סובארו BRZ החדשה. פוגשים בישראל
בישראל פוגשים את סובארו BRZ החדשה. הדור השני של מכונית הספורט הקומפקטית והקלה במרכב קופה עם הנעה אחורית יצא עוד בשנת 2021. הדגם החדש מעט השתנה בגודלו בהשוואה לדור הקודם, צויד במכסה מנוע, כנפיים וגג מאלומיניום, זכה לגידול של 60% בקשיחות המרכב וקיבל לוח מחוונים דיגיטלי מודרני, מסך מגע למולטימדיה, טכנולוגית בטיחות אקטיבית EyeSight, מתלים קשיחים יותר והכי חשוב – מנוע אטמוספרי חדש בנפח 2,4 ליטר עם הזרקה משולבת המפיק 228 כ"ס ו-249Nm. מי שאוהב נהיגה מהירה יכול לשמוח – בניגוד לרוב מכוניות הקופה הספורטיביות, היצירה של טויוטה וסובארו מוצעת במחיר בהחלט שפוי – מ-229,000 ש"ח.
כבר לרגע ההשקה סובארו BRZ זכתה בתארים רבים: "מכונית הספורט הטובה ביותר", "מכונית הספורט הזולה הטובה ביותר", "מכונית השנה", "מכונית הקופה של השנה". בריטניה, ארה"ב, קנדה, צרפת, אוסטרליה, ניו זילנד, יפן – התלהב כל העולם. אפילו מנחי טופ גיר חסרי הרחמים הותירו ביקורת מחמיאה מאוד על המכונית.
מבחוץ סובארו BRZ שנת 2023 נהייתה עוד יותר אגרסיבית ובולטת, מה שתורם לאופי הספורטיבי. פנסי הלד המודרניים עם מנגנון מעקב פנייה מספקים ראות טובה יותר בזמן חשוך. המכונית התארכה ב-30 מ"מ (4,264 מ"מ), למרות שבסיס הגלגלים גדל ב-5 מ"מ בלבד (2,575 מ"מ). הרוחב לא השנה (1,775 מ"מ), אך הגובה הוקטן ב-10 מ"מ (1,311 מ"מ). הצמיגים הסטנדרטיים הם Michelin PS4 215/40R18.
בתא הנוסעים הופיע לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "7 במקום שעונים אנלוגיים ומולטימדיה מודרנית עם מסך מגע "8 ותמיכת Android Auto ו-Apple CarPlay. מפרט האבזור כולל: מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני אור וגשם, מושבים ספורטיביים, מצלמה אחורית, ניטור שטחים מתים ועוד. בגרסה עם תיבת הילוכים אוטומטית יופיעו מערכות בטיחות מתקדמות: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סטיה מנתיב, ניטור עייפות הנהג, אור גבוה אוטומטי.
סובארו BRZ שנת 2023 תצויד במנוע 2,4 ליטר חדש המפיק יותר הספק ומומנט בהשוואה לקודם: 228 כ"ס ב-7,000 סל"ד ו-249Nm ב-3,700 סל"ד. לבחירה מוצעות שתי תיבות הילוכים: 6 הילוכים ידנית או אוטומטית CVT.
**דגם הקופה עם גיר ידני מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 6,3 שניות ומשיג מהירות מרבית של 226 קמ"ש. עם תיבה אוטומטית – 6,9 שניות ו-216 קמ"ש.
מערך המתלים נותר זהה: תמוכות מקפרסון בסרן הקדמי ועצמות עצה כפולות מאחור. עם זאת, המהנדסים הצליחו לעשות את BRZ החדשה נוקשה ויציבה יותר. בשני הסרנים מותקנים בלמי דיסק מאווררים. דיפרנציאל מוגבל החלקה נכלל במפרט האבזור הבסיסי.