אסטון מרטין DBS 770 Ultimate. האסטון מרטין הכי מהיר
אחת המכוניות האהובות על הסוכן 007, אסטון מרטין DBS, הוצגה בגרסה הסופית של הדור השלישי המיוצר מאז 2018. אסטון מרטין DBS 770 Ultimate היא לא סתם אחת מהמכוניות היפות ביותר בהיצע של היצרנית הבריטית, אלא גם המכונית הסדרתית עם מנוע קדמי העוצמתית ביותר בתולדותיה, לפי החברה עצמה. מכונית העל צוידה במנוע V12 בהספק 770 כ"ס בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית. המהדורה הזו תהיה מוגבלת, בסך הכל ייצאו 300 עותקים במרכב קופה ו-199 במרכב קבריולט, אך כולם כבר נמכרו. גרסת הפרידה תימסר לקונים ברבעון השלישי של 2023.
משפחת מכוניות העל אסטון מרטין DB11/DBS מתכוננת למודרניזציה מקיפה: אבות הטיפוס המוסווים של הדגמים החדשים כבר נפגשו על כבישי אירופה. כבר לא יהיה להם מנועי V12, שכן הם לא מתאימים לתקני זיהום האוויר העתידיים, לכן הם חיים את שארית חייהם. גרסת הפרידה של אסטון מרטין DBS תצא במהדורה של 499 עותקים, היא תהיה בין האחרונות שתקבל מנוע V12.
עיצוב חיצוני
אסטון מרטין DBS 770 Ultimate קיבלה ג'נטים מרהיבים בעלי עם עיצוב מעודן בקוטר 21 אינץ'. מלפנים, גרסת הפרידה נבדלת במכסה מנוע חדש ובכונס אוויר גדול בצורת פרסה. גם האווירודינמיקה עברה שכלול: המכונית צוידה בבודי קיט חדש מקרבון, הותקנו כונסי אוויר אחרים בפגוש הקדמי. המרכב נעשה קשיח יותר: הוא קיבל מוט גישור וגחון עבים יותר. בסך הכל הקשיחות של החלק הקדמי הוגברה ב-25% ושל המכונית כולה ב-3%.
חלל פנימי
תא הנוסעים מעוטר בתוספות מקרבון, כגון פקדי ההילוכים על ההגה ובמושבי Sports Plus בריפוד עור ואלקנטרה. על משענת היד המרכזית נמצאת חגורה עם DBS 770 Ultimate חרוט. בין החידושים – גימור דו-גוני קונטרסטי. מפרט האופציות של מכונית העל הורחב וזמין לצפייה במערכת ההתאמה האישית Q by Aston Martin. בנוסף לכך, ניתן להזמין גלגלים בצבע המרכב, פרטי עיטור מקרבון מוכהה, תוספות במושב מעור ארוג, כיסויים בעלי עיטורים משובצים והגה קרבון.
יחידות כוח ושאסי
אסטון מרטין DBS 770 Ultimate שנת 2023 מצוידת באותו מנוע V12 בנפח 5,2 ליטר עם שתי טורבינות. במנוע שכללו את מערכת ההצתה ואת מערכת היניקה וכן הגבירו את לחץ הגידוש ב-7%. הספק המנוע צמח מ-75 ל-770 כ"ס, המומנט נותר זהה: 900Nm. תיבת 8 ההילוכים האוטומטית מאת ZF, בולמי הזעזועים האדפטיביים והאלקטרוניקה עברו כוונון. הדינמיקה לא השתנתה: המהירות המרבית היא 340 קמ"ש כמקודם, זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 3,4 שניות. אבל הודות לקשיחות המוגברת וכן לגל ההגה החדש, המכונית החלה להתנהג באופן אחר.