ערוץ היוטיוב Hagerty הגשים את חלומם של חובבי רכב רבים – להעמיד זו מול זו את המכוניות החשמליות הסדרתיות העוצמתיות ביותר בעולם ואת מכונית-העל עם מנוע הבעירה הפנימי. מירוץ בקו ישר בין הדגמים החשמליים זוהי כבר סיבה מספיק טובה לכתבה, אבל כאשר מדברים על הטובים ביותר, זה כבר כמעט כמו גמר המונדיאל. בדראג-רייס לקחו חלק שת
טסלה vs לוסיד vs בוגאטי. מי תיקח?
AUTOBOOM

טסלה vs לוסיד vs בוגאטי. מי תיקח?

טסלה vs לוסיד vs בוגאטי. מי תיקח?

ערוץ היוטיוב Hagerty הגשים את חלומם של חובבי רכב רבים – להעמיד זו מול זו את המכוניות החשמליות הסדרתיות העוצמתיות ביותר בעולם ואת מכונית-העל עם מנוע הבעירה הפנימי. מירוץ בקו ישר בין הדגמים החשמליים זוהי כבר סיבה מספיק טובה לכתבה, אבל כאשר מדברים על הטובים ביותר, זה כבר כמעט כמו גמר המונדיאל. בדראג-רייס לקחו חלק שתי המכוניות החשמליות העוצמתיות ביותר בעולם בעלות שלושה מנועים – לוסיד אייר Sapphire שעולה בערך 250,000 דולר וטסלה מודל S פלייד שעולה 136,000 דולר ו"הרוצחת" של אינספור מכוניות בעלות ביצועים גבוהים על הדראג-סטריפ. מולם תתחרה אחת ממכוניות ההיפר החזקות בעולם עם מנוע הבעירה הפנימי הסטנדרטי, בוגאטי שירון Pur Sport בעלת מנוע הבנזין שיצאה במהדורה מוגבלת, מחירה 3 מיליון יורו. ולקינוח הציבו מולן גם את אופנוע העל Ducati Panigale V4 SP2. ובכן, טסלה, לוסיד, או בוגאטי: מי תזכה?

Bugatti, Lucid and Tesla brought together in drag racing

אוקיי-אוקיי, נשבור את המתח: המנצחת היא לוסיד אייר בגרסתה הבכירה Sapphire! טסלה מודל S פלייד הייתה האחרונה מתוך השלישייה. בוגאטי שירון עם מנוע המפיק 1,500 כ"ס לקח מקום השני. האופנוע Ducati Panigale V4 SP2 חצה את נקודת ה-402 מטר כמעט באותו זמן עם טסלה ובוגאטי, אבל ההפסיד גם הוא ללוסיד. כתוצאה מכך, לוסיד אייר יכולה להיחשב בצדק לא רק למכונית החשמלית בעלת טווח הנסיעה הארוך ביותר בעולם (עד 837 ק"מ), אלא גם למכונית הסדרתית המהירה ביותר!

המספרים

לוסיד אייר ‏2021. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור
9,1 שניות מרשימות במיוחד במהירות של 156 מייל/שעה (251 קמ"ש).

לוסיד אייר ספייר חצתה את נקודת הרבע מייל (402 מטר) לאחר פרק זמן מרשים במיוחד, 9,1 שניות, במהירות של 156 מייל/שעה (251 קמ"ש). בוגאטי שירון Pur Sport, למרות שפיגרה מאחורי הצמד החשמלי בהתחלה, סיימה את המרוץ תוך 9,3 שניות במהירות 156 מייל/שעה (251 קמ"ש). טסלה מודל S פלייד, הזולה ביותר מכל המשתתפים, סיימה עם התוצאה של 9,3 שניות ו-245 קמ"ש. אופנוע העל Panigale V4 SP2 השיג גם הוא את התוצאה של 9,3 שניות, במהירות של 157 מייל/שעה (257 קמ"ש).

מי נגד מי

לוסיד אייר ספייר

באופן לא פורמלי, לוסיד יצרה את מכונית העל החשמלית בתור מתחרה למודל S, אמנם רשמית היא מכחישה זאת. אייר הראשונה הופיעה בשנת 2021 וקיבלה יחידת כוח בהספק 1,050 כ"ס (גרסת Grand Touring Performance), גרסה דו המנועית הבכירה הפיקה 1,126 כ"ס. אבל זה לא היה מספיק כדי לעקוף את מודל S פלייד עם שלושת המנועים שלה: במקום שני מנועים הותקנו שלושה, ההספק הכולל הוגבר ל-1,200 כ"ס. כך "נולדה" ספייר החדשה. בסרן האחורי שלה מותקנים שני מנועים, אחד בכל גלגל. כתוצאה, בשילוב עם תאוצה מהירה במיוחד המשקל של המכונית עד כדי כך "נדחף" לאחור שהגלגלים הקדמיים בקושי תורמים לזינוק המכונית מהמקום. למרות שגם שם מותקן מנוע! בקיצור, קיבלנו טיל: האצה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-2 שניות, המהירות המרבית עולה על 322 קמ"ש.

