רנו קליאו. דור 5, עדכון שנת 2023
באירופה הושקה הגרסה המעודכנת של רנו קליאו, הדגם הקומפקטי הפופולרי שנחשב לאחד הרכבים הטובים ביותר בשביל נסיעות עירוניות. מתיחת פנים חיצונית רצינית, צמצום היצע המנועים, מעבר מחומרים טבעיים לחומרים ממוחזרים ידידותיים לסביבה – אלו הם השינויים שבוצעו במכונית הקטנה במרכב האצ'בק. קליאו המעודכנת נמכרת באירופה החל מספטמבר 2023, אך כרגע לא ידוע מתי היא תגיע לישראל.
רנו קליאו הופיעה לראשונה בהיצע של רנו בשנת 1990 ומאז נמכרו מעל 16 מיליון יחידות של הדגם. הקטנטונת כבר החליפה חמישה דורות, יש לה גרסת ספורט RS, שני פרסי "מכונית השנה באירופה" ותואר המכונית הצרפתית הכי נמכרת בעולם.
עיצוב חיצוני
הדור החמישי של קליאו יצא בשנת 2019. גרסה זו של המכונית נראית סימפטית גם היום: יחידות תאורה אקספרסיביות יחד עם ה"סוגריים" האופייניים המתעקלים מתחת לפנסים, סמל המעוין בציפוי כרום ב"מקור" של הגריל – המכונית נראית מסוגננת ויוצרת רושם שהיא יקרה מהסגמנט האמיתי שלה.
לאחר העדכון החרטום נהיה טכנוקרטי יותר: הגריל הוגדל וקיבל עיצוב בצורת שורות של קווקווים, הלוגו החדש של המותג הצרפתי מעביר רעיון של חסכוניות ושפע הלדים מסודרים בצורה המזכירה ניבים של סוס ים. מצב הרוח הכללי לא השתנה. מאחור גם הופיעו מספר חידושים, דוגמת המילוי החדש של הפנסים. עם זאת, אורך המרכב נשאר זהה: 4,053 מ"מ.
חלל פנימי
כדי לזהות את קליאו המעודכנת מתוך תא הנוסעים יש לעצום עיניים ולהפעיל את חוש המישוש. המושבים מרופדים בבד Tencel חדש, המיוצר עם שימוש בחומרים ממוחזרים (לשם הולכים בקבוקי הפלסטיק!). ולא משנה איפה תגעו, לא תצליחו למצוא עור אמיתי: הוא לא מוצע יותר. נותרו לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל "7 או "10 ומסך מערכת המדיה Easy Link בגודל "7 או "9,3. בחלל הפנימי השמרני בולט פרט קטן – הטריקולור הצרפתי.
מערכת הנעה
בחלק הטכני חל צמצום. אך אל דאגה, מגוון המנועים הרחב (בנזין, גז, היברידים ואפילו דיזל) כמעט ולא נפגע מכך. הסירו רק מנוע אחד: בנזין 1,3 ליטר הגרסה הבכירה. כל הגרסאות של רנו קליאו 2023 עם מנוע בעירה פנימית יותר לא מוצעות עם גיר רציף או רובוטי – קשה להאמין, אך נשאר רק הגיר הידני הפרימיטיבי. הגרסאות ההיברידיות קליאו E-Tech צוידו במנוע 1,6 ליטר בהספק 94 כ"ס בשילוב עם מנוע חשמלי בהספק 69 כ"ס, ההספק הכולל של המערכת מגיע ל-145 כ"ס. ליחידת כוח כזאת משודכת תיבת הילוכים רובוטית. קיבולת הסוללה היא מצחיקה, 1,2 קוט"ש בלבד, אבל היא מאפשר לזנק ממקום ללא הפעלת מנוע הדלק. צריכת הדלק של הרכבים ההיברידיים היא משמחת: 4,1 ליטר ל-100 ק"מ.