פורשה מייצרת את ה-911 האגדית והנצחית שלה מאז שנת 1964. בשנים האחרונות מכונית הספורט התחדשה בגרסאות רבות, החדשה ביותר מהן היא קאררה T. דרך אגב, המכונית הראשונה עם האינדקס "T" הופיעה עוד בשנת 1968. פורשה 991 קאררה T החדשה הוצגה באוקטובר 2022. המכונית במרכב קופה ירדה במשקל: הוסרה שורת המושבים השנייה וחלק מבידוד הרעשים
פורשה 911 ‏2018. מרכב, צורה. קופה, 8 דור
AUTOBOOM

פורשה 911 קאררה T החדשה. דיאטה לגנדרנית

פורשה 911 ‏2018. מרכב, צורה. קופה, 8 דור

פורשה מייצרת את ה-911 האגדית והנצחית שלה מאז שנת 1964. בשנים האחרונות מכונית הספורט התחדשה בגרסאות רבות, החדשה ביותר מהן היא קאררה T. דרך אגב, המכונית הראשונה עם האינדקס "T" הופיעה עוד בשנת 1968. פורשה 991 קאררה T החדשה הוצגה באוקטובר 2022. המכונית במרכב קופה ירדה במשקל: הוסרה שורת המושבים השנייה וחלק מבידוד הרעשים, השתמשו בחלונות ובמצבר מוקלים והתקינו תיבת הילוכים ידנית כברירת מחדל – דיאטה מצוינת! האות "T" בשם מצביעה על כך שזוהי גרסת Touring, כלומר אחת מהגרסאות הפשוטות (והזולות) יותר של שנות ה-70, שהביאו לבעליהן לא פחות הנאה בהשוואה לגרסאות היקרות יותר.

Porsche 911 2018. Coupe, 8 generation.

בשנת 2022 בישראל מוצעת גרסת הדור השמיני של פורשה 911 שנת 2018 בצורות מרכב קופה, קבריולט או טארגה. מכונית הקופה ה"פשוטה" ביותר בגרסת קאררה הבסיסית תעלה החל מ-929,815 ₪, על גרסת Turbo S עם הנעה כפולה ומנוע בהספק 650 כ"ס תצטרכו כבר להוציא 1,849,815 ₪. המחיר של גרסה בעלת גג פתוח מתחיל מ-1,029,815 ₪ (נתונים לשנת 2022).

הידעתם?

למרות שלגרסת T אין דינמיקה מרשימה אם משווים לשאר הגרסאות של 911, היא מתמקדת אך ורק בנהג: היצרנים שמו דגש מיוחד על האבזור הספורטיבי. פורשה 911 קאררה T החדשה תופסת את מקומה בקו הדגמים בין גרסת קאררה הסטנדרטית לבין גרסת ה-S בעלת ביצועים גבוהים יותר. הסוכנויות האירופיות כבר התחילו לקבל הזמנות, הדגם החדש יופיע בשוק בפברואר 2023, התאריכים המדויקים ייחשפו מאוחר יותר. המחיר ההתחלתי בארץ המוצא של המכונית, גרמניה, יעמוד על 123,845 יורו (גרסת קאררה הבסיסית – 113,492 יורו).

עיצוב חיצוני

בעיצוב החיצוני הופיעו דגשים אפורים כהים: קטעים בבתי מראות הצד, הכיתובים על הדלתות ובחלק האחורי וכן רצועות דקורטיביות הממוקמות על השבכה מאחור. המכונית החדשה ירשה מקאררה S הספורטיבית את הג'נטים בצבע אפור טיטניום: בקוטר "20 בסרן הקדמי ו-"21 בסרן האחורי. יותר מכך, הגרסה נבדלת בקצוות אגזוז אחרים בצבע שחור מבריק.

חלל פנימי

בעיצוב של תא הנוסעים נעשה שימוש בלוחות דקורטיביים בצבע שחור מט עם תוספות מבריקות. תמורת תשלום נוסף מוצעת חבילה עם חגורות בטיחות אפורות או ירוקות, קווי תפירה קונטרסטיים, שטיחים אחרים ומשענות ראש עם שם הדגם. מפרט האבזור הבסיסי כבר כולל הגה GT ספורטיבי ומושבי Plus ספורטיביים עם כוונון חשמלי לארבעה כיוונים, תמורת תשלום נוסף ניתן להתקין מושבי ספורט Plus אדפטיביים עם כוונון ל-18 כיוונים או מושבי ספורט קלים עם ריפוד הקטעים המרכזיים בחומר Race-Tex. שורת המושבים השנייה לא נכללת כעיקרון, השמשה הפכה לדקה יותר ובידוד הרעשים הצטמצם. זוהי התוצאה של "הדיאטה"! פורשה 911 קאררה T שנת 2023 אכן ירדה במשקל והפכה לגרסה הסדרתית הקלה ביותר של 911 עם המנוע הבסיסי: המכונית עם תיבה ידנית שוקלת 1,470 ק"ג (פחות ב-35 ק"ג מאשר 911 קאררה עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית סטנדרטית).

יחידות כוח ושאסי

פורשה 911 ‏2018. קונסולת הילוכים מרכזית. קופה, 8 דור
בגרסה הבסיסית הותקנה תיבת 7 הילוכים ידנית

על-מנת להפוך את פורשה 911 קאררה T לקלה יותר בגרסה הבסיסית, הותקנה תיבת 7 הילוכים ידנית (בתור אופציה אוטומטית 8 הילוכים PDK) ומצבר מוקטן. גרסת T קיבלה מתלים אדפטיביים PASM ומרווח גחון מוקטן ב-10 מ"מ. מפרט האבזור הבסיסי כולל: חבילת Sport Chrono, מערכת חלוקת מומנט אלקטרונית Porsche Torque Vectoring (PTV) ודיפרנציאל ננעל ידני. בתור אופציה זמינה מערכת היגוי כפול. המנוע לא השתנה, זהו אותו מנוע בי-טורבו 6 צילינדרים בנפח 3 ליטר המפיק 385 כ"ס ומומנט מרבי של 450Nm. מכונית הספורט מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4,5 שניות והמהירות המרבית שלה היא 291 קמ"ש.

הידעתם שתצורת המנוע האחורי במכוניות עם הספק גבוה היא דבר נדיר במיוחד בהיסטורית תעשיית הרכב העולמית, זהו המאפיין הייחודי הראשון של פורשה 911. המאפיין השני הוא העיצוב החיצוני שעובר מדור לדור ומאפשר לזהות את המכונית בקלות בזרם התנועה. המאפיין השלישי: מחיר נגיש יחסית ונתוני הספק גבוהים.

מעניין
ומה אתם עושים כדי לרדת במשקל?
5 קולות