ניסאן ג'וק – מיני קרוסאובר מבית חברת Nissan היפנית, נמצא בייצור משנת 2010. ב- 2019 נחשף הדור השני לקרוסאובר, והוא זה שניתן לרכוש היום בישראל (נכון לשנת 2021).
ניסאן ג'וק ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור
AUTOBOOM

ניסאן ג'וק. גנדרן חקטן

ניסאן ג'וק ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

ניסאן ג'וק – מיני קרוסאובר מבית חברת Nissan היפנית, נמצא בייצור משנת 2010. ב- 2019 נחשף הדור השני לקרוסאובר, והוא זה שניתן לרכוש היום בישראל (נכון לשנת 2021).

דור ראשון

יוצר בין השנים 2010 ל- 2020. ג'וק הראשון מורכב על פלטפורמת «Nissan V» אותה הוא חולק עם ניסאן מיקרה דור 4 ועם המכונית החשמלית LEAF. ג'וק הסדרתי, המבוסס על הקונספט Qazana, בקו הדגמים של ניסאן תופס עמדה בין המיניוואן Note לקרוסאובר Qashqai. הנה המימדיו: 4135 מ"מ לאורך, 1765 מ"מ לרוחב, ו- 1570 מ"מ לגובה. בסיס הגלגלים (2530 מ"מ) קצר ב- 7 ס"מ בלבד מזה של Note, וב- 10 מזה של קשקאי. עיצוב לא טריוויאלי, צורת מרכב בלתי שגרתית – את הניסאן הקטן בקלות אפשר לזהות מרחוק. הופעתו הבולטת והייחודית מושכת מספר רב של לקוחות.

ג'וק מצויד בהנעה קדמית או בפיתוח החדיש של ניסאן – מערכת הנעה כפולה אלקטרונית All-Mode 4×4-i עם חלוקת מומנט וקטורית. המתלים הקדמיים של ניסאן ג'וק – מסוג מקפרסון, בגרסאות הנעה קדמית בסרן האחורי מותקן מוט פיתול הפחות יקר, בדגמים בעלי הנעה כפולה – מתלה רב-חיבורי. בגרסאות הנעה כפולה מערכת מחלקת את המומנט בין הסרנים (לאחורי מגיעה מקסימום מחצית), מעניין, שבמבנה הסרן האחורי מותקנים שני מצמדים נפרדים – אחד לכל גלגל. מערכת כזו מאפשרת לבצע חלוקת מומנט וקטורית – הרכב נכנס לפניות עם ביטחון רב יותר.

חטיבות כוח:

  • 1,5 ליטר, 114 כ"ס, בנזין, גיר רציף CVT, הנעה קדמית
  • 1,6 ליטר, 190 כ"ס, בנזין, גיר רציף, הנעה קדמית
  • 1,6 ליטר, 190 כ"ס, בנזין, גיר רציף, הנעה כפולה (4WD) – גרסה זו נקראת Four
  • 1,6 ליטר, 200 כ"ס, בנזין, גיר רציף, הנעה כפולה (4WD) – הגרסה העוצמתית ביותר מאת Nismo, חטיבת הספורט של ניסאן

רמת גימור הבסיסית כוללת מראות חשמליות עם חימום, חלונות חשמל, מושב נהג מתכוונן לגובה, חימום מושבים קדמיים, מזגן עם פילטר פנימי, פתחי מיזוג לשורה האחורית, מחשב דרך, כוונון בהירות תאורת לוח מחוונים, חיישן טמפרטורה חיצונית, הגה רב-תכליתי עם שליטה במערכת שמע (רדיו-דיסק עם בלוטוס ו- 4 רמקולים) ומערכת "hands-free". ברמת גימור Nismo המרכב ותא הנוסעים מעוצבים בסגנון ספורטיבי ייחודי. את הבטיחות ברכב סיפקו שפע עוזרים אלקטרוניים, כריות אוויר קדמיות וצדדיות, ובמבחני הריסוק Euro NCAP הרכב הקומפקטי קיבל את הציון הגבוהה ביותר – 5 כוכבים.

עיצוב לא טריוויאלי, צורת מרכב בלתי שגרתית – את הניסאן הקטן בקלות אפשר לזהות מרחוק. הופעתו הבולטת והייחודית מושכת מספר רב של לקוחות.

ניסאן ג'וק – קרוסאובר קומפקטי עירוני טיפוסי. אין לצפות מרווח נדיב במיוחד – במצב סטנדרטי לתא המטען נפח של 251 ליטר, ועם מושבים אחוריים מקופלים – 579 ליטר. בין החסרונות הנוספים אפשר לציין שורת מושבים אחורית צפופה בגלל צורת המרכב היחודית, תקרה נמוכה ופתח דלתות אחוריות צר. מצד שני, הרכב נוח בחנייה ובתמרון, ועם מרווח גחון של 170-180 מ"מ אפשר להתמודד בביטחון רב יותר עם מכשולים לא גדולים, ובגרסת הנעה כפולה – אפילו לנהוג בתנאי שטח קלים, כמובן, בהתחשבות בגיר רציף.