טסלה מודל S פלייד

מצוידת גם היא בשלושה מנועים, אבל בהספק של 1,020 כ"ס "בלבד". זוהי המכונית החשמלית המהירה ביותר בתולדות המותג, גרסת סדאן הדגל החשמלי מודל S בעלת ביצועים הגבוהים. המהירות המרבית קרובה ל-320 קמ"ש, ההאצה ל-100 קמ"ש לוקחת פחות מ-2 שניות. טווח הנסיעה בין הטעינות אמור לעלות על 630–640 ק"מ (בינתיים אפשר לומר חד-משמעית שהוא יותר מ-600 ק"מ). יחד עם זאת, מספיק להטעין את המכונית במשך 15 דקות כדי לקבל חצי מטווח הנסיעה המרבי. דרך אגב, כיום בישראל ניתן לרכוש את גרסת הדור הראשון של טסלה מודל S לאחר מתיחת פנים שנת 2021 ב-385,520 ₪, גרסת פלייד תלת המנועית תעלה בערך 825,955 ₪ (המחירים מעודכנים נכון לסוף שנת 2022).

בוגאטי שירון Pur Sport

*בוגאטי שירון Pur Sport נוצרה לכבוד הניצחון של לוי שירון בגראן-פרי של צרפת בשנת 1931. בסך הכל יוצרו 60 עותקים. המחיר ההתחלתי עומד על 3 מיליון יורו. מכונית ההיפר מצוידת במנוע W16 עם 4 טורבינות בנפח 8 ליטר המפיק 1,500 כ"ס בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטית והנעה כפולה. מנוע 8 ליטר W16 האגדי הופיע לראשונה בבוגאטי ויירון בשנת 2005. הדגם האחרון של המותג עם המנוע הזה היה הרודסטר בוגאטי שירון W16 מיסטרל, שמפיקה 1,600 כ"ס ויכולה להשיג מהירות מרבית של 420 קמ"ש. הגדרות השאסי של גרסת הספורט "הטהורה" והתמסורת הם מיוחדים, יש לה לוח בקרה משלה ייחודי ביחידת הכוח, כנף אחורית קבועה באורך של כמעט שני מטרים ומעט חלקים מוקלים, כגון הלוחיות התומכות של הקליפרים וקצוות אגזוז מטיטניום. האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 2,3 שניות, המהירות המרבית עומדת על סך 350 קמ"ש.

Ducati Panigale V4 SP2

אופנוע-על המצויד במנוע 1,1 ליטר בעל הספק מוגבר מ-210 ל-228 כ"ס הודות למערכת פליטה מטיטניום מבית Akrapovic.

הערה

מודל S פלייד סיימה עקיפה במעגל ה"קצר" (20,6 ק"מ) תוך 7 דקות ו-30,9 שניות, המהירות הממוצעת הייתה 166,3 קמ"ש.

קשה להאמין שטסלה תסכים להשלים עם ההפסד הזה. למרות שתנאי המרוץ נתונים לוויכוח, שכן ספייר קרובה יותר לאב טיפוס מאשר למכונית סדרתית ופלייד היא מכונית הרבה יותר נגישה, אך זה לא משנה את העובדה שמודל S המהירה ביותר שמיוצרת כיום, הפסידה במרוץ. טסלה זאת חברה תחרותית במיוחד. זוכרים, עד כמה קשה היא עבדה כדי לקבוע שיא חדש בנורבורגרינג? מודל S פלייד סיימה עיקוף במסלול הטבעת ה"קצר" (20,6 ק"מ) תוך 7 דקות ו-30,9 שניות, המהירות הממוצעת עמדה על 166,3 קמ"ש. זהו שיא בנורבורגרינג, אבל רק בין הרכבים החשמליים, היא עדיין רחוקה מלהיות האלופה האולטימטיבית. מצד שני, חשוב לזכור כי מודל S פלייד עדיין לא חשפה את הפוטנציאל המלא שלה במצבה הנוכחי. לדברי טסלה, המהירות המרבית של מודל S פלייד, 200 מייל/שעה (322 קמ"ש), תיפתח מאוחר יותר כאשר החברה תוציא סט בלמים קרבון-קרמיים ואת חבילת Track Pack המיוחלת.

הצביעו עם הלב: את מי אתם הכי אוהבים מפה?
36 קולות