הקופה. הגרסה בעלת גג רך קיבלה מסך מדיה עם יכולת כוונון זווית הנטייה (כדי למנוע סינוור בעת נסיעה עם גג פתוח) ומסכים מגני רוח.

מנועים ושאסי

הדור הראשון של מרצדס CLE מצויד במתלים בעלי ארבעה חיבורים מלפנים וחמישה מאחור. שאסי ספורטיבי עם מרווח גחון מונמך ב-15 מ"מ ובולמי זעזועים אדפטיביים נכללים כברירת מחדל.

מרצדס CLE ‏2023. מרכב, צורה. קופה, 1 דור

בתוספת תשלום – מתלי AMG נוקשים יותר, מנגנון היגוי בכיול שונה ושאסי אדפטיבי עם מערכת היגוי כפול, כאשר הגלגלים האחוריים מסוגלים לפנות בזווית של עד 2,5 מעלות. במהירויות עד 60 קמ"ש, הגלגלים האחוריים פונים בכיוון הנגדי לגלגלים הקדמיים ומשפרים את יכולת התמרון (קוטר הסיבוב קטן ב-50 ס"מ). במהירויות מעל 60 קמ"ש הם פונים לכיוון הגלגלים הקדמיים ומגבירים את היציבות.

מרצדס CLE ‏2023. מרכב, צורה. קופה, 1 דור
במהירויות מעל 60 קמ"ש הם פונים לכיוון הגלגלים הקדמיים ומגבירים את היציבות.

מרצדס CLE החדש קיבל תיבת 9 הילוכים אוטומטית 9G-Tronic בשילוב עם מתנע-גנרטור 48 וולט, המוסיף 23 כ"ס ו-200 ננומטר בזמן האצה. לכן, כל דגמי הקופה והקבריולט הינם היברידיים מתונים. ההנעה הבסיסית היא אחורית, המנועים העיקריים הם טורבו 4 ציל' בנפח 2 ליטר. גרסה היברידית פלאג-אין כבר אושרה.

גרסאות:

מרצדס CLE ‏2023. מרכב, צורה. 1 דור
  • גרסת דיזל בסיסית CLE 220 d: מנוע דיזל בנפח 2 ליטר (200 כ"ס ו-440Nm), הנעה אחורית בלבד.
  • גרסת בנזין בסיסית CLE 200: מנוע בנזין בנפח 2 ליטר (204 כ"ס ו-320Nm), יש בחירה בין הנעה אחורית לבין הנעה כפולה 4Matic.
  • גרסה מתקדמת CLE 300: בנזין טורבו 2 ליטר I4 (258 כ"ס ו-400Nm), הנעה כפולה.
  • הגרסה העליונה CLE 450: בנזין טורבו I6 (381 כ"ס ו-500Nm), הנעה כפולה. עם מנוע זה, מכונית הקופה מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 4,4 שניות.
מה דעתכם על ה-CLE קלאס החדש?
13 קולות