RAM 1500 Classic – טנדר מסחרי-נוסעים גדול מאת הקונצרן הרב-לאומי Stellantis NV (Fiat Chrysler Automobiles לשעבר) המחזיק במותג RAM. מהווה רכב בעל שלדת סולם עם מתלים משולבים והנעה קדמית או כפולה משתלבת. מיוצר בגרסאות חד-קבינה, דו-קבינה וקבינה וחצי.
ראם 1500 Classic ‏2011. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 4 דור
AUTOBOOM

טנדר RAM 1500 Classic. דור 4 (2011)

ראם 1500 Classic ‏2011. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 4 דור

RAM 1500 Classic – טנדר מסחרי-נוסעים גדול מאת הקונצרן הרב-לאומי Stellantis NV (Fiat Chrysler Automobiles לשעבר) המחזיק במותג RAM. מהווה רכב בעל שלדת סולם עם מתלים משולבים והנעה קדמית או כפולה משתלבת. מיוצר בגרסאות חד-קבינה, דו-קבינה וקבינה וחצי.

סדרת רכבי RAM מתפתחת בהמשכיות מאז שנת 1981, כאשר על בסיס טנדרים סדרת S שיוצרו משנת 1972 הורכב Dodge Ram הראשון שקיבל אינדקס 1500. החל מ- 2011 RAM מתקדם בתור מותג עצמאי.

בשנת 2011 דודג' הפכה לחלק מתאגיד FCA (Fiat Chrysler Automobiles, מ- 2011 Stellantis NV) ו- RAM הפך למותג עצמאי החל מהדור הרביעי של דגם 1500, אשר נקרא RAM 1500 Classic במסגרת המותג החדש.

סוגי דגם 1500

הטנדרים של RAM נבדלים על פי סוגי קבינה: Crew Cab – ארבע דלתות עם דלת אחורית מוגדלת ומרחב מרווח עבור הנוסעים האחוריים, Quad Cab – גרסת 4 דלתות עם מושבים אחוריים לא מרווחים במיוחד, אך סבירים, Regular Cab – גרסה בעלת שתי דלתות ושניים או שלושה מושבים אחוריים.

  • Crew Cab: הדור הרביעי של 1500 בגרסת Crew Cab הינו טנדר משפחתי גדול לסופי שבוע, מימדיו ועוצמתו מיועדים יותר לספק נוחות מאשר לכבוש ביצות בלתי עבירות. הוא צויד במתלי אוויר המספקים נסיעה רכה. המנוע הסטנדרטי היה 3,6 ליטר 6 צילינדרים אשר פעל יחד עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית. כמו כן היו זמינים מנועי V8 עם תיבת 8 או 6 היל' אוטומטית. בהתאם לרמת הגימור, Crew Cab הוצע עם הנעה אחורית או כפולה.
  • Quad Cab: נועד עבור אלה המשתמשים ברכב לנסיעות יומיומיות, לעבודה למשל. העיצוב נבדל ב"מאסיביות" מוגברת, בפאנל קדמי גדול יותר ובמכסה מנוע גבוה יותר. המבוקש ביותר בין המנועים – V6 Pentastar בנפח 3,6 ליטר עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 8 היל' אוטומטית.
  • Regular Cab: ראם 1500 Regular Cab – רכב שטח קל בשביל נהיגה יומיומית. בין מאפיינים – מערכת עם דמפרים אקטיביים הפותחת/סוגרת את הגריל על מנת לשמור על איזון תרמי במנוע. המנוע הבסיסי היה V6 בנפח 3,6 ליטר יחד עם גיר 8 היל' אוטומטי. שני מנועי V8 האחרים היו זמינים עם תיבה אוטומטית 6 או 8 הילוכים.

אורך הרכב נע בין 5308 עד 5817 מ"מ, הגובה – מ- 1894 עד 1923 מ"מ, רוחב כל הגרסאות – 2017 מ"מ, שני הסרנים מורחקים אחד מהשני ב- 3061 עד 3570 מ"מ, בהתאם לגרסה. כושר גרירה המרבי של 1500 בגרסאות העוצמתית ביותר משיג 4649 ק"ג.

אבזור בטיחות הבסיסי של כל סוגי ראם 1500 בדגם שנת 2011 כולל ABS, בקרת יציבות, סיוע בזינוק ממקום, בקרת טלטול נגרר, כריות אוויר קדמיות במושבים הקדמיים וכריות אוויר צדדיות לכל האורך.

מבחוץ ומבפנים

עבור 1500 קיימות ארבע רמות גימור עבור החוץ והפנים החלות על כל סוגי קבינה. כך, רמת ST הבסיסית מציעה חישוקי פלדה 17 אינץ', ריצוף ויניל, מזגן, ספסל קדמי רב-מקומי, ריפוד ויניל, מושב אחורי מתקפל, כוונון זווית הגה ומערכת סטריאו בעלת 6 רמקולים ונגן CD עם חיבורי שמע נוספים. האופציות כוללות גלגלי פלדה בציפוי כרום, מראות צד גדולות לגרירה, בקרת שיוט, מושבי בד, מצעים ורדיו לוויין.

גרסת SLT משווקת עם חישוקי סגסוגת קלה 17 אינץ', גימור כרום חיצוני, מראות צד עם חימום, כיסוי שטיח לרצפה, בקרת שיוט, מראה פנימית חשמלית, כניסה ללא מפתח.

רמת גימור Sport כוללת מנוע V8 עוצמתי, מפלטים כפולים, חישוקי כרום 20 אינץ', פנסי ערפל, מראות צד ופנימית עם עמעום אוטומטי, הגה בעל כפתורי שליטה במערכת השמע, מסך מגע, בלוטוס, משוב נהג חשמלי ועוד.

רמת גימור היוקרתית Laramie הינה זהה לגרסת Sport בחלק הטכני, אולם כוללת פונקציות נוספות – מראות צד חשמליות, חיישני חנייה אחוריים, מרכיבי כרום נוספים בגימור החוץ, כנפיים מורחבות, דוושות חשמליות, מושב נהג עם כוונון חשמלי לשישה כיוונים, חימום מושבים קדמיים, חימום הגה, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע משוכללת בעלת סאבוופר, התנעה ממרחק וגימור תא נוסעים דמוי עץ או כרום.

איזה מדגמי דודג' האייקוניים הוא המגניב ביותר?
1 קול