סרס 5. תדמית ספורטיבית וגרסאות שונות
סרס 5 זהו קרסואובר במימדים בינוניים שיצא בסוף יולי של 2020, זהו הפיתוח המשותף של יצרנית הרכב סרס ושל חברת Huawei, אחת מהמובילות בעולם בתחום הטלקומוניקציה. בארץ המוצא שלו, בסין, לדגם נתנו שם מעט ארוך יותר, סרס SF5. הרכב יצא בלוק ספורטיבי ובמגוון גרסאות: חשמלית לחלוטין והיברידית טורית. זהו קרוסאובר עם עיצוב בולט, תא נוסעים מרווח, יחידת כוח מתקדמת ועם הנעה קדמית וכפולה. הגרסה החשמלית עוברת עד 500 ק"מ בין טעינות, ההיברידי הטורי משלב מצב עירוני עם טווח נסיעה של 150 ק"מ ומצב טווח נסיעה מוגבר עד 1000 ק"מ. הרכב כבר מיוצא לאירופה. המחיר בסין עומד על 63,900 יורו תמורת הגרסה הבסיסית ו-67,900 ו-74,900 על גרסאות עם הנעה כפולה.
Huawei, הספקית המובילה בעולם של מכשירים חכמים ותשתיות בתחום טכנולוגיות המידע והתקשורת, יחד עם Seres יצרו פתרון להגדלת טווח הנסיעה של רכבים חשמליים. מערכת HUAWEI DriveONE 3-in-1 לא רק מאריכה את טווח הנסיעה, אלא גם מגבירה את הביצועים לכדי רמה עולמית.
האם סרס 5 החדש חגיע לישראל? בינתיים לא ידוע. אצלנו בארץ משווק דגם אחר מהמותג הזה – הקרוסאובר הקומפקטי סרס 3 EV עם יחידת כוח חשמלית. בשנת 2022 המותג הסיני נכנס לעשרת המובילים בשוק הרכב החשמלי בישראל, מה שאומר רק דבר אחד: הנהגים אהבו את הדגם, גם בזכות המחיר שמחזיק תחרות בהחלט.
עיצוב חיצוני
סרס 5 החדש קיבל עיצוב בולט ומודגש ומרכיבים לא שגרתיים שקל לזכור, כמו למשל פנסי החזית המלוכסנים עם הפסים הנמרצים של אורות היום היוצאים מן הפנסים והנמתחים כלפי מטה. הזיגוג הצדדי מזכיר בצורתו פלך תפירה, הפנסים האחוריים מאוחדים לפס צר הנמתח לכל רוחב החלק האחורי של המרכב. קו הגג יורד לכיוון דלת תא המטען ומקדם הגרר של הרכב עומד על 0,278. הקרוסאובר זמין בשמונה צבעי מרכב ובחמישה צבעי תא הנוסעים, שאותם ניתן לשלב כאופציה. מימדי המרכב מתאימים לקטגוריה הבינונית: אורך 4,700 מ"מ, רוחב 1,930 מ"מ, גובה 1,625 מ"מ. בסיס הגלגלים – 2,875 מ"מ, מרווח גחון – 185 מ"מ.
חלל הפנים
תא הנוסעים יצא מינימליסטי. הפיצ'ר העיקרי שלו הוא מסך המולטימדיה האנכי בגודל "17 ששולט כמעט בכל הפונקציות. לרשות הנהג עומד לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12,3 והגה יפה עם תחתית קטומה. מושבי הספורט הקדמיים מצוידים בתמיכת צד מובהקת עם פונקצית אוורור, חימום ועיסוי. הפונקציה החכמה להתאמת הגדרות המושב מאפשרת להתיישב ולצאת מהרכב באופן נוח יותר. שורת המושבים השנייה מיועדת לשלושה נוסעים. תא המטען של סרס 5 לא מציע נפח נדיב – 367 ליטר בלבד. עם זאת, הקיבולת צומחת כמעט לקוב על-ידי קיפול המושבים האחוריים. מפרט האבזור הוא לא רע: תאורת לד מלאה, גלגלים בקוטר עד 20 אינץ', תצוגה עילית, גג פנורמי, בקרת אקלים מפוצלת, עוזר קולי. על הבטיחות אחראים בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמות היקפיות, ניטור שטחים מתים וסט כריות אוויר.
מערכת HUAWEI HiCar מאפשרת למשתמשים לעבור בין אפליקציות של הסמארטפון למחשב הראשי של הרכב ומספקת גישה לניווט, למוזיקה ולפונקציות אחרות בכל עת. לדוגמה, תוכלו לשמוע מוזיקה מהסמארטפון ברמקולים של הרכב. תפעול קולי אינטראקטיבי מאפשר להתרכז בנהיגה. HUAWEI HiCar מסוגל לחבר את הרכב למכשירים חכמים אחרים הנמצאים במערכת הפנים האוניברסלית של וואוויי ולשלוט, לדוגמה, במערכת האקלים הביתית או במסך חכם ממש מהרכב. מערכת השמע עם צליל היקפי קיבלה 11 רמקולים שעברו כוונון ממומחי HUAWEI SOUND ומומחי אקוסטיקה. בשילוב עם בידוד רעשים משופר השומר על השקט בתא הנוסעים ברמת 38 db (משתווה לשקט בספרייה), מערכת השמע מבטיחה איכות סאונד גבוהה.
יחידות כוח ושאסי
סרס 5 שנת 2023/2024 מיוצר בשתי גרסאות, שתיהן מגיעות עם הנעה קדמית או כפולה. השאסי מיוצר בעיקר מסגסוגות אלומיניום. בשני הסרנים מותקנים מתלים עצמאיים.
הגרסה החשמלית המלאה מצוידת במנוע חשמלי אחד או שניים. ההספק הכולל הוא 400 או 700 כ"ס, בהתאם. הקרוסאובר קיבל סוללת ליתיום-יון בקיבולת 88 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 500 ק"מ (לפי מחזור NEDC) בגרסה חד המנועית. מאפייני הדינמיקה על פי הנתונים של היוצרים מסין הם הבאים: האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3,5 שניות, מהירות מרבית 250 קמ"ש.
בגרסה ההיברידית הטורית מותקנים אותם מנועים חשמליים, אך בנוסף לכך גם מנוע טורבו בנזין 1,5 ליטר (122 כ"ס), הוא לא מחובר לגלגלים ומטרתו העיקרית היא להטעין את הסוללה בקיבולת 35 קוט"ש. מכונית כזאת מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 4,8 שניות ומהירותה המרבית היא 230 קמ"ש. צריכת הדלת עומדת על 1,1-1,2 ליטר ל-100 ק"מ. טווח הנסיעה החשמלי הוא 150 ק"מ בין טעינות, לאחר מכן מופעל הגנרטור. לכן טווח הנסיעה הכולל עומד על 1,000 ק"מ.
חשוב היצרנית תספק אחריות של 8 שנים (עד 160,000 ק"מ) על הסוללה, המנוע החשמלי ומערכת הבקרה וכן אחריות של 4 שנים (עד 100,000 ק"מ) על הרכב עצמו.