מרצדס ויטו (Vito) זאת סדרה של מיניוואנים ורכבים מסחריים קלים המיוצרת משנת 1996. קיימות גרסאות עם הנעה קדמית, אחורית או כפולה, שלוש אפשרויות אורך (קומפקטי, ארוך, ארוך במיוחד) ושתי אפשרויות בסיס גלגלים (סטנדרטי ומורחב). הרכב מגיע עם מנועי בנזין, דיזל וחשמליים לחלוטין.
מרצדס ויטו. רוצה, יכול ועושה הכל
AUTOBOOM

מרצדס ויטו. רוצה, יכול ועושה הכל

מרצדס ויטו. רוצה, יכול ועושה הכל

מרצדס ויטו (Vito) זאת סדרה של מיניוואנים ורכבים מסחריים קלים המיוצרת משנת 1996. קיימות גרסאות עם הנעה קדמית, אחורית או כפולה, שלוש אפשרויות אורך (קומפקטי, ארוך, ארוך במיוחד) ושתי אפשרויות בסיס גלגלים (סטנדרטי ומורחב). הרכב מגיע עם מנועי בנזין, דיזל וחשמליים לחלוטין.

המיניבוסים, המסחריות והוואנים הפופולריים משרתים בנאמנות את הבעלים שלהם ולוקחים על עצמם כמעט כל מטלה בהיותם מרווחים, נוחים, בטיחותיים ואפילו זריזים. ויטו מאוד פרקטי בתור רכב מסחרי: הוא נמוך יחסית ויכול להיכנס ללא בעיה לכל חניון תת-קרקעי. עם זאת, יש לו כושר העמסה גבוה וגרסאות עם סוגי הנעה ומנועים שונים.

בין חסרונות לא משמעותיים: אין גרסה עם גג גובה ואיכות גימור לא גבוהה בתא הנוסעים של הגרסאות הבסיסיות. והחיסרון הראשי שלו – ויטו יקר יותר מהמתחרים. אחרי הכל זה מרצדס. עם זאת, ויטו נבדל מ"קרוב המשפחה" היוקרתי יותר שלו מרצדס V-קלאס דווקא במחיר הנגיש יותר.

דור ראשון

פיתוח הקונספט של המיניוואן החל עוד בשנות ה-90 תחת ניהולו של מייקל מאואר, העיצוב הסופי נרשם כפטנט בשנת 1993. הפרמיירה של הרכב המסחרי רב התכליתי (MPV) החדש מרצדס ויטו (אינדקס מרכב W638) התקיימה בשנת 1995. הייצור שלו בוצע במפעל בעיר ויטוריה-גאסטייס, ספרד. לאחר מכן הופיעה גרסת נוסעים קלה יותר הידועה בתור V-קלאס, הגרסה הזאת קיבלה עיצוב שונה, תא נוסעים יוקרתי יותר ומתלי אוויר אחוריים.

הרכב בוסס על פלטפורמה עם מנוע קדמי וגלגלים קדמיים מניעים, מה שהפך אותו, למעשה, למרצדס הראשון עם הנעה קדמית (A-קלאס יצא מאוחר יותר). בדגם התקינו מנועי דיזל בהספק מ-79 כ"ס (Vito 108 D) עד 122 כ"ס (Vito 110 D) ומנועי בנזין בהספק מ-129 עד 174 כ"ס.

ויטו הראשון צויד בדלתות הזזה על מנת להעניק יציבות למרכב, המהנדסים ביצעו מידול ממוחשב ופיתחו את הצורה האופטימלית של המבנים המתכתיים. המשקל העצמי של הרכב נע בין 1,763 – 2,070 ק"ג בהתאם לגרסה. מקדם הגרר עומד על 0,34. בשנת 1996 מרצדס ויטו זכה בפרס "וואן השנה".

דור שני

יוצר בין השנים 2003 – 2014. הדגם המסחרי שמר על השם ויטו, בעוד ששמו של V-קלאס הקל יותר שונה לויאנו. הדור השני של ויטו בעיצוב אווירודינמי יותר ובתא נוסעים חדש לחלוטין. הוואן צויד בהנעה אחורית, המנוע ותיבת ההילוכים הותקנו באופן אורכי מה שהגביר את רמת הבטיחות – בעת התנגשות המנוע זז כלפי מטה ולא לתוך הנוסעים כפי שזה היה בדור הקודם.

הדור השני של ויטו יוצר עם שלוש אפשרויות של אורך: 4,748 מ"מ, 4,993 מ"מ, 5,223 מ"מ. הוצעו בסיס גלגלים בשני גדלים, שלוש גרסאות גג וחמישה סוגי מנועים. בנוסף לכך, הופיעו מספר גרסאות שנבדלו בקיבולת ובמספר המקומות בתא הנוסעים:

  • Panel van: שני מושבים ותא מטען בנפח 6,49 קוב.
  • Vito Mixto: שישה מקומות ותא מטען בנפח 970 ליטר או 9 מקומות ותא מטען בנפח 1 קוב.

רמת הגימור הבסיסית של ויטו בכל הגרסאות כללה: נעילה מרכזית, כוונון הגה, חלונות חשמל, נגן CD, חימום מראות צד.

דור שלישי

בסרטון: מרצדס ויטו 2014 שנת. וואן, מסחרי.

מיוצר משנת 2014 עד היום, עבר עדכון בשנת 2018 (נתונים ל-2021). מרצדס ויטו החדש יצא מאוד סולידי וצויד ברשימה ארוכה של פונקציות חדשות, כמו מערכת תאורת לד אדפטיבית Intelligent Light System (הפנסים מתכווננים בהתאם למצב הכביש, למזג האוויר ולמקורות אור חיצוניים). זמינים מנועים רבים – חמישה דיזל בהספק מ-88 עד 190 כ"ס ומנוע בנזין בהספק 211 כ"ס. המיניוואן מצויד כברירת מחדל בתיבת 6 הילוכים ידנית, בתור אופציה זמינה תיבת 7 הילוכים אוטומטית. הרכב זמין עם שלושה סוגי הנעה בו-זמנית (קדמית, אחורית, כפולה), מה שמאוד נדיר. ויטו עם הנעה אחורית יכול להוביל עד 1,369 ק"ג של מטען.

המרכב מגיע בשלוש אורכים: 4,895, 5,140 ו-5,370 מ"מ. תא המטען של ויטו בגרסת מטען-נוסעים מאפשר למקם עד 3,1 קוב של מטען בתצורה הקומפקטית, עד 3,6 קוב בגרסה המוארכת (אורך בסיס הגלגלים הוא 3,200 מ"מ בשני המקרים) ועד 4,1 קוב בגרסה ארוכה-על (בסיס גלגלים 3,430 מ"מ). הקיבולת המרבית של הוואן היא 5,8 או 6,3 קוב (מרכב קומפקטי או מוארך) ועד 6,9 קוב בתצורה ארוכה-על.

גרסאות

כיום מרצדס ויטו מוצע בשלוש גרסאות: ויטו וואן, ויטו Mixto, ויטו Tourer. בכולן המשקל המרבי הוא 3,200 ק"ג. מרצדס מבטיחה שכל לקוח יימצא בדיוק את מה שהוא מחפש ואפילו תיקח בחשבון את הדרישות המיוחדות שלו. היצרנית מציע אפשרויות אמינות ופרקטיות לטרנספורמצית המרכב. בקרה אחר עמידה בדרישות הלקוח מתבצעת בכל השלבים: במהלך הייצור, המשלוח וההפעלה.

ויטו וואן

  • שלוש אפשרויות אורך
  • נפח תא מטען בתצורה ארוכה-על – 6,6 קוב
  • תצורות ארוכה וארוכה-על – קיבולת עד שלושה משטחי יורו, הטענה מאחור ודרך דלת ההזזה
  • מחיצה בין קורות המרכב המרכזיות (אופציה) ומחיצה עם חלון קבוע

ויטו Mixto

  • שלוש אפשרויות אורך
  • נפח תא מטען בתצורה ארוכה-על – 4,1 קוב
  • מקום לשלושה נוסעים ולמשטח יורו אחד בתא המטען
  • מחיצה באזור הקורה עם חלון קבוע (אופציה)

ויטו Tourer

  • עד 9 מקומות ישיבה בהתאם לגרסה, פריסת "2-2-3" עם שלוש שורות מושבים (אופציה)
  • דלת הזזה שמאלית (אופציה)
  • רצפת תא מטען עם טבעות לעיגון מטען

ויטו Tourer פרטי

  • שלוש אפשרויות אורך: קומפקטי (סדרתי) 4,895 מ"מ, ארוך 5,140 מ"מ, ארוך-על 5,370 מ"מ
  • עד 9 מקומות ישיבה בהתאם לגרסה, פריסת "2-2-3" עם שלוש שורות מושבים (אופציה)
  • דלת הזזה שמאלית (אופציה)
  • גג פנורמי נפתח (אופציה)

בטיחות

בטיחות גבוהה הוא אחד המאפיינים הראשיים של מרצדס ויטו שנת 2021. כל הדגמים מגיעים עם בלמי דיסק, מערכת ESP אדפטיבית, כריות אוויר (מ-4 עד 8), מערכת ניטור לחץ בצמיגים, עוזר חניה, "תאורת לד חכמה" ILS ומערכת Crosswind Assist המיועדת לשמור על יציבות הרכב במהלך משבי רוח חזקים.

בתוספת תשלום ויטו מצויד במערכת Collision Prevention Assist השומרת על מרחק לרכב מלפנים, מתריעה באמצעות אות קולית וויזואלית ומגבירה את מאמץ הבלימה במקרה חירום. בנוסף לכך, בתור אופציה זמינה מערכת ניטור שטחים מתים.

מתיחת פנים שנת 2018

מרצדס ויטו שנת 2019/2020, כנהוג, זמין במגוון רחב במיוחד של גרסאות. הדגם המעודכן קיבל גריל חדש וג'נטים בעיצוב שונה, למפרט האבזור הוסיפו בקרת שיוט חכמה ועוזר בלימת חירום, רמת הרעש בתא הנוסעים הופחתה באופן משמעותי, לרשימת האופציות הוסיפו פנסי לד עם אור גבוה אוטומטי, מראה פנימית דיגיטלית עם שידור וידאו מהמצלמה האחורית ומתלי אוויר AirMatic עם בולמי זעזועים אדפטיביים. והכי חשוב – כעת זמינה גרסה חשמלית לחלוטין eVito עם מנוע בהספק 85 קילוואט (116 כ"ס) ו-150 ק"מ של טווח.

בסרטון: מרצדס ויטו 2018 שנת. מסחרי.
איזה מיניוואן אהבתם יותר?
31 קולות