פורשה פאנאמרה החדשה: ארבע גרסאות היברידיות פלאג-אין, מנועים חשמליים עוצמתיים וסוללה מוגדלת
פורשה חשפה את תאריך הבכורה של הדור השלישי למכונית הספורט במרכבי ליפטבק וסטיישן. פורשה פאנאמרה החדשה תצא ב-24 בנובמבר 2023. עד כה מובטחים מנועים חשמליים עוצמתיים יותר, גרסאות היברידיות פלאג-אין וסוללות מוגדלות. אבל למעשה, הדור השלישי הוא רק מתיחת פנים מקיפה של השני, שכן לא בוצעו שינויים עקרוניים בפלטפורמה.
פאנאמרה יצאה בשנת 2009. הדור השני הנוכחי מיוצר מ-2016 ועבר עדכון ב-2020. הדור השלישי יושק בסוף 2023 ויהפוך לאחרון עם מנוע בעירה פנימית! הדור הרביעי כבר יהיה חשמלי לחלוטין ויופיע קרוב יותר ל-2030. עליו כבר כתבנו קודם.
המכונית כמעט מוכנה: כרגע היא עוברת את המבחנים הסופיים באזורי אקלים וגיאוגרפיים שונים על כבישים רגילים ומסלולים מיוחדים. פורשה פאנאמרה החדשה תוצג ב-24 בנובמבר בפסטיבל Icons of Porsche בדובאי, הפופולרי מאוד בקרב מעריצי המותג.
לדגם יהיו ארבע גרסאות היברידיות פלאג-אין (כרגע יש שלוש), הגרסה הרביעית הנוספת תהיה העוצמתית מכולן הודות ליחידת הכוח המפיקה מעל 700 כ"ס! ההיברידיות ישמחו במנוע חשמלי חדש בעל הספק מוגבר (המנוע בדור הנוכחי מפיק 136 כ"ס ו-400Nm).
קיבולת הסוללה תוגדל מ-17,9 ל-25,9 קוט"ש. ובהתאם, יגדלו הספק המטען וטווח הנסיעה החשמלי. לגבי מנועי הבנזין ידוע רק שההיצע "יתעדכן באופן יסודי".
פורשה פאנאמרה החדשה מוצעת בישראל במרכב ליפטבק עם מנועי בנזין בהספק מ-330 עד 480 כ"ס או מערכת היברידית פלאג-אין (262, 560 ו-700 כ"ס) וכן במרכב סטיישן עם מנוע בנזין בהספק 480 כ"ס ושתי הגרסאות ההיברידיות העוצמתיות.
בדור השלישי של פורשה פאנאמרה יופיעו מתלי אוויר אדפטיביים (אופציה) ובולמי זעזועים אדפטיביים יותקנו כברירת מחדל. הגיוני לצפות למערכת מולטימדיה חדשה, ללוח מחוונים דיגיטלי, להרחבת מפרט מערכות הבטיחות וכתוצאה – להתייקרות.
דרך אגב, בהתחשב במגוון יחידות הכוח הרחב של פאנאמרה, הביקוש שלה בערך שווה לפורשה טייקן החשמלי…