ניסאן קשקאי הוא קרוסאובר קומפקטי של יצרנית יפנית ניסאן מוטור המיוצר מאז 2006. בשנת 2021 נמכר בשוק הישראלי גם הדור השני של המכונית לאחר עיצוב מחדש 2017 וגם דור החדש, השלישי במספר ששוחרר לאור העולם בשנת 2021.
ניסאן קשקאי ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

ניסאן קשקאי. יפני שנולד באירופה

ניסאן קשקאי ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג

ניסאן קשקאי הוא קרוסאובר קומפקטי של יצרנית יפנית ניסאן מוטור המיוצר מאז 2006. בשנת 2021 נמכר בשוק הישראלי גם הדור השני של המכונית לאחר עיצוב מחדש 2017 וגם דור החדש, השלישי במספר ששוחרר לאור העולם בשנת 2021.

דור ראשון

יוצר בין 2006 ל-2013. קשקאי הראשון מבוסס על אב טיפוס משנת 2004 שהיה לו שם דומה אבל היה שונה מאוד מהדגם סידרתי מבחוץ ומבפנים. העיצוב נעשה על ידי Nissan Design Europe והחלק הטכני פותח על ידי חטיבת Nissan Technical Centre Europe. שתיהן ממוקמות בבריטניה.

בשווקים שונים היה לו שם שונה: באוסטרליה וביפן - Dualis, בארצות הברית - Rogue Sport. השם הוחלף כי בניסאן חששו מכך שניתן לקרוא «Qashqai» כמו "cash cow" - "פרת מזומנים". תחילה שוחררה גרסת 5 מושבים, ובשנת 2008 גרסת 7 מושבים עם בסיס גלגלים ארוך יותר ב- 135 מ“מ ואורך הכולל שלה גדל ב- 211 מ"מ.

עיצוב מחדש שנת 2009

עיצוב מחדש של שנת 2009 הביא חידוש של פנסים ופגוש קדמי. שונה מיקום של אור הבלמים המכוסה באלמנטים שקופים. בידוד רעשים של תא הנוסעים השתפר וגם מתלים שודרגו. בקרת יציבות אלקטרונית הפכה לסטנדרט והופיעו שני צבעי מרכב חדשים. בשנת 2009/2010, גרסה ידידותית לסביבה של Pure Drive הוצגה והוצג Qashqai n-tec הכולל מערכות Nissan Connect ו- Bluetooth.

דור שני

השיווק התחיל בשנת 2013, עוצב מחדש בשנת 2017. ואף על פי שיצא כבר הדור השלישי , דור השני עדיין נמכר בשוק (נתוני שנת 2021). בדיקות Euro NCAP משנת 2014 הראו רמה גבוהה של בטיחות של המכונית אשר קיבלה דירוג מרבי של חמישה כוכבים מתוך חמישה. כמו כן, הקרוסאובר קיבל תואר "רכב שנת 2014" ממגזין הבריטי «What Car».

קשקאי השני בנוי על הפלטפורמה המודולרית של ניסאן CMF (Common Module Family) המשותפת לדגמים רבים של תאגיד רנו-ניסאן. מתלים עצמאיים: בולמי זעזועים מסוג מקפירסון מקדימה ומולטילינק מאחורה. מידות מרכב: אורך — 4394 מ"מ, רוחב — 1806 מ"מ, גובה — 1590 מ"מ. בסיס הגלגלים 2646 מ"מ ורדיוס סיבוב מינימלי הוא 5.6 מ'. גודל הגלגל הסטנדרטי הוא 215/65 R16, הגרסאות היקרות יותר באות עם גלגלים בגודל R17, R18 ואפילו R19. מרווח גחון 200 מ"מ. מטען מקסימלי 425-482 ק"ג בהתאם לגרסה. נפח תא המטען הוא 430 ליטר, עם המושבים בשורה השנייה מקופלים נפח מגיע עד ל- 1,585 ליטר. המכונית הוצעה עם מנועים בנפח 1.2, 1.5, 1.6 ו- 2 ליטר.

אבזור בסיסי של ניסאן קשקאי 2013/2014 כולל ABS, ESP ו- EBD, שש כריות אוויר. רמות גימור יקרות יותר כוללות מערכת לתצוגה היקפית, מניעת התנגשות חזיתית, סריקת שטחים מתים, בקרת נתיב ועוזר חניה שיודע לבצע חניה מקבילה. הייתה גם אופציה של מערכת לנהיגה אוטונומית למחצה ProPilot, השולטת באופן עצמאי על ההיגוי, הגז והבלמים.

