אופל מוקה – מיני קרוסאובר מבית Opel שנחשף לראשונה בתצוגת רכב בז'נבה בשנת 2012. ועד עצם היום הזה הרכב, אשר נקרא על שם משקה קפה, הינו אחד הדגמים המוצלחים ביותר של הקונצרן הרב-לאומי סטלנטיס, שלהרכבו נכנס Opel. מוקה-e – הגרסה החשמלית של הקרוסאובר, הושקה בסוף שנת 2020. האות "e", כפי שנהוג בתעשיית הרכב, מעידה על כך שמדוב
אופל מוקה ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור
AUTOBOOM

אופל Mokka-e. ירוק וחדש, מבחוץ ומבפנים

אופל מוקה ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

אופל מוקה – מיני קרוסאובר מבית Opel שנחשף לראשונה בתצוגת רכב בז'נבה בשנת 2012. ועד עצם היום הזה הרכב, אשר נקרא על שם משקה קפה, הינו אחד הדגמים המוצלחים ביותר של הקונצרן הרב-לאומי סטלנטיס, שלהרכבו נכנס Opel. מוקה-e – הגרסה החשמלית של הקרוסאובר, הושקה בסוף שנת 2020. האות "e", כפי שנהוג בתעשיית הרכב, מעידה על כך שמדובר ברכב חשמלי. אולם זה לא אותו הדגם רק עם חטיבת כוח שונה, אלא מכונית "ירוקה" שעברה מודרניזציה עמוקה.

קבלת הזמנות לאופל מוקה-e החלה בספטמבר 2020, אך הביקוש היה כה גבוה שמכסה לשנת 2021 מיד התרוקנה. רוב ההזמנות הוגשו מגרמניה היכן הרוכשים קיבלו "בונוס אקולוגי" בסך של 9,570 יורו, המוריד את המחיר ההתחלתי של מוקה עד 23,420 יורו (הגרסה הבסיסית בגרמניה עולה 32,990). מחירו של פיג'ו e-2008, התאום הטכני של מוקה, מתחיל ב- 37,700 יורו.

מעניין

מבחוץ

מוקה-e החדש – הרכב הראשון של המותג אופל אשר מדגים את שפת העיצוב החדשה שפותחה על ידי צוות בראשותו של מארק אדמס (הוא פיתח עוד הרבה דברים, קאדילק CTS לשמל). במיוחד המצעבים מרוצים מהחרטום של ספינת כבישים העירונית הזו, שנושא את השם "Vizor". בחלק הקדמי – פנסים חיננים ומסוגננים בצורת L, המזכירים בהבעתם את עיניה של איב מ- Wall-E. בצדדים לרמת גימור הסטנדרטית נכנסים כיסויי כנפיים מפלסטיק וחישוקי סגסוגת קלה 16 אינץ'. למען האמת, קשה לומר שהעיצוב יוצא מן הכלל. יותר מהכל מוקה-e מזכיר נעל ריצה מודרנית. והתחושה מתחזקת בגלל צבע ירוק-שחור של המרכב, שהוא הסטנדרטי עבור רכב זה.

מבפנים

בסרטון: אופל מוקה 2020 שנת. ג'יפ.

אופל מוקה-e שנת 2021 – רכב חשמלי מודרני ממעמד הביניים, ולכן מאובזר היטב באמצעי נוחות חדישים. אך על הדשבורד – לא יאומן! – נוכחים גם כפתורים פיזיים. חלק מרכבים מודרניים נטולים כפתוריים פיזיים כמעט לחלוטין, ולא סביר שזה רעיון מצוין. הכפתורים ברכב החשמלי מספקים גישה מהירה להגדרות מערכת האינפוטיינמנט, לבקרת האקלים, ועל ההגה מקלים על האינטראקציה עם לוח השעונים ומאפשרים לשלוט במולטימדיה במהירות, נוחות ובאמצעות תנועות שגרתיות.

חשוב לזכור כי מוקה-e – אינו רכב משפחתי, נפח תא המטען 0,3 קוב בלבד, אולם עם מושבים מקופלים יוצא קוב שלם. ובכל זאת, לקרוסאובר אין רצפת מטען ישרה ואין מיקום נוח עבור כבלי טעינה. בהשוואה למתחרים אחרים, מוקה-e – בעל חלל פנים הקטן ביותר: לאאודי E-Tron תא הנוסעים מתרחב עד 1,7 קוב, לפולקסווגן ID.4 – מ- 1,5 עד 5 קוב, ונפח מטען המרבי של קיה e-Niro מגיע ל- 1405 ליטר, אצל MG ZS EV עד 1375.

חטיבת כוח

בסרטון: אופל מוקה 2020 שנת. ג'יפ.

הסוללות באופל מוקה-e הינן זהות לאלו שמותקנות ב- DS 3 Crossback E-Tense וב- Peugeot e-2008: בקיבולת 50 קוט"ש, הספק המנוע החשמלי –134 כ"ס. טווח נסיעה על טעינה אחת – 330 ק"מ. הרכב הקומפקטי מאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 8,7 שניות. הקרוסאובר החשמלי אינו מיועד לנסיעה ספורטיבית: על פי ביקורות, לו זוויות גלגול משמעותיות למדי בעת נסיעה בדרכי עפר, התנהגות הכביש אינה טובה במיוחד אפילו על אספלט, אך מוקה-e אינו תוכנן בתור רכב ספורטיבי. האלמנטי שלו – רחובות עירוניים צרים וצפופים עם מהמורות וערימות של פסי האטה, כאן מצילה אותו מערכת מתלים מחוזקת ושפע אופציות עזר לנהג.

עוזרים

אופל מוקה-e החדש, בנוסף לכך שירש מדגם הבנזין את המבנה העמיד והארגונומי של השאסי והמרכב, צויד גם בפונקציות כגון:

  • התרעה על התנגשות חזיתית;
  • בקרת שיוט;
  • התראה על סטייה מנתיב;
  • מניעת סטייה מנתיב;
  • זיהוי תמרורי מהירות;
  • סיוע בעת זינוק בעליה.

אופציונלית זמינים בלימת חירום, סיוע זיהוי נתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.

איזה רכב חשמלי יותר מתאים בתור רכב יומיומי?
14 קולות