ניסאן נבארה. חבר ועוזר נאמן.
ניסאן נבארה – טנדר המיוצר על ידי חברת Nissan היפנית החל משנת 1985. זמין בגרסאות חד-קבינה, דו-קבינה וקבינה וחצי. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את דגמי טרום-עדכון של הדור הרביעי ודגמי שנת 2021 חדשים לאחר מודרניזציה.
למעשה הטנדרים הקלים Datsun Truck יוצרו ביפן על ידי ניסאן עוד משנת 1955 (עד 1997). אולם משנת 1983 הם החלו להימכר תחת המותג ניסאן, והשמות נבארה ופרונטיר הופיעו בשנת 1997. במספר שווקים (אוסטרליה, ניו-זילנד) כבר השתמשו בשם נבארה, לכן נחשב את שנת הולדתו של הטנדר ל- 1985: דווקא בשנה הזאת סדרת משאיות ורכבים קלים הוצאה למכירה תחת המותג ניסאן בשוק הרחב של אמריקה הצפונית. בשוק יפני המקומי הרכב נותר תחת השם ניסאן דאטסון.
דור ראשון
יוצר בין השנים 1985 ל- 1998. נבארה נבדל מהטנדרים הקודמים של דאטסון בכל הפחות בכך שהדגם היה זמין גלובאלית בשתי גרסאות. כל גרסה זכתה לעיצוב ייחודי של החזית.
- הראשונה, בעלת סימון "A", פותחה ביפן ושווקה עם קבינה וחצי או קבינה כפולה.
- השנייה, "S", פותחה בארה"ב בסטודיו העיצוב של ניסאן בקליפורניה.
הדור הראשון של נבארה, שנקרא Hardbody, היווה תחרות ישירה לטנדר הקומפקטי טויוטה היילקס. הרכב צויד בשני פנסים גדולים, קווי המתאר של המרכב היו מעוגלים אך אגרסיביים. לגרסת קבינה וחצי היה תא מטען 6 פוט (180 ס"מ) או 7 פוט (210 ס"מ). שווקים בינלאומיים (אסיה, אירופה, אפריקה הדרומית) קיבלו בנוסף גרסת Crew Cab (4 דלתות 5 מקומות) בעלת ארגז מטען מוקטן.
עבור הטנדר הוצעו המנועים הבאים: 2,4 מנוע קרבורטור ליטר 4 צילינדרים בהספק 106 כ"ס, אשר הוחלף בהמשך באחד בעל 130 כ"ס; 6 ציל' 3 ליטר. תיבת הילוכים – ידנית, אוטומטית הייתה בתור אופציה (3 הילוכים, מאוחר יותר 4). הגיע עם הנעה אחורית או כפולה. האבזור כלל מזגן, חלון הזזה אחורי, מערכת סטריאו וחלונות חשמל. בשנת 1993 התקיימה מתיחת פנים שהעניקה לוח מחוונים חדש וארגונומי יותר ועיצוב פנים משופר.
דור שני
יוצר בין השנים 1998 ל- 2007. בארה"ב הטנדר החדש כונה בשם פרונטיר (""Frontier מתפרש כ"חזית הפרריה"), מאוחר יותר הרכב הופיע באירופה תחת השם נבארה. הגרסה האירופאית צוידה במנוע 3,2 ליטר. כמו כן היו זמינים ארבעה מנועים נוספים בנפח 2,4 עד 3,3 ליטר. בארה"ב הטנדר צויד במנוע 2,4 ליטר, ומאוחר יותר ב- 3,3. בשנת 2001 כתוצאה ממתיחת פנים חזית המרכב השתנתה כמעט במלואה (הגריל במיוחד).
דור שלישי
יוצר בין השנים 2004 ל- 2015. נבארה השלישי חודש לחלוטין – מקומפקטי עבר לבינוני. הטנדר החדש אשר הורכב על גבי פלטפורמת Nissan F-Alpha החדשה היה מאוד דומה לטנדר הגדול עבור השוק האמריקאי ניסאן טיטאן. ייבוא הטנדר לאירופה החל בספטמבר 2006.
בארה"ב הרכב הצטייד במנוע 4 ליטר V6 בהספק 261 כ"ס או ב- 2,5 ליטר בהספק 152 כ"ס. באירופה וברוסיה הטנדר שווק עם מנוע 2,5 ליטר בהספק 174 כ"ס, ועם מנוע דיזל שכלל מגדש טורבו בגיאומטריה משתנה ומצנן ביניים. בתור תיבת הילוכים הוצעה 6 היל' ידנית או 5 היל' אוטומטית.
בשנת 2008 לאחר מתיחת פנים חל עדכון קל בתא הנוסעים, נוספה תמיכת בלוטוס. בשנת 2010 עודכנו מעט החזות ועיצוב הפנים. כמו כן נוסף מנוע 3 ליטר.
דור רביעי
נמצא בייצור משנת 2014 עד עתה, עבר מתיחת פנים ב- 2021 (נתונים לשנת 2021). את ניסאן נבארה החדש רצו לעשות דומה לקרוסאובר, מבלי לפגוע ביכולות השטח שלו. לכן גרסת דו-קבינה זכתה למערך מתלים רב-חיבורי מאחור שפותח על ידי מרצדס. נבארה קבינה וחצי ממשיך להצטייד בקפיצי עלים, אולם כעת הם קלים בכ- 7 ק"ג ופועלים באופן שקט יותר. הטנדר החדש מסוגל לשאת יותר מטון של מטען ולמשוך נגרר במשקל עד 3,5 טון. אורך ארגז המטען של גרסת דו-קבינה – 1578 מ"מ (+67 מ"מ), ושל קבינה וחצי – 1788 מ"מ.
מתחת למכסה המנוע נמצא דגם דיזל בנפח 2,3 ליטר הזמין בשתי גרסאות (160 או 190 כ"ס). המנועים החדשים הינם חסכוניים יותר מקודמם ב- 24%. להזמין את הטנדר ניתן עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 7 היל' אוטומטית, ועם הנעה אחורית או כפולה.
במפרט האבזור נכללות מערכות סיוע בזינוק בעליה או במדרון, בקרת שיוט וכניסה ללא מפתח. לאחר 2018 הופיעה טכנולוגיית Nissan Intelligent Mobility הכוללת מצלמה היקפית ומערכת ניטור שטחים מתים.
מתיחת פנים 2020
ב- 5 בנובמבר 2020 ניסאן חשפה את הטנדר המעודכן ואת רמת הגימור שלו Pro-4X. המנועים נותרו זהים, אולם נוספו מערכות בטיחות אקטיבית. הדגם המעודכן אמור לצאת לשוק ברבעון הראשון של 2021. העדכון נגע בעיצוב החוץ, עיצוב תא הנוסעים, ובחלק הטכני.
ניסאן נבארה 2021 החדש מצויד בפנסי LED חדשים במסגור שחור, בפנסים אחוריים בעיצוב חדש ובג'נטים חדשים (17-18 אינץ'). הטנדר זכה למערכת מולטימדיה חדשה בעלת מסך מגע 8 אינץ' (כוללת מצלמה אחורית, אנדרויד אוטו ואפל קארפליי, ניווט). מנועי טורבו-דיזל (160 ו- 190 כ"ס) – חדשים, המתון יותר פועל יחד עם תיבה ידנית חדשה. בלמי תוף האחוריים הוחלפו בבלמי דיסק יעילים יותר, ובלמי דיסק הקדמיים הוגדלו. מהלך המתלים האחוריים הוגדל ב- 25 מ"מ, ולסיום, כושר ההעמסה של הטנדר דגל ב- 45 ק"ג.