טנדר פורד ריינג'ר. ''Rangers Lead the Way!''
פורד ריינג'ר הוא טנדר פרקטי, קומפקטי או בגודל בינוני ועם נתונים טובים בנסיעה בשטח, במשיכת נגרר ובהובלת מטען. הרכב מיוצר משנת 1998 ועד היום. מדובר בדגם כלל-עולמי של המותג האמריקאי שנמכר מחוץ לארה''ב. לא להתבלבל בינו לבין ריינג'ר האמריקאי שנת 1983, שהוא אחד מהדגמים הפופולריים ביותר באמריקה. בשנת 1998 הדגם התפצל לשתי סדרות עצמאיות: אחת מהן מיועדת לשוק הפנימי ומיוצרת בארה''ב, השנייה מיועדת לשיווק באירופה ובאסיה ומורכבת בתאילנד. דגם החוץ מוצע עם קבינה 2 דלתות, קבינה מוארכת או עם קבינה כפולה 4 דלתות. פורד ריינג'ר הוא שותף אמין לצרכי היומיום, רכב שטח אמיתי: פונקציונלי, חזק, גדול. ותמיד ''Rangers Lead the Way!''.
''Rangers Lead the Way!''. זוהי הסיסמה של פלס''ר צנחנים 75 של חי''ר ארה''ב. הריינג'רים משתתפים במבצעים מיוחדים, כולל מבצעי סיור וחבלה בקו העומק של האויב. הסיסמה בתרגום מילולי מאנגלית מתפרשת כ''הריינג'רים סוללים את הדרך'', אך לרוב התרגום הוא ''הריינג'רים תמיד מקדימה'. בנוסף, תחת השם הזה יצא משחק מחשב אישי טקטי עם מרכיבים אסטרטגיים.
דור ראשון
יוצר בין השנים 1998 - 2006. הריינג'ר הראשון הוא למעשה הגרסה של מאזדה סדרה - B דור חמש שעברה עדכון קל. הרכב הורכב בתאילנד וקיבל עיצוב לא מושך במיוחד, מצד שני הוא היה פשוט ועמיד, התאים גם לצרכים עסקיים וגם לנסיעות משפחתיות ובנוסף לא היה יקר. הדגם קיבל תא נוסעים צנוע מאוד, אבל מגוון מכובד של אופציות ופונקציות: רדיו, נגן תקליטים, מיזוג אוויר, אימובילייזר חשמלי, נעילה מרכזית, שעון דיגיטלי, מערכת שטיפת שמשות, חלון אחורי מחומם, מצית, חלונות חשמל.
במקביל, כדי לא להעלות את המחיר של הטנדר המעשי, המפתחים נמנעו מהשקעת יתר בבטיחות של הרכב, לכן לא היה לו אפילו כריות אוויר קדמיות. כצפוי הדגם קיבל דירוג נמוך במדד הבטיחות. מגוון המנועים כלל מנוע בנזין בנפח 2.6 ליטר עם הספק 123 כ''ס ומנוע דיזל עם הספק 82 או 114 כ''ס. בנוסף יוצרה גרסה חזקה יותר עם מנוע V6 עם הספק 209 כ''ס ועם בולמי זעזועים קדמיים המכוילים מחדש. כל הגרסאות של ריינג'ר צוידו בהגה כוח.
דור שני
יוצר בין השנים 2006 - 2011 ועבר מתיחת פנים בשנת 2009. ריינג'ר דור שני פותח והורכב בתאילנד על בסיס הדגם מאזדה BT-50. הגרסה החדשה של הטנדר קיבלה עיצוב שונה כמעט לחלוטין: השתנה המראה החיצוני, העיצוב הפנימי, השלדה והמנועים. לכן הדגם לא רק הפך ליפה יותר, אלא גם לעמיד יותר וליותר נוח לנסיעות היומיום. בזכות מכסה המנוע הגבוה עם כיפת כוח ורשת גריל מוגדלת עם שתי תמוכות, הריינג'ר הפך לדומה לפורד F-150 המפורסם. החלק הקדמי עוטר בפנסים חדשים עם כיסויי זכוכית שקופים, בעוד שהפגוש הקדמי מגיע עם פנסי ערפל מובנים. הכל זה תרם לייחודיות החיצונית של הרכב. מהצד הדגם נראה חזק בזכות קשתות גלגלים מודגשות ושריריות. נפח ההעמסה גדל ב-60 מ''מ, נפח משטח ההטענה - ל-170 ליטר (לכדי 1,266 ליטר). היה ניתן להעמיס עד 1,235 ק"ג של מטען. כדי להקל עוד יותר על הובלת המטענים השונים על גבי הפלטפורמה, המבנה חוזק במסגרת יציבות מתכווננת.
העיצוב החדש והמעודכן של תא הנוסעים התחיל להזכיר יותר את החלל הפנימי של רכב נוסעים לעומת תא הנוסעים המאופק. ריינג'ר דור שני הגיע עם מושבים נוחים יותר, תאי אחסון נוספים ומערכת שמע עם תמיכת MP3. בין האופציות החדשות היו גלגל הגה מכוונן לגובה, מרכז מידע עם מסך שכולל מצפן ומד שיפוע, מושבים קדמיים מחוממים, חגורות בטיחות 3 נקודות עם מותחנים בכל המושבים. המנוע הבסיסי היה מנוע דיזל TDCi בנפח 2.5 ליטר בעל הספק 109 כ''ס עם מערכת הזרקת דלק בלחץ גבוה. בנוסף הוצע מנוע דיזל TDCi בנפח 3 ליטר עם הספק 156 כ''ס. השלדה צוידה בעצמות משא גדולות יותר, מיסבים עם קפיצי סליל ובולמי זעזועים חדשים בציר הקדמי. הציר האחורי הגיע עם קפיצי עלים גדולים יותר ועם מוט יציבות.