מתיחת פנים 2014

ניסאן ג'וק לאחר עדכון ב- 2014 זכה לפנסי LED קדמיים, "קשת" שונה מסביב ללוגו, מצלמה אחורית, Keyless Go ובלוטוס. כמו כן, הוצג מנוע בנזין חדש ועוצמתי יותר MR16DDT בעל מגדש טורבו והזרקה ישירה. האבזור הבסיסי של הרכב כלל אורות יום LED, חימום מושבים קדמיים, מראות וחלונות תחשמל.

רמות גימור:

  • XE הציעה מזגן ומראות חיצוניות בצבע המרכב, מחשב דרך, חיישן טמפרטורה חיצונית.
  • SE צוידה בבקרת אקלים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות ושליטה מההגה, מערכת Nissan Dynamic Control System עם צג רב-תכליתי צבעוני, מערכת שמע עם נגן CD / MP3, בלוטוס, USB / iPod, מערכת צליל היקפי Arkamys.
  • +SE כללה מצלמה אחורית, ניווט ומערכת אינפוטיינמנט Nissan Connect בעלת מסך מגע צבעוני בגודל 5.8 אינץ'.
  • LE סיפקה מושבים בריפוד עור, מראות מתקפלות חשמליות, מערכת ניווט ומולטימדיה Nissan Connect 2.0, קומפלקס מערכות בטיחות אקטיבית Nissan Safety Shield.
  • גרסת Nismo RS ה"חמה" נבדלה לא רק במנוע בהספק מוגבר, אלא גם בדגשים ספורטיביים בעיצוב החוץ והפנים.

דור שני

נמצא בייצור משנת 2019 עד עתה (נתונים ל- 2021). כמו קודם, ניסאן ג'וק – רכב קטן וגבוה, אך גדול מבעבר. בעת אורך של 4,2 מטר הוא נמצא בין האצ'בק עירוני מיניאטורי ורכב משפחתי קומפקטי. מה שאומר שכעת נוסעים גבוהים יכולים להתיישב בשורה האחורית, גם אם מלפנים יושבים מבוגרים. נפח תא המטען גדל ב- 20% בהשוואה לדור קודם, עד 442 ליטר.

ניסאן ג'וק החדש מבוסס על פלטפורמת רנו-ניסאן משותפת «CMF-B» (על גביה מורכבים רנו קליאו דור 5 ורנו קפצ'ור דור 2). לו ארכיטקטורה סטנדרטית למדי עם תמוכות מקפרסון בסרן הקדמי וקורת פיתול באחורי. המנוע הרוחבי מניע את הגלגלים הקדמיים בלבד.

מבפנים ג'וק החדש נראה שגרתי, אולם נוכחים מספר פרטים מקוריים: פתחי מיזוג עגולים ודגשים צבעוניים במספר רמות גימור התופסים את העין. הרכב קיבל סט מלא של מערכות בטיחות אקטיבית ואלקטרוניקה אחרת, ובנוסף מתיידד עם סמארטפונים. באופן כללי התצורה סטנדרטית: מושב נהג עם אפשרויות כוונון נרחבות, הגה קטן וידית הילוכים המקורבת יותר לנהג. בנוגע לראות: לא תראו הרבה בחלון אחורי הקטן, אולם חלק מכובד ממכסה המנוע מופיע בשדה הראייה, ולתמרן במהירויות נמוכות לא יותר קשה בהשוואה לכל מכונית מיני אחרת.

ניסאן ג'וק החדש קיבל סט מלא של מערכות בטיחות אקטיבית ואלקטרוניקה אחרת, ובנוסף התיידד עם סמארטפונים.

ניסאן ג'וק 2020 מוצע עם מנוע אחד בלבד – 1,0 ליטר 3 צילינדרים. הודות למגדש טורבו הוא מפיק 117 כ"ס (86 קילוואט). ניתן לבחור בין שתי תיבות הילוכים: 6 היל' ידנית או 6 היל' אוטומטית דו-מצמדית. גיר רציף יותר לא זמין בדגם החדש. הדינאמיקה – מתונה למדי: תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש – תוך 10,4 שניות (עם תיבה ידנית). גיר 7 הילוכים רובוטי דו-מצמדי מוסיף 0,7 שנייה לזמן התאוצה. מהירות מרבית – 180 קמ"ש. בג'וק קיימת אפשרות בחירת מצבי נהיגה, כולל מצב Eco שהופך את הגז ל"צמיגי" מדי, ומצב Sport, בו ההגה נהפך כבד מאוד. כנהוג, המצב האופטימאלי הינו Normal, מאחר והרכב לא נהפך לספורטיבי באף אחד מהמצבים.

פנסי LED ובלם חנייה חשמלי נכללים כברירת מחדל בקרוסאובר שנת 2020/2021, בין אופציות – אקוסטיקה Bose ומערכת מדיה NissanConnect בעלת צג 8 אינץ'. יתר על כן, ניתן להזמין קומפלקס ProPilot המהווה בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכות בלימה אוטונומית ומניעת סטייה מנתיב.

איזה קרוסאובר קומפקטי לא תקנו לבת/בן זוג בתור מתנה ליום נישואין?
4 קולות