הסדאן ההיברידי BYD סיל DM-i. יותר "כלבי ים" בבקשה!
השקת גרסה חשמלית לאחר גרסת בנזין היא תוכנית שגרתית בימינו. אבל יצרניות הרכב הסיניות שוברות סטריאוטיפים. הם הוציאו גרסה היברידית רק אחרי החשמלית. המכונית ההיברידית במרכב סדאן BYD סיל DM-i מצטרפת להיצע לצד הסדאן החשמלי והקרוסאובר סיל U. יותר "כלבי ים" טובים ושונים! ויותר מכירות.
BYD סיל הוא רכב חשמלי במרכב סדאן בעל מימדים בינוניים (אורך 4,800 מ"מ) המבוסס על פלטפורמת e3.0 שהוצג באפריל של 2022. נוצר כמתחרה לטסלה מודל 3. מצויד במערכת הנעה המפיקה מ-204 עד 530 כ"ס ובמערכת חשמל 800 וולט.
עיצוב חיצוני
הודות לסגנון המקורי של המותג בשם "Marine Aesthetics", שמאחד את הדגמים ה"ימיים" של BYD, כולל ההאצ'בק דולפין, כל הרכבים ממשפחת סיל דומים זה לזה. עם זאת, לא מדובר בהעתקה – המרכב של BYD סיל DM-i הוא מקורי, החל מהחרטום, קו הגג ואורך מכסה המנוע. באופן שונה עוצב גם החלק האחורי של המכוניות החשמלית וההיברידית, אבל הדלתות והמראות מאוד דומות. "כלב הים ההיברידי" מצויד בפנסי לד כברירת מחדל.
הקונספט של BYD סיל DM-i הוצג באביב של 2023 בתערוכת הרכב של שנחאי תחת השם BYD Destroyer 07. אך בסוף הוחלט לא להפוך אותו לדגם עצמאי, אלא לצרף למשפחת "כלבי הים".
הסדאן ההיברידי התארך ל-4,980 מ"מ, מה שעושה אותו ארוך ב-180 מ"מ מהדגם החשמלי. כמו כן, הוא ארוך ב-15 מ"מ (1,890 מ"מ) וגבוה ב-35 מ"מ (1,495 מ"מ). לעומת זאת, בסיס הגלגלים של DM-i קצר ב-20 מ"מ (2,900 מ"מ). כמקובל, הדגם החדש קיבל גלגלים גדולים למדי: בקוטר מ-17 עד 19 אינץ'.
תא נוסעים ואבזור
BYD סיל DM-i החדש מעוצב בסגנון ימי, כמו גם שאר "קרובי המשפחה" שלו. תא הנוסעים מהודר באלמנטים מעץ על הקונסולה המרכזית והדלתות. הטונל המרכזי ומשענת היד מציעים הרבה מקום לאחסון חפצים קטנים. מוצעות 6 רמות גימור לבחירה. יש גג פנורמי, מצלמות היקפיות וכן הלאה. מערכת השמע מסופקת על-ידי חברת Dynaudio.
המולטימדיה על בסיס המעבד Qualcomm 7325 קיבלה מערכת הפעלה DiLink 5.0 ומסך "15,6 שניתן לסובב ב-90 מעלות, ובכך להציב אותו באופן אופקי או אנכי. בנוסף, יש תצוגה עילית. גודל לוח המחוונים – "10,25.
מערכת הנעה
עבור BYD סיל DM-i שנת 2023/2024 ההיברידי פיתחו 3 גרסאות.
- הבסיסית מצוידת במנוע חשמלי (197 כ"ס ו-325Nm) ומנוע בנזין 1,5 ליטר (110 כ"ס ו-135Nm) הפועל בתור גנרטור. ככלל, דגם כזה נוסע על אנרגיה חשמלית, אך מסוגל לתפקד גם במצב מקביל, כאשר מנוע הבנזין מתחבר לגלגלים. סוללת ליתיום-ברזל-פוספט בקיבולת 17,6 קוט"ש מציעה טווח נסיעה חשמלי של עד 100 ק"מ לפי מחזור WLTC. האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 8,2 שניות.
- הגרסה המתקדמת קיבלה מנוע חשמלי חזק יותר (218 כ"ס ו-325Nm) בשילוב עם מנוע טורבו 1,5 ליטר (139 כ"ס ו-231Nm). הסוללה היא זהה, 17,6 קוט"ש. אך היבריד כזה הוא מהיר יותר – מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 7,9 שניות.
- הגרסה ההיברידית הבכירה שמרה על אותם המנועים, אבל צוידה בסוללה מוגדלת: 30,7 קוט"ש. סדאן כזה מסוגל לעבור עד 160 ק"מ במצב חשמלי.
המהירות המרבית של כל הגרסאות מוגבלת ל-180 קמ"ש, צריכת הדלק לפי הדרכון עומדת על 3,6 ליטר ל-100 ק"מ, אך לא מצוין באיזו גרסה בדיוק של סיל מדובר. הדגם ההיברידי קיבל מתלים פשוטים יותר בהשוואה לסדאן החשמלי: תמוכות מקפרסון בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחור. BYD סיל DM-i לא יגיע עם הנעה כפולה.
את BYD סיל DM-i ההיברידי כבר ניתן להזמין בסין. המחיר נע בין 24 – 34 אלף דולר, בזמן שסיל החשמלי עולה מ-26 עד 38 אלף דולר.