דור שלישי
יצא לאור בשנת 2011, עבר שתי מתיחות פנים. גרסת הדור השלישי מיוצרת עד היום במקביל לייצורה של גרסת דור רביעי. הגעתו של הדור השלישי של הריינג'ר לשוק לא היה צעד רצוי, אלא מאולץ. באותה תקופה בהצלחה רבה שווקו דגמים של פולקסווגן אמארוק, מיצובישי L200, ניסאן נבארה וטויוטה היילקס, לכן Ford היה חייב לתת תגובה. ריינג'ר אכן הצליח בתחרות הקשה. הטנדר יוצר בתאילנד, בדרום אפריקה ובארגנטינה ומשם שווק ל-180 מדינות. הריינג'ר החדש עבר עדכון משמעותי נוסף, גם מהבחינה הטכנית וגם מבחינת העיצוב החיצוני. הרכב הפך לגדול יותר בהשוואה לדגם הקודם, כמעט בכל המדדים, הוא קיבל משטח העמסה חזק יותר עם עיטורי כרום נוספים על גבי רשת הגריל בעיצוב חדש ועל גבי סף העליון של הדפנות. הרכב קיבל עיצוב מושך יותר ובמקביל גם יותר קשוח.
פורד ריינג'ר הוא שותף אמיתי בצרכי היומיום, רכב שטח אמיתי: שימושי, חזק וגדול.
תא הנוסעים, כמו לפני כן, לא היה יוקרתי במיוחד, אך כן השתפר מבחינת האיכות והיעילות. לא לכל טנדר יש מערכת מיזוג אוויר דו-אזורית, מקרר (שמכיל עד שישיית פחיות בירה), מגוון של תאי אחסון וניווט עם מסך בגודל 5 אינץ'. הבטיחות בוססה על המבנה החזק במיוחד והושלמה במערכות ABS, ESP, במערכת סיוע לזינוק בעלייה, בבקרת יציבות בירידה במדרון, בבקרת יציבות הנגרר, באורות איתות חירום, בפונקציות בלימת חירום, בהגנה מפני התהפכויות, בבקרת משיכה ובשבע כריות אוויר. המנועים המקוריים שוכללו, נוספו שני סוגים של מנועי הדיזל: מנוע בנפח 2.2 ליטר עם 4 צילינדרים בעל הספק 125 או 150 כ''ס ומנוע בנפח 3.2 ליטר עם 5 צילינדרים בעל הספק 200 כ''ס. רמת הגימור הסטנדרטית הגיעה עם תיבת 6 הילוכים ידנית, מנועים חזקים יותר הגיעו בנוסף עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית.
דור רביעי
מיוצר משנת 2021. פורד ריינג'ר החדש היה מרשים לא רק מבחינת העיצוב שחודש לחלוטין, אלא גם מבחינת האבזור בטכנולוגיה מתקדמות ביותר ומנועים יעילים יותר. המטרה בהוצאתו של ריינג'ר חדש לשוק ל-Ford הייתה להפוך את הדגם לאטרקטיבי יותר למשפחות חובבות פנאי אקטיבי. מבחינת העיצוב החיצוני ריינג'ר החדש נראה הרבה יותר אקספרסיבי ומכובד, בעיקר בזכות החלק הקדמי המסיבי והקשוח. ההתרשמות מהמראה החיצוני מתחזקת בזכות רשת גריל מסיבית בצורת טרפז, פנסים צרים יותר, מכסה מנוע מדורג ומשטח העמסה עם סף גבוה.
תא הנוסעים נראה ידידותי ומסודר יותר בהשוואה לקודם. ארבעת שעוני מדידה עגולים המקוריים פינו את מקומם ליחידה מרכזית עם תצוגה דיגיטלית. במרכז נמצא מסך מגע של מערכת המולטימדיה בגודל 8 אינץ', שבזכותו לוח המחוונים נראה רענן הרבה יותר. האופציות והפונקציות החדשות קירבו ככל הניתן את משאית העבודה לרכב נוסעים. בין היתר מקבלים מערכת מולטימדיה בשליטה קולית, מערכות התרעה על התנגשות ועל סטייה מהנתיב, מערכת זיהוי תמרורים, מצלמה אחורית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
מנוע הבסיס בפורד ריינג'ר 2021/2022 הוא עדיין TDCi בנפח 2.2 ליטר עם 4 צילינדרים אך עם הספק מוגבר. במקום 125 ו-150 כ''ס הקודמים, מנועי דיזל חדשים מפיקים 130 ו-160 כ''ס, האפשרות השנייה מגיעה כברירת מחדל עם מערכת ''סטארט-סטופ''. בהתאם לרמת הגימור, הטנדר מגיע עם או בלי הנעה כפולה ומצויד בתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית.