מיצובישי טרייטון – טנדר מאת יצרנית רכב היפנית Mitsubishi Motors, נמצא בייצור משנת 1978. הדגם המודרני החל משנת 2006 נושא את השם "טרייטון". מוצע בתצורת 2 דלתות 2 מקומות תחת שם Single Cab, בתצורת 2 דלתות 4 מקומות ישיבה Clab Cab, וגם 4 דלתות 5 מקומות ישיבה Double Cab. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור החמיש
מיצובישי טריטון ‏2018. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 5 דור, שדרוג
AUTOBOOM

טנדר מיצובישי טרייטון. דור 5 מתיחת פנים (2018)

מיצובישי טריטון ‏2018. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 5 דור, שדרוג

מיצובישי טרייטון – טנדר מאת יצרנית רכב היפנית Mitsubishi Motors, נמצא בייצור משנת 1978. הדגם המודרני החל משנת 2006 נושא את השם "טרייטון". מוצע בתצורת 2 דלתות 2 מקומות תחת שם Single Cab, בתצורת 2 דלתות 4 מקומות ישיבה Clab Cab, וגם 4 דלתות 5 מקומות ישיבה Double Cab. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור החמישי של הטנדר לאחר מתיחת פנים ב- 2018.

הטנדר אשר חודש עקב מתיחת פנים בשנת 2018 ממשיך את מסורות קודמיו בתפקיד והולך ומשתפר. הוא מחזיק במספר תארי "רכב שטח של השנה" ו-"טנדר השנה" במדינות שונות. חברת מיצובישי מחשיבה את טרייטון לדגם בעל חשיבות אסטרטגית וגאים שהגרסה המעודכנת זכתה כה מהר להכרה בין בעלי ומעריצי טנדרים. היצרנית בטוחה: הרכב החדש נהיה עמיד, פרודוקטיבי ואמין עוד יותר, ועם זאת גם יותר נאה ונוח. נשמר כושר העמסה של טון.

הטנדרים שנועדו להובלת מטען ושרידה בתנאים קשים כיום יכולים להשוויץ בחזות מסוגננת, ללא שום הנחות על מקורם הפשוט. והדור האחרון והחמישי של מיצובישי טרייטון לאחר מתיחת פנים ב- 2018 הינו ללא ספק דוגמה טובה לכך.

מבחוץ ומבפנים

המותג היפני תמיד הקדיש תשומת לב רבה למראה החיצוני, ודגם זה פותח קונספט עיצוב חדש מאת המותג, סגנון Dynamic Shield. הופעה חיצונית חדשה בעלת קווים קטועים נראית אנרגטית ואגרסיבית: פגוש קדמי עוצמתי, "בארות" של יחידות תאורה הדו-קומיות. בפרופיל הטנדר מזכיר את הדור הקודם, אולם הפרופורציות מעט שונות: המרכב התארך ב- 20 מ"מ (5225 מ"מ) וגבה ב- 10 מ"מ (1815 מ"מ), עומק תא המטען גדל ב- 15 מ"מ (865 מ"מ), וקו מכסה המטען הורם ב- 40 מ"מ. מרווח גחון של מיצובישי טרייטון שנת 2016 העומד על 205 מ"מ עם גלגלים סטנדרטיים (כעת בעלי קוטר של 18 אינץ') מאפשר לנהג לבחון את יכולות הטנדר לכבוש מסלולי שטח בביטחון. המתלים לא השתנו: מלפנים עצמאיים עם עצמות עצה כפולות, מאחורה סרן קשיח עם קפיצי עלים. הבלמים מלפנים מאווררים, מאחורה – בלמי תוף.

בטרייטון החדש נוכחת טכנולוגיית מרכב בטיחותי RISE המספקת ספיגת ופיזור אנרגיה אפקטיביים בעת התנגשות, ושימוש בפלדות חוזק גבוה במבנה המרכב יוצר קפסולה עבור הנוסעים בעלת רמת התנגדות לדפורמציה גבוהה. עמידות לפיתול של שלדת L200 המעודכן השתפרה ב- 7%. הודות לכך הושגה התנהגות כביש ויציבות משופרת, ובנוסף הפחתת רעשים בתא הנוסעים ושיפור נוחות על ידי הפחתת רטט מרכב.

בתא הנוסעים חודש הפאנל הקדמי, הותקנה פריסת מחוונים חדשה. תא הנוסעים נהיה רך ומסוגנן יותר. לנוחות בטנדר, אותה ניתן להשוות עם נוחות נהיגה במכונית נוסעים רגילה, הוסיפו מספר אופציות: כוונון הגה בשני כיוונים, בקרת אקלים מפוצלת דיגיטאלית, חיבורי USB על הקונסולה המרכזית ועבור נוסעים מאחורה, שני מדפים לפלאפונים. שימושיים למדי גם מצלמה אחורית וחיישן גשם. עכשיו על קורת B בתא הנוסעים מותקנות ידיות אחיזה טבעתיות נוחות המסייעות לנוסעים להיכנס לשורת מושבים האחורית.

מנועים ורמות גימור

מיצובישי טרייטון שנת 2020/2021 מוצע בחמש רמות גימור. בהנעה אחורית – Invite ו- Instyle, בהנעה כפולה – Desert, Dakar ו- Dakar SE הבכירה.

מוצעת בחירה בין תיבה ידנית או אוטומטית עם פקדי העברת הילוכים על ההגה. לשתיהן 6 הילוכים – לפני מתיחת פנים לאוטומטית היו 5. נמשיך את נושא תיבת ההילוכים ונציין את הדבר הבא: הטרייטון יכול להיות טנדר פשוט עם הנעה אחורית וגיר ידני, או יכול להצטייד במערכת אגדית בעלת היסטוריה של שלושים שנה – Super Select, עם הילוך נמוך ודיפרנציאל מרכזי. מנוע מוצע רק אחד, אך הוא ראוי בהחלט: טורבו דיזל עם מצנן ביניים בנפח 2,2 ליטר. מגדש טורבו בגיאומטריה משתנה מאפשר להפיק 150 כ"ס בעד 3500 סל"ד. מומנט מרבי גם מרשים למדי – 408Nm בעת 1750-2250 סל"ד. רמת פליטת מזהמים הופחתה.

ובכן, בקרת אקלים דיגיטאלית, בקרת שיוט הנשלטת באמצעות כפתורים על ההגה, ציפוי עור להגה ושליטה במערכת השמע כמו כן מההגה כיום זמינים בכל רמות גימור של טרייטון שנת 2020/2021 המיובאת לישראל. בגרסאות Dakar ו- Dakar SE הבכירות הופיעו מערכות עזר כגון בקרת סטייה מנתיב וזיהוי מכשולים באמצעות לייזר המסוגלת לעצור את הרכב במצב חירום. יתר על כן, Dakar SE מצויד בכפתור התנעה, חימום מושבים קדמיים, הדלקת/כיבוי אור גבוה באופן אוטונומי למניעת סנוור רכב מתקרב, ושמונה חיישנים מלפנים ומאחורה משגיחים שהתחלת תנועה קדימה או ברוורס תהיה בטיחותית (שטחים מתים תחת שליטה!).

נחזור לעבר! איזה דגם מיצובישי הכי אגדי?
1 קול