ב.מ.וו M4 CSL זוהי מכונית ספורט קלה בצורת מרכב קופה ("Coupe Sport Leichtbau") על בסיס הדגם M4 שהושקה בשנת 2022 לכבוד יום ההולדת ה-50 לחטיבת M. בסך הכל יצאו 1,000 עותקים. הייצור החל ביולי 2022. המחיר בגרמניה מתחיל מ-165 אלף יורו, כאשר M4 Competition עולה החל מ-94 אלף יורו ומוצעת בישראל תמורת 784,815 ₪ (כולל אגרת רישוי
ב.מ.וו M4 CSL מכונית אקסטרים בעלת מרכב קופה
AUTOBOOM

ב.מ.וו M4 CSL מכונית אקסטרים בעלת מרכב קופה

ב.מ.וו M4 CSL מכונית אקסטרים בעלת מרכב קופה

ב.מ.וו M4 CSL זוהי מכונית ספורט קלה בצורת מרכב קופה ("Coupe Sport Leichtbau") על בסיס הדגם M4 שהושקה בשנת 2022 לכבוד יום ההולדת ה-50 לחטיבת M. בסך הכל יצאו 1,000 עותקים. הייצור החל ביולי 2022. המחיר בגרמניה מתחיל מ-165 אלף יורו, כאשר M4 Competition עולה החל מ-94 אלף יורו ומוצעת בישראל תמורת 784,815 ₪ (כולל אגרת רישוי, נתונים לשנת 2022). נכון להיום, M4 CSL זאת המכונית המהירה ביותר של ב.מ.וו בנורבורגרינג: במהלך המבחנים נהג מהחברה עבר את המסלול באורך 20,8 ק"מ תוך 7 דקות ו-20,832 שניות. מכונית האקסטרים בעלת מרכב קופה נבדלת מהגרסה הבסיסית במשקל מופחת ובהספק מוגבר. נספר איך הם הצליחו להשיג זאת.

BMW M4 2020. Coupe, 2 generation.

בישראל מוצעת גרסת ב.מ.וו М4 Competition עם מנוע בי-טורבו I6 בנפח 3 ליטר המפיק 510 כ"ס ו-650Nm בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית M Steptronic והנעה אחורית. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש לקחת 3,9 שניות. המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. יותר פרטים כאן.

חשוב

איך הפחיתו את המשקל

החברה השתמשה בסיבי פחמן לא רק לייצור הגג (כמו ב-M4 הבסיסית), אלא גם לייצור מכסה המנוע, מכסה תא המטען ומעטפת הטונל המרכזי בתא המטען: הכל ביחד נתן ירידה של 11 ק"ג. 15 ק"ג נוספים הופחתו בעזרת בידוד רעשים פשוט יותר. סעפת יניקה מטיטניום – עוד ירידה ב-4 ק"ג. הוקל אפילו השאסי: בלמים קרבון-קרמיים, קפיצים, בולמי זעזועים אדפטיביים ומייצבים חדשים אפשרו לאבד 21 ק"ג. מרווח הגחון של M4 CSL הופחת ב-8 מ"מ (ל-113 מ"מ) בהשוואה ל-М4 Competition.

הודות למספר שינויים קוסמטיים קטנים הצליחו להסיר 4 ק"ג נוספים: "נחירי" הגריל החדשים, הופחתה הכמות של כונסי האוויר של בקרת האקלים, פנסים אחוריים מקוריים עם צינורות תאורה לייזר (האור הראשי עדיין מגיע מהלדים). אורות היום הם צהובים בהירים, כמו במכוניות משנות ה-60. עם זאת, נשמרו כל מערכות העזר האלקטרוניות, כמו בלימה אוטומטית ומניעת סטיה מנתיב.

הסרת המושב האחורי יחד עם חגורות הבטיחות הפחיתה עוד 21 ק"ג: שם הותקנה גומחה לקסדות מירוץ. החלפת המושבים הקדמיים – מינוס 24 ק"ג: הותקנו מושבי קרבון ספורטיביים ללא כוונון זווית משענת גב. ניתן לבצע כוונון לגובה רק באמצעות כלי. כתוצאה, המשקל העצמי של מכונית הקופה ירד ב-100 ק"ג: ב.מ.וו M4 CSL החדשה שוקלת 1,625 ק"ג (M4 שוקלת 1,700 ק"ג, M4 Competition שוקלת 1,725 ק"ג).

הגברת ההספק

ב.מ.וו M4 ‏2020. מנוע. קופה, 2 דור

המנוע נותר אותו דבר, אבל לא אחד לאחד: מנוע בי-טורבו I6 בנפח 3 ליטר קיבל גל ארכובה מחושל חדש ובלוק בקרה שונה, לחץ הגידוש המרבי הוגבר מ-1,7 ל-2,1 בר. בהשוואה למנוע של גרסת M4 Competition ההספק הוגבר ב-40 כ"ס ל-550 כ"ס, למרות שהמומנט לא השתנה (650Nm). ב.מ.וו M4 CSL שנת 2022/2023 מגיעה עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית בעלת הגדרות שונות ורק הנעה אחורית. בהשוואה לגרסת Competition זמן ההאצה ל-100 קמ"ש התקצר מ-3,9 ל-3,7 שניות. המכונית הדו-דלתית מאיצה ל-200 קמ"ש תוך 10,7 שניות. הגבלת המהירות הוסרה, לכן המהירות המרבית של הדגם הקיצוני החדש היא 307 קמ"ש (ב-M4 מוגבלת ל-250 קמ"ש, אך ניתן לדחוף אותה ל-290 קמ"ש באמצעות רכישת חבילת M Driver's).

בחירתכם?
9 קולות