עיצוב מחדש שנת 2017

בשנת 2017 הקרוסאובר הותאם לסגנון החדש של ניסאן V-Motion. ניסאן קשקאי המחודש קיבל גריל חדש, גדול יותר. המראה הכללי הפך לבולט יותר בשל פגוש עם מיקום שונה של פנסי ערפל ופנסים קדמיים חדשים אם אורות אדפטיביים. השתנה גם עיצוב של חלק האחורי של המרכב, הופיעו עיצובים חדשים של גלגלי מגנזיום והורחב מבחר של צבעים זמינים (שני צבעים חדשים הם ברונזה וכחול עמוק בהיר).

תא הנוסעים של ניסאן קשקאי 2017/2018 כולל הגה חדש עם גלגל חתוך מלמעטה ופריסה שונה של כפתורי הגה, חומרי גימור משופרים, מערכת מולטימדיה משודרגת עם ממשק חדש ובידוד רעשים משופר. עיצוב כיסאות השתנה, השורה האחורית הפכה לנוחה יותר. אבזור השתנה ואפשרויות בטיחות חדשות הוכנסו, כולל מערכת הנהיגה האוטונומית למחצה ProPilot.

מכונית לאחר עיצוב מחדש קיבלה מנוע אטמוספרי 2 ליטר בהספק 144 כ"ס וגם מנוע טורבו 1.2 ליטר בהספק של 115 כ"ס. הם חוברו לגיר ידני עם 6 הילוכים או ווריאטור CVT. בנוסף, קרוסאובר קיבל מתלים והגה כוח חשמלי משודרגים.

דור שלישי

שוחרר ב- 18 בפברואר 2021. ניסאן קשקאי השלישי בנוי על אותה פלטפורמת CMF-C, אבל משודרגת. והמראה של המכונית הוא חדש לגמרי — קפדני ומעט אגרסיבי. הקרוסאובר של היום מעט גדול יותר: ב- 35 מ"מ באורך (4425 מ"מ), בסיס גלגלים גדל ב- 20 מ"מ (2666 מ"מ), רוחב גדל ב- 32 מ"מ (1838 מ"מ), גובה ב- 10 מ"מ (1635 מ"מ). תא המטען גם גדל והגיע ל- 504 ליטר, מרחב רגליים במושבים האחוריים גדל עקב הארכת בסיס גלגלים.

ניסאן קשקאי החדש של 2021 מיוצר במספר גרסאות.

  • היברידית: עם מנוע טורבו בנזין-Dig-T 1.3 ותוספת חשמלית הכוללת סטארטר גנרטור 12 וולט וסוללת ליתיום-יון קומפקטית. המנוע החשמלי יכול לעזור למנוע בנזין במהירויות של עד 110 קמ"ש ומספק 6 ניוטון מטר נוספים במשך 20 שניות.
  • E-Power Hybrid: הגלגלים הקדמיים מסובבים באמצעות מנוע חשמלי של 190 כ"ס ומומנט של 330 ניוטון מטר. מנוע בעירה פנימית פועל במצב גנרטור כדי לטעון סוללה. מנוע טורבו בנזין 1.5 VC-Turbo עם יחס דחיסה משתנה והספק של 157 כ"ס. יש מצב e-Pedal לנהיגה רק באמצעות דוושת האצה ומיחזור אנרגיה מקסימלי.
  • מנוע בנזין: מצויד במנוע בשתי אפשרויות: הגרסה הראשונה מספקת 140 כ“ס ו- 240 ניוטון מטר, והגרסה חזקה יותר מספקת 158 כ“ס ו- 260 ניוטון מטר. שני המנועים זמינים עם גיר ידני בעל 6 הילוכים והנעה קדמית אם כי הגרסה בכירה ניתן להזמין עם ווריאטור (ואז מומנט יהיה 270 ניוטון מטר) ותיכלול גם הנעה כפולה.

ניסאן קשקאי 2021/2022 קיבל עיצוב פנים חדש לחלוטין. בפנל הקדמי פתחי אוורור המרכזיים החליפו מקום עם המסך של מערכת מדיה המשודרגת Nissan Connect (האלכסון שלה גדל משבעה לתשעה אינץ'), יחידת מיזוג אוויר הפכה לקומפקטית יותר. גלגל ההגה גם חדש, עם כפתורים נוחים יותר על החישורים. הג'ויסטיק תפס את מקומה של ידית הילוכים המוכרת ולידו מקום לטעינה אלחוטית. מכשירים אנלוגיים השתנו לוירטואליים, עם מסך 12.3 אינץ‘ מול הנהג ותצוגת מוקרנת (10.8 אינץ ') המציגה הוראות ניווט והודעות של עזרים אלקטרוניים.

ניסאן קשקאי נבחר על ידי «What Car» כמכונית הטובה ביותר של 2014. ואת מי היית בוחר/ת מהמועמדים לתואר הזה?
14 קולות