פיג'ו 308. חתולה עם סטייל, אך נועזת.
בשנת 2021 לשוק יצא הדור השלישי לאצ'בק הצרפתי.
Peugeot 308 זו מכונית קומפקטית קטגוריית "C" עם הנעה קדמית מאת חברת פיג'ו הצרפתית, שהינה חלק מקונצרן PSA Peugeot Citroën. בהתחלה נבנתה על פלטפורמה מודולארית אחידה של הקונצרן – PSA PF 2 אשר שימשה כבסיס לכל הרכבים הקומפקטיים של קבוצת PSA באותה תקופה.
ייצור 308 החל בשנת 2007, הרכב החדש החליף בשורת הדגמים את פיג'ו 307. השיווק נמשך עד עתה (נכון ל- 2020). בשוק קיימים כבר שני דורות של 308, לכל אחד גרסה מחודשת אחרי מתיחת פנים. הדור הראשון יוצר עד שנת 2015, ועבר מתיחת פנים ב- 2013. ייצור הדור השני החל ב- 2013, והגרסה המעודכנת יצאה לאור בשנת 2017. דווקא הדגם הזה שווק בארץ בשנת 2020.
בשנים הראשונות, לפיג'ו 308 היה מבחר מגוּון של סוגי מרכב: האצ'בק 3 ו- 5 דלתות, סטיישן, סדאן, ואפילו קבריולט. היום למעשה נמכרות רק גרסאות סטיישן והאצ'בק 5 דלתות, המוצע לרכישה בישראל.
דור ראשון
הדור הראשון של 308 עשה רושם עצום! זהו רכב פיג'ו הראשון אשר זכה לחזות כה מקורית, לגג פנוראמי ולרמת גימור בסיסית עשירה, אשר לאותה תקופה הייתה זמינה רק ברכבים יוקרתיים יותר. מאפיין סגנון פיג'ו העיקרי – הינו העיצוב ה"חתולי", וחתולת דגם 308 יצאה מאוד אלגנטית. לא פלא שפיג'ו 308 זכה לתואר "מכונית השנה" באירופה!
בהשוואה ל- 307, דגם 308 נהיה רחב ומעט נמוך יותר, דבר שהוביל למרווח פנימי גדול יותר. לרכב התנהגות כביש טובה, הוא אוחז בכביש מצוין, אינו נוטה להחלקות או סחרור גלגלים ונכנס לפניות ללא בעיה. מעבר לזה בשנות ייצור הראשונות הוצעה שורה נרחבת של חטיבות כוח.
פיג'ו 308 הראשון זכה לתואר "מכונית השנה" באירופה.
מתיחת פנים בשנת 2011 העניקה לפיג'ו 308 פגוש קדמי מחודש, כנפיים, מכסה מנוע ופנסים מחודשים, ושינתה מספר אלמנטים דקורטיביים מבחוץ. חלק מהפנסים הועבר לתאורת LED. לא התרחשו שינויים במבנה המרכב והשאסי, בתא הנוסעים או באבזור, אך חודש הגיר האוטומטי – במקום AL4, בדגם 2013 התחילו להתקין AT8.
דור שני
הדור השני של פיג'ו 308 שהופיע בשנת 2013 יצא ספורטיבי ונועז עוד יותר. הוא נבנה על פלטפורמה מודולארית חדשה – EMP2, ומשקלו הופחת ב- 140 ק"ג, מה שהשפיע לטובה על הדינאמיקה ותצרוכת הדלק. הדור השני זכה לחזית חדשה לחלוטין: מסגרת כרום מסביב לגריל ושני פנסים בסגנון "עיני חתול" .כל אחד מהפנסים מכיל 31 לדים היוצרים אלומת אור נמוך ושני מודולים של 4 לדים לאור גבוה, הם צורכים ב- 50% פחות אנרגיה מאורות הלוגן, ו- 35% פחות מקסנון. החלק האחורי של 308 החדש הונמך בכדי להוסיף סולידיות ומראה יותר ספורטיבי. נפח תא המטען בתצורה בסיסית עומד על 420 ליטר, ומתנפח עד 1309 ליטר כאשר שורת מושבים אחורית מקופלת. דבר שנהיה מתנה שימושית לחובבי ה"אריה" הקומפקטי!
ההגה הוקטן והפאנל הקדמי הורם בכדי להוסיף עוד יותר "ספורטיביות". בפיג'ו 308 השני מותקנות מערכות התראת סכנה אוטומטית, בלימת חירום, ניטור שטחים מתים, כמו כן נוספו אופציית כניסה ללא מפתח, בלם יד חמשלי, מצלמת רוורס ועוד.
הרכב התייצב מספר פעמים למבחני ריסוק האירופאים. בשנת 2007 בטיחות נוסע והולך רגל הייתה מאוד רחוקה משלמות. אמנם הדור השני, הציג בשנת 2013 תוצאות מכובדות: 92% - בטיחות נוסע מבוגר, 79% - ילד, 64% - הולך רגל, ובטיחות אקטיבית – 81%.
הופעתו של פיג'ו 308 המחודש שנת 2017/2018 אלגנטית ועדכנית, יהיה די קשה לעבור לידו מבלי להטיל מבט.
מתיחת פנים של הדור השני התרחשה בשנת 2017. בישראל דגם זה מוצע במרכב האצ'בק 5 דלתות. מימדיו אחרי שדרוג הרכב לא השתנו. ודבר לא השתנה גם בהנעה - היא עדין קידמית בלבד. אין שינוים דרסטים, אולם קיימים מספר הבדלים בכל זאת.
דגם 308 המחודש מצטיין בחזית מעודכנת, מערכת מולטימדיה חדישה יותר, שורת דגמי מנועים משוכללת, ובסט מערכות בטיחות ועזר חדשות אשר לא נכללו קודם. הופעתו של פיג'ו 308 המחודש שנת 2017/2018 אלגנטית ועדכנית, יהיה די קשה לעבור לידו מבלי להטיל מבט. חזותו בהחלט מעניינת, המעצבים הצרפתים השקיעו היטב. יש לציין שקווי מרכב החלקים אפשרו להשיג אווירודינמיקה מצוינת – מקדם גרר הינו 0,28 בלבד.