פיג'ו 301 – סדאן 4 דלתות קומפקטי המיוצר על ידי המותג הצרפתי Peugeot מאז שנת 2012. אך מבחינה אידיאולוגית נחשב ליורש הדגם הקומפקטי שיוצר בשנות ה-30 של המאה ה-20 ונשא בגאווה את אותו שם מלא. ולמרות שאריה זה הוא קטן למדי, הוא בעל ביטחון עצמי גבוה. פיג'ו 301 החדש – כבש את מדינות אסיה, אפריקה, אמריקה הלטינית ומזרח אירופה
פיג'ו 301 ‏2017. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

פיג'ו 301. אריה קטן עם ביטחון עצמי גדול

פיג'ו 301 ‏2017. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג

פיג'ו 301 – סדאן 4 דלתות קומפקטי המיוצר על ידי המותג הצרפתי Peugeot מאז שנת 2012. אך מבחינה אידיאולוגית נחשב ליורש הדגם הקומפקטי שיוצר בשנות ה-30 של המאה ה-20 ונשא בגאווה את אותו שם מלא. ולמרות שאריה זה הוא קטן למדי, הוא בעל ביטחון עצמי גבוה. פיג'ו 301 החדש – כבש את מדינות אסיה, אפריקה, אמריקה הלטינית ומזרח אירופה, שבשבילן הוא פותח. המקבילים של 301 הם סיטרואן C-Elysée ו- IKCO Tara עם מספר שכלולים. המתחרים הקרובים ביותר – יונדאי אקסנט וניסאן סנטרה.

Nissan Sentra 2019. Sedan, 8 generation. המתחרה הקרוב ביותר של פיג'ו 301.

היסטוריה

Peugeot 301 1932–36.

פיג'ו 301 יוצר בגרסאות רבות בין השנים 1932 עד 1936. הדגם הוצע בגרסה עם שישה חלונות (שלושה מכל צד), מוארכת, אך ללא תא המטען, מוארכת עם חלק אחורי משופע, גרסה בעלת אווירודינמיקה מוגברת, גרסה ייעודית להובלת מטען וכו'. כל הגרסאות צוידו במנוע V4 בהספק 35 כ"ס, השיגו מהירות מרבית של 100 קמ"ש. הגלגלים האחוריים הובאו לידי תנועה באמצעות תיבת 3 הילוכים ידנית. סוד ההצלחה של 301 העתיק היו טכנולוגיות מתקדמות כמו בלמי תוף שהופעלו באמצעות כבל, פנסים חשמליים שנשלטו באמצעות ידית במרכז גל ההגה ומתלים עצמאיים חדשניים בסרן הקדמי שהעניקו לרכב יציבות יוצאת מן הכלל בכביש. עקב מספר רב של מודיפיקציות, הדגם נהנה מביקוש יציב. במהלך ארבע השנים בשוק נמכרו כ-70 אלף יחידות. בשנת 2012 הסימון 301 קם לתחייה. בסימון x01 כיום מציינים דגמים עבור מדינות מתפתחות, ואילו הדגמים עבור מדינות מפותחות, קיבלו סימון x08.

פיג'ו 301 של המאה ה-21

פיג'ו 301 המודרני הוצג בשנת 2012 יחד עם Citroën C-Elysée. ייצור הדגם התבצע בספרד, סין, קזחסטן ובניגריה. מדובר בסדאן קומפקטי בעל אורך של 4,4 מ', רוחב –1,7 מ', גובה – 1,4 מ', ובסיס גלגלים בסך 2,655 מ"מ. הדגם הגיע עם המנועים הבאים:

  • מנוע בנזין בעל 3 צילינדרים 1,2 ליטר בהספק 71 כ"ס;
  • מנוע בנזין בנפח 1,2 ליטר PureTech בהספק 81 כ"ס;
  • מנוע בנזין בנפח 1,6 ליטר בהספק 114 כ"ס;
  • מנוע דיזל בנפח 1,6 ליטר HDi בהספק 91 כ"ס.

לבחירה הוצעו תיבות 5 הילוכים ידנית, 4 היל' אוטומטית, ו-6 היל' אוטומטית. בשנת 2017 הדגם עבר מתיחת פנים שנגעה בהופעה החיצונית וכן בחלל הפנים, כמו כן, נוסף האבזור המודרני, כגון מולטימדיה בעלת מסך מגע ותמיכת Android Auto ו- Apple CarPlay.

היום

בשנת 2022 פיג'ו 301 שומר על הרלוונטיות שלו בתור סדאן במחיר נוח, בעל איכות אירופאית. בין יתרונותיו העיקריים ניתן לציין אמינות, תוחלת חיים ארוכה ויחס מעולה בין מחיר לנוחות. מבחינת איכויות אלו 301 תופס את המעמד של אחד המובילים בסגמנט שלו. יש לו מוניטין מכובד של רכב המתאים לנהגים חדשים. בגרסתו העדכנית הרכב מתאפיין בעיצוב מרכב מאוזן ועכשווי, בעל מכסה מנוע קמור האופייני לפיג'ו ודפנות מצולעות. לרושם הרעננות תורמות "המותניים" הדחוסות של המרכב, קווי המתאר של הכנפיים ועיצוב 6 החישורים המקורי של הג'נטים בגודל 16 אינץ'.

בתא הנוסעים שורר מינימליזם אצילי. העיצוב הספורטיבי למחצה של ההגה מספק ראות טובה של לוח המחוונים האנלוגי-הדיגיטלי. מושבי הנהג והנוסע מלפנים הם נוחים ומיועדים לנסיעות ארוכות. השורה השנייה – ספה בת 3 מקומות. במקרה זה, על המושב הרציף מפצים שפע מרווח אינדיבידואלי, משענת גב מתכווננת ומשענת יד מתקפלת. תא המטען תופס 0,6 קוב (עם שורה אחורית מקופלת חלקית).

עבור פיג'ו 301 שנת 2022 מציעים לבחירה מנועי 1,6 ליטר דיזל בהספק 92 ו-100 כ"ס או דגם בנזין באותו הנפח בהספק 115 כ"ס. את פוטנציאל יחידות הכוח מממשת תיבת 5 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטומטית. מתלי הסרן הקדמי – תמוכות מק'פרסון עצמאיות, הסרן האחורי – קורת פיתול עצמאית למחצה. השאסי מצויד במוט מייצב רוחבי, בבלמי דיסק ובמכלול סטנדרטי של מערכות בטיחות.

רכב יומיומי האולטימטיבי לנהג מתחיל:
72 קולות