Peugeot 3008 – קרוסאובר קומפקטי המיוצר על ידי חברת פיג'ו מאז שנת 2009. הדור הראשון שעבר מתיחת פנים בשנת 2014 יוצר עד 2015. בשנת 2016 הופיע הדור השני אשר ניתן לרכישה היום בשוק ישראלי (נכון ל- 2020). פיג'ו 3008 כבר הספיק לצבור 35 פרסים בינלאומים יוקרתיים בקטגוריות שונות.
פיג'ו 3008 ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

פיג'ו 3008. זכאי לפרסים רבים.

פיג'ו 3008 ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג
עדכון:

בשנת 2020 הדור השני עבר מתיחת פנים.

Peugeot 3008 – קרוסאובר קומפקטי המיוצר על ידי חברת פיג'ו מאז שנת 2009. הדור הראשון שעבר מתיחת פנים בשנת 2014 יוצר עד 2015. בשנת 2016 הופיע הדור השני אשר ניתן לרכישה היום בשוק ישראלי (נכון ל- 2020). פיג'ו 3008 כבר הספיק לצבור 35 פרסים בינלאומים יוקרתיים בקטגוריות שונות.

דור ראשון

הדור הראשון של פיג'ו 3008, אשר נוצר על פלטפורמת PF2 של קונצרן PSA, מזכיר יותר האצ'בק גדול ובצדק נחשב למיניוואן. דווקא בתור מיניוואן הוא זכה במספר רב של פרסים על נוחות, התקדמות טכנולוגית וכו'. יש לציין בנפרד את מקדם הגרר הטוב ביותר בקטגוריה אצל 3008 הראשון – 0,296 בלבד. לדור הראשון היה מגוון רחב של מנועים, דגמי בנזין ודיזל בנפח מ- 1,6 עד 2 ליטר עם הספק בטווח 109 עד 200 כ"ס. בסרן הקדמי הורכבו מתלים עצמאיים עם תמוכות מקפרסון, מאחור – חצי עצמאיים עם קורה מתפתלת.

בשנת 2014 הרכב עבר מתיחת פנים אך עדיין נשאר על אותה פלטפורמת PF2. הגרסה המחודשת של 3008 שמרה על המימדים, אך רכשה תווי קרוסאובר ראשונים – גריל ופנסים חדשים. לכן בהמשך פיג'ו 3008 נקרא קרוסאובר, אולם למעשה עדיין נשאר מכונית משפחתית עירונית. מחוץ לאספלט לרכב מסייעות מערכות אלקטרוניות בקרת משיכה עם מצבי "שטח" מיוחדים המדמים נעילת דיפרנציאל..

דור שני

הדור השני של 3008 עוצב על פי קונספט Peugeot Quartz והורכב על פלטפורמת EMP2 החדשה מאת קונצרן PSA שמשמשת גם את פיג'ו 308, 408 וסיטרואן C4 Picasso. הדור השני אשר יצא בשנת 2016 כבר נראה 100% כמו קרוסאובר. בהשוואה לדור הראשון דור השני מעט גדל לאורך, לרוחב ובבסיס הגלגלים. השתפרו קיבולת ומהלך המתלים ומרווח גחון גדל. בכדי להפחית את המשקל שלדת המושבים האחוריים, הכנפיים וזרועת המתלים הקדמיים יוצרו מאלומיניום, ודלת ורצפת תא המטען – מפלסטיק. הדור השני של פיג'ו 3008 גם הספיק לזכות במספר פרסים מכובדים, אמנם עדיין נשאר עם הנעה קדמית בלבד. אבל יחד עם זאת נוספו גרסאות היברידיות.

פיג'ו 3008 החדש – יצירת אומנות טכנית וטכנולוגית בכל פרט ופרט!

פיג'ו 3008 התייצב פעמיים למבחני ריסוק Euro NCAP. בשנת 2009 קיבל 86% בדירוג בטיחות נוסע מבוגר, 87% על בטיחות ילד, 97% אחוז על בטיחות אקטיבית, אך רק 31% על בטיחות הולכי רגל. בשנת 2016, מה שדי מפתיע, דירוגי בטיחות של נוסעים כמעט ולא השתנו, בשונה מבטיחות הולכי רגל – שגדל עד 67%! אמנם בטיחות אקטיבית נפלה ל- 58%.

חזות ותא הנוסעים

הופעתו החיצונית של פיג'ו 3008 המודרני בולטת ומושכת תשומת לב רבה: קורה רחבה במיוחד מאחור שעשויה מזכוכית, שפע כרום, מסילות גג מפלדת אל-חלד וגימור פלסטיק מט שחור על הכנפיים ובחלק התחתון של הדלתות. כל זה מעניק למכנית אלגנטיות ומרץ מיוחדים. עיצוב המקורי כולל פנסי LED מקדימה המדמים עיני חתול ו"ניבי" אריה אשר נוצרים על ידי בליטות בפגוש וכאילו מכסים חלק מהפנס. סגנון האריה מתבטא גם מאחורה – "טפרי" LED תלת ממדיים הבולטים הינם סימני היכר ייחודיים של פיג'ו 3008. וכמובן שגג פנוראמי המתפרס על חלק גדול משטח המרכב של הצרפתי המדונדש הזה ממלא את תא הנוסעים באור השמש. מערכת i-Cockpit Amplify חדישה מתאמת מיידית את האווירה בתוך 3008 למצב רוחם של יושביה: ניתן לשלוט ברמת האור, לשנות את צבעי המסכים וכו'.

תעשיית הרכב הצרפתית תמיד יודעת איך להפתיע! והדור האחרון של פיג'ו 3008 הינה הוכחה לכך! זוהי יצירת אומנות טכנית וטכנולוגית אמיתית בכל פרט ופרט!