אופל אסטרה GSe. "ספורט גדול" בנוסח חשמלי
אופל אסטרה היא מכונית פופולרית ומוצלחת במיוחד המיוצרת משנת 1991. בתחילת שנת 2022 יצא הדור השישי לדגם המשווק כיום בישראל ובספטמבר אופל השיקה את הדגם הסדרתי אסטרה GSe. בראשי התיבות האלו מעתה ישתמשו לציון הגרסאות ה"חמות" ביותר של אופל. בעבר (שנות ה-70) באותיות GSE השתמשו לסימון של דגמים הכי עוצמתיים ועכשיו הוחלט להחיות אותן בתפקיד חדש: היום האותיות האלה הן קיצור של Grand Sport Electric ומרמזות על כך שגרסאות הטופ החדשות יהיו חשמליות במידה פחותה או רבה. "הספורט הגדול" החשמלי יופיע בשוק האירופי בינואר 2023 בתור אסטרה GSe במרכב האצ'בק ו-Sports Tourer GSe במרכב סטיישן.
מה זה GSE
האותיות GS/E (Grand Sport/Einspritzung) הופיעו לראשונה בתולדות אופל בשנת 1970, הן הוקצו לגרסה העוצמתית ביותר של אופל קומודור A. רכב כזה עם מנוע בנזין 6 צילינדרים בנפח 2,5 ליטר צויד בהזרקת דלק אלקטרונית Bosch D-Jetronic שהייתה אז מתקדמת ונדירה. האות "E" הצביעה בדיוק על כך, משמעות המילה הגרמנית Einspritzung היא "הזרקה". המנוע הפיק 150 כ"ס מרשימים לתקופתו. המוצר הבא של GSE יצא בשנת 1983: רכב גדול בצורת מרכב ליפטבק 3 דלתות מונזה GSE עם מנוע 6 צילינדרים טורי 3 ליטר בהספק 180 כ"ס. בשנת 2021 המותג הגרמני הציג את הרטרו-קונספט מאנטה GSe ובכך שימשה הקדמה להחיית GSe בגרסה מודרנית: Grand Sport Electric הן כעת גרסאות היברידיות פלאג-אין, מאוחר יותר מתוכננים גם דגמים חשמליים. עד שנת 2028 היצרנית תעבור באופן מוחלט לרכבים חשמליים.
המאפיינים הייחודיים של אסטרה GSe
המכונית ההיברידית הנטענת אסטרה GSe שנת 2022/2023 תהיה הראשונה שתקבל את הלוחית היוקרתית GSe. הבאה בתור תהיה הגרסה ההיברידית פלאג-אין המתקדמת של אופל גרנדלנד GSe. הדגמים הרגילים של אסטרה במרכבי האצ'בק וסטיישן מצוידים במנועי טורבו 1,2 ליטר בהספק 130 כ"ס בשילוב עם תיבת הילוכים אוטומטית. יחידת הכוח של המכונית ההיברידית הנטענת כוללת מנוע טורבו בנזין 1,6 ליטר ומנוע חשמלי, ההספק הכולל שלה הוא 180 או 225 כ"ס (המומנט זהה בשני המקרים – 360Nm). תיבה – אוטומטית 8 הילוכים. קיבולת הסוללה היא 12,4 קוט"ש, דבר שאמור לספק טווח נסיעה של 63 ק"מ במצב חשמלי לגמרי.
גרסת GSe נראית תוקפנית יותר מבחוץ. היא קיבלה פגוש אחר וג'נטים "18 בסגנון מכונית הרטרו הקונספטואלית אופל מאנטה GSe ElektroMOD. המושבים הקדמיים מגיעים עם תמיכת צד יציבה יותר, תא הנוסעים מרופד באלקנטרה וכולל אלמנטים מעולם הספורט המוטורי, דוגמת כיסויי אלומיניום על הדוושות.
השאסי עוצב והוגדר במיוחד לנהיגה דינמית ומאפשר לחוות את מלוא החוויה של גרסת ה-GSe. בין השכלולים במערכת המתלים: בולמי זעזועים תלויי אמפליטודה Koni FSD וקפיצים אחרים, מרווח הגחון מופחת ב-10 מ"מ ומרכז כובד שונה. המכונית מגיבה לפקודות ההגה ולדוושת הבלימה באופן מדויק ורגיש יותר. כמו כן, בוצע כוונון של מערכת בקרת היציבות. אסטרה GSe משיגה מהירות מרבית בסך 235 קמ"ש.